W zeszłej zimy odpalał pięknie, tam przy wielkich mrozach i długim postoju musiał zakręcić 4-6razy i wio ... a tej zimy lipa. Dziś było coś koło -8 i po czwartym kilkusekundowym kręceniu odpalił. Jak jest -3 lub więcej to pali od strzała.
Wymienione mam filtry, leje niby dobre paliwo - przed zimą Shell a potem Miles'a o ostatnimi czasy Mile'sa Plus (arktyczny) ze Statoila. Olej też wymieniony Na Valvo MaxlIfe 10W40.
Jak już raz odpali to potem od strzała odpala. Jak po porannym odpalaniu i jeździe postoi kilka godzin, to późnym popołudniem spokojnie odpala za 4-5 obrotem (rozjusznika ).
Teraz sprawdzałem, że grucha miękka - trzeba dobrze pomiętolić by stwardniała (starość nie radość czy to aby jeszcze to forum ? ).
Zamówiłem nową gruchę z zaworem oczywiście a także luzem zaworek zwrotny.
Sprawdzę też korek wlewu paliwa czy dopuszcza powietrze (jeśli chodzi o sam zbiornik to tankuje przy minimum 1/3 ale zazwyczaj wcześniej - nie lubię jak ta wskazówka jest po lewej stronie w sumie "duże" też lubie jak są po prawej ).
W weekend albo tuż po sprawdzę świece (wcześniej nie dam rady).
Na koniec jak to wszystko nie pomoże, to pomyśle o tych śrubkach/zaworkach/sitkach przy pompie.
Jak i to by nic nie dało to już pozostaje wtedy chyba tylko kompresja, tzn. jej brak
seba11917, Dokładnie tak. Jest to śruba Banjo z gwintem M10x1,0 oraz podkładki i oczko pod Banjo zakute przewodem Tylko mowie od razu lepiej kupić sobie zwykła srube M10x1,0 z długością 35mm lub 50mm i odciąć ile trzeba i gwint gdzie zachodzi na oczko szlifnac lekko oraz 2-3mm w głąb pompy. Ponieważ otwór do środka pompy w pompie jest zaraz z boku korpusu i nie trzeba Banjo, a problem jest taki ze zwykle Banjo M10 jest za krotka (maja 25 do 28mm długości) i urwie gwint w pompie (Przerabiałem )
Dodam jeszcze ze śruba zasilenia paliwa z sitkiem ma średnice pod podkładki M12 bo kupowałem
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi wielkie dzieki za dokladne wyjasnienie.
A ta srube ktora wkrecasz ile na gwincie zeszlifowac z grubosci sruby to mam na mysli i jaka dlugosc sruby u siebie miales?
seba11917, Trzeba zeszlifowac od glowy sruby grubosc oczka + pokladki miedziane 2x + 3mm wejście w pompę.
Nie zrobiłem niestety zdjęcia bo by było jasne A ropy trochę wyleci ale nie dużo jak sie odkreci. Szmate dac za pompe zeby podkladki nie wpadly i wylapie akurat ilosc ropy.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dziś sprawdzone mam ładowanie aku - 14V ... mogło by być te 0,5 więcej ale tragedii nie ma.
Sprawdzone świece - są trzy u mnie i sprawne - wszystkie około 0,4-0,5 oma oporu.
Ale co ciekawe i nie ma jak początkujący , "podwórkowy mechanik" zabiera się do rozwiązywania problemów.
Otóż jak pisałem pewnie o swoim aucie w dziale Nasze samochody (czy jakoś tak), po wymianie hebli na 300mm z przodu z zaciskami od TypeR a z tyłu tarcze i zaciski od ZSa, pojawił się problem z ABS - trochę tam kombinacji było, dwa auta na cegłach bo to przeszczep był i ulewa przyszła, i albo coś z czujnikiem jakimś albo złe odpowietrzenie, tzn nawet na pewno złe - bo z ABS trzeba od początku do końca jechać chyba a my zrobiliśmy z Julkiem standardowo od tylca.
Tak czy siak postanowiłem wtedy go wyłączyć i wywaliłem bezpiecznik pod kierownicą, wywaliłem kontrolkę z deski i wywaliłem duży 60A z nadkola.
A dziś z kumplem elektrykiem po sprawdzeniu świec sprawdzamy jak reagują podczas grzania a tu zero zmian. Idziemy od świec do przekaźnika - nie "pyka". Idziemy po fioletowym kablu do bezpiecznika - też na nadkolu i kutwa już wiadomo co co Zielarz wymodził łomatko , zamiast od ABS wywalony bezpiecznik od świec. Przełożyłem, sprawdzamy, przekaźnik strzela, na świecach jest prąd, jakieś 10-15sek po wygaszeniu kontrolki grzania, przekaźnik puszcza.
Ręce opadają wstyd , ale pisze dla innych "orłów" jak ja
Dlatego zeszłej zimy pięknie odpalał a tej nie. Mogę się cieszyć, że i tak przy -15 bez grzania dawało radę w końcu zapalić.
Prawdziwy test jednak dopiero przy kolejnych mrozach ponad -10 ...
Co nie zmienia też faktu że mam nową gruszkę i zaworek zwrotny które zamontuje, tylko muszę kawałek przewodu paliwowego kupić i opaski ... I podkładkę miedzianą pod odpowietrznik na filtrze paliwa (ta śrubka na nim na górze jeśli dobrze kumam ?).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum