Wysłany: Pon Sty 18, 2016 12:33 [R75] Sprężyny od innego samochodu?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. W nocy z soboty na niedziele pękła mi przednia sprężyna. I zastanawiam się czy będą pasować od jakiegoś innego samochodu. U wujka w warsztacie się przewala dużo sprężyn w całkiem dobrym stanie to może bym jakąś wykorzystał. Wie ktoś coś na ten temat?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 18, 2016 12:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja nic nie znalazłem, o bmw zapomnij tam jest inna poducha, trzeba by wyciągnąć i szukac porownawczo, ale to jak igla w stogu siana i jak juz to obie wymień, albo kup używkę za 50 zl
Chyba szybciej będzie kupić nową. 150 zł około w intercarsie najtańsza. Gorzej z wymianą, bo nie mam ściągaczy. A nie wiem czy do mechanika dojadę około 3km. Sprężyna pękła gdzieś na dole, bo widać to jak się spojrzy nad kołem. Ale dosyć mocno strzela przy skręcaniu i ściąga w prawo.
bardzo powoli ale to bardzo powinieneś dać rade ale zawsze może wystrzelić i nie daj Bóg w oponę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Chyba szybciej będzie kupić nową. 150 zł około w intercarsie najtańsza. Gorzej z wymianą, bo nie mam ściągaczy. A nie wiem czy do mechanika dojadę około 3km. Sprężyna pękła gdzieś na dole, bo widać to jak się spojrzy nad kołem. Ale dosyć mocno strzela przy skręcaniu i ściąga w prawo.
Mam pytanko. Wyjąłem amortyzator, założyłem sprężynę. I teraz, jak włożyć amortyzator w zwrotnice? Brakuje jakies 5-6 cm. Zacisnąć sprężynę? Czy jest jakiś inny sposób?
1. Odkręcasz koło.
2. Odkręcasz dwie tuleje prowadzące (zdjęcie 1) które mocują zacisk hamulcowy do jarzma zacisku. Jarzmo pozostaje przykręcone do zwrotnicy.
3. Odkręcasz śrubę ściskającą zwrotnice z amortyzatorem (zdjęcie 3).
4. Odkręcasz śrubę mocującą sworzeń wahacza do zwrotnicy (zdjęcie 2).
4. Zbijasz zwrotnicę z amortyzatora (zdjęcie 3). Wbij klin w szczelinę w zwrotnicy aby trochę rozgiąć uchwyt i uwolnić amortyzator.
5. Odkładasz zwrotnicę na bok z uwagą na przewód czujnika ABS, czujnika klocków hamulcowych i przewód hamulcowy.
6. Popuszczasz główną nakrętkę łączącą amortyzator z poduszką (zdjęcie 4).
7. Odkręcasz trzy śruby od poduszki MacPhersona i wyciągasz całość na zewnątrz nadkola (zdjęcie 5).
8. Zakładasz ściągacze do sprężyn na sprężynę i ją ściskasz do momentu aż będzie się luźno obracać.
9. Odkręcasz do końca nakrętkę łączącą amortyzator z poduszką i wymieniasz sprężynę.
9. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Aby wcisnąć amortyzator w zwrotnicę podkładasz klocek pod wahacz. Opuszczasz trochę auto aby go wcisnąć lub wbijasz go młotkiem. Dół amortyzatora posmaruj trochę smarem lub olejem by łatwiej wszedł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum