może być biała , ważne, że 18 pin. Kontrolka od pasów zapala się tylko na kilka sekund jako przypomnienie , ale są wersje że gaśnie dopiero po zapięciu pasa przez kierowcę . W tej kostce to pin 12 od pasa.
Dzięki! Sprawdzę dzisiaj, bo obie mi się nie zapalają nawet na chwilę.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 27, 2015 11:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa
może jest kłopot z tą masą przy sterowniku SRS.
Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens. Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!
Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!
Tak trzeba rozebrać
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens.
no tak , bo moduł SRS podaje masę lub ją przerywa żeby świeciła kontrolka lub gasła.
Wygląda na to, że problem jest z masą. Sprawdzałem między 15 a 7 i ciemno. Po podłączeniu zamiast 15 masy z auta pokazuje napięcie na pinach 6, 7, 8. Z tym, że to napięcie nie znika po tych 4s, jest cały czas. Na 12 nic nie ma, ale nie wiem czy powinno być... Czy doprowadzenie na 15 pin masy z innego miejsca coś da czy trzeba jednak dobrać się do modułu?!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Maj 28, 2015 12:15
sknerko napisał/a:
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?
teoretycznie niekontakt lub duży opór przejścia w linii diagnostycznej ( przewód różowo/biały ) od pinu 7 gniazda, do gniazda DCU airbag, przez kostkę połączeniową niebieską 20 pin w wiązce pod deską przy lewym słupku .
[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 13:15 ] Ar2, może będzie łatwiej jak podam za co odpowiadają poszczególne połączenia : pin 1 podświetlenie, 2 ABS , 3 K-bus , 4 alternator/ ładowanie , 6 zasilanie 12V z aku , 7 12V kluczyk w poz II , 8 12V kluczyk w poz II, 9 masa zegarów, 11 ukł. ham , 12 pasy ,14 ciś oleju , 15 SRS , 16 rozruch silnika , 17 płyn sprysków , 18 poziom paliwa.
[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 13:15 ] Ar2, może będzie łatwiej jak podam za co odpowiadają poszczególne połączenia : pin 1 podświetlenie, 2 ABS , 3 K-bus , 4 alternator/ ładowanie , 6 zasilanie 12V z aku , 7 12V kluczyk w poz II , 8 12V kluczyk w poz II, 9 masa zegarów, 11 ukł. ham , 12 pasy ,14 ciś oleju , 15 SRS , 16 rozruch silnika , 17 płyn sprysków , 18 poziom paliwa.
Teraz to już nie kapuję. Skoro kontrolki ciśnienia oleju, ładowania, ABS się świecą to czemu na odpowiednich pinach nie pojawia się napięcie? Mam tylko na 6, 7 i 8 pinie (sprawdzane na kluczyku w pozycji 2).
Gdyby to było złącze modułu SRS to stałoby się jasne czemu nie ma komunikacji... Czy jeśli to jest to złącze to da się podpiąć pierwszy lepszy moduł SRS i zacznie działać czy to wymaga większej gimnastyki?!
[ Dodano: Pon Lip 13, 2015 16:10 ]
Podłączałem dwa moduły SRS i kontrolka się zapalała. Pytanie teraz jak zweryfikować czy moduł jest sprawny?! Dostałem dwa moduły jeden na pewno był po wystrzale drugi nie wiadomo. Po podłączeniu obu efekt jest ten sam, czyli kontrolka zapala się i świeci cały czas.
Drugie pytanie czy obudowa modułu musi być zmasowana? Bo tak sobie wymyśliłem żeby nie rozbierać tunelu to wcisnąć obok dźwigni zmiany biegów, tylko, że wtedy brak masy na obudowie jest.
[ Dodano: Pią Sie 21, 2015 13:01 ]
Walki ciąg dalszy ... może ktoś jeszcze ma pomysł co może być nie tak. Auto w warsztacie parę dni walki i nic. Podłączane moduły sprawne i brak komunikacji. Po podpięciu modułu kontrolka od airbag zapala się, ale nieco "bladziej" niż pozostałe. Masy sprawdzone i poprawione, ale nadal d... czy komunikacja z airbag przechodzi przez zegary czy kontrolka jest jedynie informacyjnie? Ma ktoś pomysł?
Witam.
Jakiś czas temu wyjmowałem całą tapicerkę z rovera, po włożeniu pali się kontrolka poduszek. Komputer pokazuje błąd poduszki kierowcy 2x poduszek bocznych i siedzeń, nie możliwe abym wszystkiego nie pospinał.
Gdzie szukać błędu te wszystkie poduszki idą do modułu AIRBAG który jest pod tunelem ?.
USTERKA ZNALEZIONA nie łączyło wtyk który do modułu poprawiłem i błąd zgasł nie trzeba podpinać pod kompa.
Jest możliwość jakoś wepchnąć tam łapę aby tylko kostkę odpiąć /wpiąć bez zdejmowania całego tunelu środkowego? Podejrzewam że nie łączy mi właśnie kostka przy module SRS i chcę ją tylko poprawić ale przy obecnej pogodzie nie mam zbytnio ochoty aby się w to bawić i szukam najkrótszej drogi....
Nie dasz rady ponieważ jest tam jeszcze plastikowa osłona którą trzeba wyjąć do góry, a nie można jej wyjąć bez demontażu tunelu ponieważ idzie nim wentylacja i jest mało miejsca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum