Z objawów sadzę że na bank przetarty albo jak u mnie złamany kabel, trzeba albo sprawdzić komputerem diagnostycznym albo zmierzyć multimetrem czujniki i styki do masy, oczywiście wtedy jak jest błąd na zegarach. Warto też rozpiąć wtyczkę pompy ABS i spryskać i wtyczkę i gniazdo sprejem Kontakt bo nie wiadomo czy kiedyś tam się wilgoć nie dostała albo akumulator wylał ale wtyk pompy jak jak świruje to jest więcej i różnych objawów, kolegi opis sugeruje uszkodzony któryś czujnik i kompem by pokazało w zapamiętanych błędach który.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
........, kolegi opis sugeruje uszkodzony któryś czujnik i kompem by pokazało w zapamiętanych błędach który.
pokaże na 100% który czujnik , bo nie chciałbym zajechać do elektronika i dowiedzieć się że mam błąd u kładu ABS czy niesprawny ABS -- bo to już wiem...
Na bank pokaże kompem T4 a czy inne i jak diagnozują to nie mam pojęcia.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Kable przy pompie całe ale osłona strawiona , wtyczki nie rozpinałem bo nie miałem dostępu pompkę paliwa chyba muszę zdjąć, a tylnie czujniki nie mogę znaleźć wtyczek,
kable wchodzą na wysokości tylnich amorów i tyle pod kanapą nie ma,
w kombi jest jakoś inaczej czy co???
podpowie ktoś gdzie w kombi szukać tylnych wtyczek od czujników ABS???
[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 20:39 ]
Podjechałem na diagnozę, i koleś stwierdził że czujnik jest ok bo komp. go widzi ale czujnik nie widzi sygnału z zębatki ... a przeca tam nie ma zębatki tylko w zimerigu jest magnes zaraz za łożyskiem ,
powiedziął zemogło zajść opiłkami i sygnał gubi/nie widzi.... i trzeba wyczyścić ,
tak więc wyczyściłem i nic nie dało ....
i tu moje
2 pytania
koleś mógł się mylić w swojej interpretacji z czytania błędu i poprostu trzeba wymienić czujnik prawy tył??
a 2 pyt, chwilę przed tym jak abs chcą zaświecić zawsze słychać takie trykanie z okolic pod kierownicą czy tam są jakieś przekaźniki czy inne ustrojstwa odpowiedzialne za ABS czy poprostu z pompy się niesie takie trykanie która jest zaraz za ścianką grodziową???
Odnośnie pierwszego pytania to sądzę, że mechanik miał rację (z własnego doświadczenia), natomiast co do drugiego pytania to terkotanie które słychać wydaje najprawdopodobniej pompa abs'u ponieważ czujnik gubi sygnał z pierścienia umieszczonego na piaście koła i układ interpretuje to jakby koło było zablokowane. Stąd wniosek, że najprędzej będzie uszkodzony (zabrudzony) pierścień magnetyczny na piaście koła. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi Miałem podobną sytuację przy wymianie tylnego łożyska z piastą i objawy miałem podobne. Okazało się, że pierścień na nowej piaście był przerwany i też czujnik gubił sygnał.
ja u siebie wymieniłem ten lewy przedni czujnik (kupiłem najtańszy na allegro) i jest wszystko OK. nawet to moje opadanie obrotów i szrpnięcie znikło. ale co miał z tymi obrotami czujnik abs-u wspólnego
link do mojego problemu z obrotami http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87190 i pojawiły się one po uszkodzeniu czujnik i zmianie kół na 18"
[ Dodano: Nie Sie 11, 2013 19:18 ]
i kolejna informacja, spadło spalanie w rzeczywistości i na kompie. teraz przy tych upałach i włączonej klimie 13L/100 a nie jak przed wymianą 15,5L/100 oczywiście w mieście. to jakieś cuda się dzieją
witam mam dość typowy problem z abs i swiecacym tc a jednak nie mogę sobie poradzić czujniki posprawdzane żadnych przetarć bieznie wyczyszczone na komputerze (foxwell nt600) pokazuje iż brak odczytu z prawego przedniego koła ale z tego co wiem to nie działał by licznik a działa. Przy próbie kasowania błędów głośne terkotanie pod maską nie wiem co nie zdążyłem dobiegnąć przy odczycie błędów wyszły
07 zapoznać się z książką kodów auta
67zapoznać się z książką kodów auta
33
38
jeden mówił właśnie o braku sygnału z prawego koła drugi odsyłał do książki kodów nie pamiętam który był który.
i mam jeszcze takie pytanko czy kontrola trakcji będzie tez świeciła jak będzie z tyłu uszkodzony czujnik czy tylko przód odpowiada za tc i uszkodzenie tyłu sygnalizowała by tylko kontrolka abs?
oczywiście zawsze zaczynam od czytania i prób diagnozy i naprawy tylko teraz cos opornie to idzie a wie może ktoś co oznaczają te błędy podane wcześniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum