Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 09:42 [r75] trzeci sonda lambda
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam, jestem po swapie z 2.0 na 2.5 i mam mały problem. Włożony silnik z 2004r + wiązka z niego. Oryginalnie miałem 2 lambdy, komputer pokazuje błąd lambdy, czyli prawdopodobnie brak trzeciej. Pytanie czy silnik 2.5 z 04r. miał na pewno 3 lambdy? Mechanik się zarzeka że wolnej wtyczki w wiązce na lambdę nie było. Czy to jest możliwe?
A jeżeli jest miejsce na trzecią lambdę to w którym miejscu? Może coś źle podłączył?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 09:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
SeniroA tylko wiązka też pochodzi z silnika 2.5 i mechanik twierdzi, że nie ma miejsca na sonde. Skoro trzecia lambda była na pewno w tym silniku to i w wiązce od 2.5 musi być na nią miejsce. Z tego wychodzi że mechanik coś źle podpiął
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 18:03
aimp12, ma silnik ode mnie. Wiązka, silnik i sterownik silnika z tego samego auta 2004r. Były 3 sondy. Wiec w takim razie jedna wtyczka jest wolna, albo urwana/ucięta przez montującego.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 16:07
aimp12 napisał/a:
wiązka też pochodzi z silnika 2.5 i
tylko która wiązka, bo przewody od 3 sondy łączą się z wiązką w walcowatej łączówce na lewym nadkolu, wystarczy sprawdzić w niej ilość przewodów ( chyba powinno być 10 ). Wiązki też chyba się różnią.
Końcówki do trzeciej sondy nie znalazłem. Auto pali 16 litrów podczas normalnej jazdy.
Z pomocą rafalmis1 doszedłem do wniosku, że najprościej będzie dolutować się przewodami od sondy do odpowiednich pinów. Mam pytanie do Was, czy moglibyście sprawdzić w Rave (próbowałem szukać), do których konkretnie powinienem się podłączyć?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 19:00
aimp12 napisał/a:
czy moglibyście sprawdzić
ale sprawdź wcześniej ile jest przewodów w gniazdku i wtyczce o której wyżej pisałem , bo tam trzeba się wpiąć, chyba , że chcesz bezpośrednio do ECM,to wtedy pomarańczowo/żółty do pin 16 , czarno/zielony do 76 i niebiesko/biały do 35 ,a zasilanie żółto/niebieski do bezpiecznika F1 w komorze silnika.
SeniorA próbowałem czegokolwiek szukać, ale mechanika to niestety nie jest mój konik, mógłbyś mi powiedzieć gdzie dokładniej tego szukać albo jakieś zdj? Nie wiem czy to będzie na swoim miejscu, bo ten mechanik, który mi przekładał silnik średnio się starał i nei wszystko jest tam gdzie być powinno, do tego tempomatu mi nie podłączył, albo coś poknocił, bo w ogóle nie chodzi teraz.
A jak proponujesz?
Lepiej do ECM czy do tej wiązki się podłączyć?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 08:41
jak otworzysz maskę ,to po stronie kierowcy przy kielichu nadkola obok aku i skrzynki bezpiecznikowej, jest widoczna czarna walcowata wtyczka z gniazdkiem, możesz ją wypiąć z uchwytu i policzyć nawet bez rozkręcania ile wchodzi i wychodzi z niej przewodów. Jak w otworach pinów 1,2,3 nie ma przewodów ,to trzeba wpiąć się z przewodami do wtyczki ECM w grodzi, do pinów 16,35,76.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum