Wysłany: Czw Gru 31, 2015 00:21 [214 Si kanciak] Objawy. Czy to uszczelka głowicy ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1995
Mam taki problem. Od czasu kupienia samochodu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego znajdowało się kilka oczek olej, ale mocno się tym nie przejąłem. Wyczyściłem cały układ chłodzenia i zalałem go. Po jakimś czasie znowu pojawiły się te oczka. Teraz przed zima zlałem wodę z układu i zalałem płynem na zimę i od tamtej pory w samochodzie często brakuje płynu (jak wcześniej był zalany wodą też często trzeba było dolewać). Ostatnio pojechałem w dłuższą trasę i płyn się zagotował, gdyż wiatrak się nie załączył. Od tamtej pory zalałem zbiorniczek płynem i do tej pory nic nie ubyło, ale w silniku jak wyciągam bagnet to na końcu znajduje się taki drobny biały osad tak jakby płyn pomieszał się z olejem. Od tamtego czasu coraz częściej wyciągam bagnet i wycieram ten osad. Czy to jest problem z uszczelką pod głowicą? Jeśli tak to jakie są koszta tego i co trzeba wymienić. Jeśli nie to powiedzcie to mam posprawdzać żeby być pewnym co to jest.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawim
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 31, 2015 00:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
moæe to byc uszczelka pod głowicą. Możesz kupić test uszczelki i sprawdzić.
Pod korkiem wlewu oleju masz osad. POczytaj na forum ,bo jest pełno tematów o podobnych objawach
słowo klucz HGF
Właśnie pod korkiem sprawdzałem i nie ma żadnego osadu. Samochód się nie grzeje, normalnie chodzi. Tylko płyn miesza się z olejem w zbiorniczku wyrównawczym. Jakie mogą być inne objawy, że to uszczelka ?
Tylko, ze zmieszal mi sie gdy plyn sie zagotowal bo wentylator nie dzialal, a teraz juz nie ubywa plynu i tego zmieszanego plynu z olejem jest coraz mniej jak go wyciagam i wycieram.
[ Dodano: Sob Sty 02, 2016 14:31 ]
Dobrze, więc przyjmijmy, że to jest uszczelka głowicy. Ile będzie mnie to kosztowało, chodzi mi o części i jakie części najlepiej kupić ? Rozrząd był wymieniany 35 tys km temu, a uszczelka 60 tys km temu.
[ Dodano: Sob Sty 02, 2016 21:43 ]
A jest możliwość taka, że szpilki od głowicy mogły się trochę rozciągnąć i trzeba je dokręcić ? Jeśli tak to jakim momentem ?
Jeśli olej miesza się z wodą która się skrapla przez jeżdżenie na małych odcinkach to też powstaje masło.
Wszystko zależy od tego jak długo silnik pracował w nieodpowiedniej temperaturze, jeśli bardzo długo to cały jest przegrzany i już nic z niego nie będzie.
Szpilki nie mają gwintu na całej powierzchni a jak się skończy gwint to szpilka pęknie.
Krótko pracował przegrzany. U mnie w zbiorniczku wyrównawczym nie ma takiego masła. Jest normalny płyn jak wsadzę palec tylko na ściankach zbiorniczka widać trochę oleju.
Na nikogo nie chce zwalać rozbiórki silnika
Po prostu chcę się dowiedzieć czy te objawy, które opisałem świadczą tylko o uszczelce głowicy czy też może być jakaś inna przyczyna tego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum