Wysłany: Nie Sty 31, 2016 23:17 [Freelander 2.5 v6 automat] problem z tiptronic
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich jestem nowy na forum jednak odo dawna śledzę Wasze wpisy zwłaszcza na forum ROVER 75. Posiadam Freelandera 2.5 v6 z 2001 r. ze skrzynią Jatco i posiadam pewien problem. Mianowicie silnik bez obciążenia kręci się ładnie do czerwonych w momencie przełączenia na "D" i wciśnięcia gazu do podłogi maksymalnie silnik dokręci mi się do 4100 obrotów i następuje zmian biegu na wyższy. W momencie włączenia tiptronic auto zachowuje się tak samo. Jeżeli będę chciał zredukować to nie ma takiej możliwości jeżeli bieg niższy ma wskoczyć na obroty wyższe niż 4100. Zaznaczam, że w trakcie jazdy jeżeli przytrzymam drążek w pozycji minus (cały czas trzymam) to silnik dokręci się do czerwonych, zmiana biegu następuje po moim pchnięciu na +, i później znowu muszę trzymać na - żeby minąć magiczną linię 4100. W trakcie jazdy na "D" samochód także przy kickdown nie dokona redukcji jeżeli bieg niższy miał by obroty powyżej 4100. Byłem w serwisie ASB w Długołęce. Mechanik powiedział, że od strony mechanicznej nie ma do skrzyni żadnych uwag. Lekko podszarpuje przy zmianie biegów, ale to z powodu gdyż skrzynia chce się wkręcić na wyższe obroty jednak silnik jej nie pozwala i musi dokonać zmiany biegu na "siłę". Bardzo proszę Was (gdyż wiedza wielu osób z tego forum jest oszałamiająca) co może być przyczyną. Pan mechanik z Długołęki obstawia na elektrykę silnika i skrzyni, gdyż wg Niego skrzynia nie może zgrać się z silnikiem.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 31, 2016 23:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zrób najpier reset nie nie wiem jak w FL jest ale w R75 wystarczy wyciągnąć bezpiecznik pod masa F4 (chyba) jest oznaczony chyba jako silnik.
Jak to nie pomoże, to bym wszystkie wtyczki od skrzyni kontaktem potraktował i znalazł sterownik który jest gdzieś w aucie od skrzyni i tez wtyczkę przeczyścił
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam ponownie zapomniałem dodać że byłem na komputerze i wyrzucił mi następujące błędy:
p1475 Variable intake balance valve
p1472 Variable intake butterfly valve, always open
p1844 Engine ERM error flag set
p1605 EEPROM error flag set
p1840 CAN bus malfunction.
Błąd p1475 oraz 1472 dotyczyły kolektora ssącego i VIS, jak się okazało poprzedni właściciele usunęli płytki z kolektora i był ciągle otwarty. Zakupiłem kolektor sprawny z klapkami na allegro i niestety nie widzę różnicy. Co do pozostałych błędów nie mogę ich rozszyfrować, rzekomo są to błędy skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum