Wysłany: Sro Lut 03, 2016 13:10 [R25] Trzeba długo kręcić przy odpalaniu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003
Problem jak w tytule.
Gdy silnik już odpali, następne próby odpalenia na gorącym bez problemu, odpala "od strzała". Wystarczy odczekać 10-15min i już jest gorzej - trzeba kręcić rozrusznikiem kilka sekund. I nie ma różnicy jak długo auto stoi, zimny silnik też wtedy odpala kiepsko.
Jest jednak jedna okoliczność: jeśli zaczekam chociaż te 10-15min i odpalę z problemami ale autem sie nie przemieszczam (auto odpalone tylko na chwile) to po ostygnięciu silnika auto odpala bez najmniejszego problemu.
Co może być przyczyna?
Dodam jeszcze, że pojawiła się kontrolka check (obecnie nie świeci), sczytane błędy:
P0111 - czujnik temperaturu powietrza zasysanego
P0170 - system zasilania paliwem
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 13:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może czujnik padł i źle dobiera skład mieszanki przy rozruchu.
Który czujnik?
Kombinowałem już z czujnikami. Podmieniałem poniżej wymienione na inne, używane:
czujnik temperatury, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału.
Bez żadnego efektu (chyba, że powodem było wkładanie też wadliwych...).
Zastanawia mnie jedno: że jest sytuacja, w której auto odpala normalnie - jak "przepale" na chwile i zaczekam aż silnik ostygnie. Natomiast jak ostygnie, a wcześniej nie robiłem akcji z odpaleniem na chwile, to problem występuje.
Czujnik temperatury powietrza zasysanego - Nie wiem bo nie mam go raczej w rover 200 ale dane z niego pewnie przekazywane są do komputera i pomagają w doborze składu mieszanki.
Układ zasilania paliwem - Składa się na niego wiele elementów, gdzie jest błąd ciężko wskazać bez oględzin auta.
Masz LPG w aucie ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Czujnik temperatury powietrza zasysanego - Nie wiem bo nie mam go raczej w rover 200 ale dane z niego pewnie przekazywane są do komputera i pomagają w doborze składu mieszanki.
Układ zasilania paliwem - Składa się na niego wiele elementów, gdzie jest błąd ciężko wskazać bez oględzin auta.
Masz LPG w aucie ?
Nie potrafię znaleźć tego czujnika - jakieś wskazówki?
edit: korzystając ze wskazówek: http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm http://www.mgfcar.de/sens...emp_sc02208.jpg
znalazlem - w miejscu gdzie jest ten zielony czujnik jest po prostu dziura - nie ma go!
Miałem sporo przy aucie robione u mechanika, być może rozmontował i nie włożył z powrotem. Jak znaleźć ten czujnik (jeśli oczywiście jeszcze jest luzem) dokąd prowadzą kable od wtyczki?
Mam LPG, Stag 4. Problem z odpalaniem nie zależy chyba od instalacji gazowej - przez 2 tygodnie jeździłem tylko na benzynie - odpalał tak samo.
Ten z pierwszego linku to czujnik temperatury płynu chłodzącego umieszczony na króćcu wodnym.
Drugi link, zielony to Air Temp Ecu czyli czujnik temperatury powietrza.
PeeKa napisał/a:
w miejscu gdzie jest ten zielony czujnik jest po prostu dziura - nie ma go!
Już wiesz skąd błąd P0111 - czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Silnik zasysa niefiltrowane powietrze bezpośrednio przez tą dziurę
Proponuję skontaktować się z mechanikiem który wcześniej naprawiał to auto i twardo zapytać go o ten czujnik.
Wcześniej auto odpalało dobrze bez tego czujnika ?
Czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Czujnik działa podobnie do czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Gdy czujnik temperatury powietrza dolotowego ulegnie uszkodzeniu lub zostanie odłączony, pojazd pozostaje funkcjonalny. ECM wykorzystuje wartość zastępczą z mapy prędkości / obciążenia, aby utrzymać silnik pracujący, ale adaptacyjny dopływ paliwa jest wyłączony.
Ten stan nie jest widoczny dla kierowcy, ale zapisuje kody błędów ECM, które można odczytać za pomocą TestBook. źródło: mgfcar.de
To by też tłumaczyło błąd P0170 - system zasilania paliwem.
O gaz pytałem bo jeśli parownik przepuszcza gaz to przy rozruchu powstaje mieszanka paliwo, powietrze, gaz i jest problem z rozruchem. Dopiero po dłuższym kręceniu resztki gazu są wypchnięte i odpala. Miałem kiedyś taki przypadek u kumpla w vw polo ale u Ciebie wcale nie musi tak być. Bardziej stawiam na problem z brakującym czujnikiem, przecież jakąś funkcję pełnił skoro powinien tam być.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Ten z pierwszego linku to czujnik temperatury płynu chłodzącego umieszczony na króćcu wodnym.
Tu pozwolę sobie sprostować - pierwszy link do wykazu różnych czujników, wśród nich również jest czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Cytat:
Wcześniej auto odpalało dobrze bez tego czujnika ?
Wcześniej nie było takiego problemu z odpalaniem. Były inne, ale to dłuższa historia... (historia o naprawie uszczelki pod głowicą, poprzez demolkę silnika po spotkaniu tłoka z zaworami aż po wymianę silnika.)
Problem z utrudnionym odpalaniem w sposób, który opisałem pojawił się natychmiast po wizycie u mechanika, na której wymieniany był silnik i trwa on niezmiennie od pogody, pory roku itp. Użytkowałem auto mimo kiepskiego odpalania, aż po 2 miesiącach pojawił się check i sczytano błędy, o których tu napisałem.
Zacznę od wizyty u mechanika, może odnajdzie i podepnie mi ten czujnik...
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pią Lut 05, 2016 00:27
Czujnik temperatury jest w R200 w kolektorze ssącym w kanale 4 cylindra... musi być, bo na jego podstawie określana jest gęstość powietrza konieczna do precyzyjnego wyliczenia czasu wtrysku.
W R25 czujnik temperatury jest razem z czujnikiem podciśnienia i jest zamontowany od góry kolektora ssącego po lewej stronie (patrząc na silnik). Dochodzą do niego 4 przewody. Najprościej byłoby sprawdzić odczyt z czujnika interfejsem diagnostycznym, np. prostym ELM327...
W R25 czujnik temperatury jest razem z czujnikiem podciśnienia i jest zamontowany od góry kolektora ssącego po lewej stronie (patrząc na silnik). Dochodzą do niego 4 przewody. Najprościej byłoby sprawdzić odczyt z czujnika interfejsem diagnostycznym, np. prostym ELM327...
Tzn. ten czujnik temperatury jest zintegrowany z czujnikiem podcisnienia?
Czyli moje wczesniejsze poszukiwania byly skazane na niepowodzenie - szukalem w miejscu takim jak dla R200...
Ups... w 8V też jest ? Nie wiedziałem że mam taki czujnik w roverku, musiał się dobrze ukryć jeśli go nie kojarzę.
Jak więc wytłumaczyć słowa...
PeeKa napisał/a:
w miejscu gdzie jest ten zielony czujnik jest po prostu dziura
Cóż, jednak dziury tam chyba nie ma - próbowałem wetknąć śrubokręt, ale nie wchodzi. Jest słaby dostęp, zasłonięte przewodami i instalacją gazową - widać coś jakby odnogę do wkręcenia czujnika na rurce kolektora, ale pewnie jest to fabrycznie zaślepione.
Poinformuje co dalej, po wizycie u mechanika.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lut 06, 2016 01:01
Na pewno jest zaślepione. Także nie ma co tam szukać. Raczej nikt niezaślepionego otworu w kanale dolotowym nie zostawił.
Z ciekawostek dodam że dół kolektora ssącego w MG TF/ZR160 pozostał ok rok nie zmieniony w stosunku do MGFa/Rovera 200Vi gdzie takowy czujnik temperatury występował. Przez co fabrycznie te silniki pracowały na czujniku w górnej części kolektora (MAP wraz z temperaturą, jak wyżej u kolegi w R25), a w dolnej wkręcano czujnik jako zaślepka... Także w każdym VVC z 2001 początku 2002 można znaleźć nowy czujnik temperatury do starszych modeli. W młodszych egzemplarzach nie było już otworu, pozostał jedynie nadlew.
Taka sytuacja ma miejsce w Roverze 25 GTi.
Czasami zdarza się też w drugą stronę jak ktoś w 200 wymieni kolektor na późniejszy to zostaje mu map sensor jako zaślepka.
Wreszcie ktoś sprostował, że R25/MG ZR nie mają czujnika IAT przy krokowym. Swego czasu szukałem z 15 minut.
Szkoda, że nie zaktualizowali rysunków i opisów w RAVE, bo wprowadzają w błąd.
PS. Jakby kto czyścił czujnik MAP (MHK 100820, ten ze zdjęcia powyżej) to podobno nie można go w ogóle dotykać. Ja wytarłem ściereczką nie będąc świadomym ale działa i obroty nie falują.
Do atomizera wlać izopropanol i psikać kilka razy. Można też Cleanser'em IPA z pewnej odległości (ciśnienie puszki może uszkodzić czujnik)
Nie wiem czy sie dobrze wczytałem w temat, jak nie to sorki
Nie napisałeś dokłądnie który czujnik sprawdziłeś, tylko wskazałeś zdjęcia.
Ten z przodu auta to czujnik wskazań na deskę rozdzielczą. Drugi do eku i to od niego zależy praca silnika.
U mnie był problem ponieważ jakiś gigant wkręcił go na silikon i nie było przepływu prądu do masy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum