Wysłany: Czw Sty 14, 2016 16:37 [r75]Niedziałający ABS już nie wiem który raz
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Koledzy znowu nie działa ma ABS Nie działa również prędkościomierz i trakcja co wskazywałoby na prawy przedni czujnik - kupiłem od <b>AdaskoC</b> i wymiana nic nie dała.
Na diagnostyce wyskakują takie błędy:
42-zasilanie czujnika prędkości obrotowej silnika lub błąd jednostki sterującej
06-czujnik przedniego,prawego koła
20-czujnik przedniego,prawego koła
Sprawdziłem miernikiem sygnał między wtyczką wchodzącą do pompy ABS i wtyczką wchodzącą do czujnika ABS i wszystko jest OK.
Co może być przyczyną? Gdzie dalej szukać?
Dodam jeszcze ,że wcześnie te objawy występowały czasowo np.po wjechaniu w dołek lub samoistnie ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu wszystko wracało do normy.Teraz już nic nie pomaga.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 14, 2016 16:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wymieniałeś łożyska przypadkiem? Mogłeś też uszkodzić pierścień podczas wyjmowania czujnika. Uszkodzony pierścień, tak jak pisał przedmówca może się tak objawiać.
Mam zwrotnicę sprawną tylko z zerwanym gwintem blokującym tarcze.Czy jak zamontuje do niej poza samochodem czujnik i zakręcę ręką to gdyby wszystko było ok to błąd powinien zniknąć?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Sty 15, 2016 16:20
sebol11 napisał/a:
Co może być przyczyną? Gdzie dalej szukać?
napisz dokładnie kiedy zapala się kontrolka ABSu , czy po włączeniu zapłonu i gaśnie a potem na nowo podczas jazdy ( wtedy może być pierścień ), czy nie gaśnie i świeci cały czas ( wtedy czujnik i przewody albo pompa ).
Identyczne błędy miał karol77787 jak mu diagnozowałem autocomem jego problem z ABS po wymianie czujnika, a w tym temacie jest to opisane https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=890119&highlight=#890119 U niego po wymianie czujnika poszła bieżnia pierścienia magnetycznego
sebol11 napisał/a:
Mam zwrotnicę sprawną tylko z zerwanym gwintem blokującym tarcze.Czy jak zamontuje do niej poza samochodem czujnik i zakręcę ręką to gdyby wszystko było ok to błąd powinien zniknąć?
nie bo komp zbiera sygnały z wszystkich kół osobno i jak będzie któryś odbiegał od pozostałych to wywali błędy. To jest najlepsza właśnie metoda podpiąć pod diagnoskop i zobaczyć prędkości podczas jazdy z wszystkich kół i jak któreś odbiega to jest przyczyna. Ja myślę że to na 95% uszkodzona bieżnia
[ Dodano: Czw Sty 21, 2016 20:02 ]
Znalazłem Okazało się ,że czujnik który kupiłem niestety był padnięty.Założyłem nowy i wszystko śmiga jak trzeba - dziękuję Marcin M. bo bez Twojej ciężkiej pracy błądziłbym w kółko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum