Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Czy ktoś może w R 420 lub 45 oraz Mg ZS ma może Webasto zamontowane
Na allegro tego pełno jest za dobra kwotę i myślałem z adaptować Potrzebne mi to raczej będzie tylko z sterowaniem mechanicznym czyli włączyć i wyłączyć i tyle na postoju
Wiem ze R200 miały tez Webasta montowane
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub ma juz zamontowane bym prosił o wskazanie miejsca montażu
Kolega z niemieć będzie montował w ten weekend Webasto do 416 i ma zrobić foto-dokumentacje
masz jakies foto kolego
jutro jadę po webasto i jeśli będzie wszystko w zestawie to pewnie je wezmę choć do końca się na tym nie znam i boje się ze się natnę na to że coś będzie mi brakować
ma ktoś to zamontowane w 45 400 lub zs i jakieś foto może rzucić??
rozmawiałem z kolesiem i mówił że to analogowe i było wyciągnięte wszystko co potrzebne
wymienię co zauważyłem ze jest może ktoś mi podpowie czy czegoś brakuje
piec z pompka cieczy
pompka paliwa
sterownik
wiązka (dużo kabli)
przekaźnik/i, bezpieczniki
wydech i rura
rożne węzę i przewody
oraz jakieś org papiery webasto
czegoś brak?? no jeszcze jakiś uchwyt do pieca tam jest
i pytanie o podłączenie
czy wężyk paliwa wpiąć trójnikiem mam przed czy za filtrem paliwa patrząc od baku??
i powrót paliwa mogę wczepić się tez gdzieś koło pompy (przed pompą raczej nie mogę??)??
którędy dostane się do kabli żeby wiać się w nawiew(jakie kolory kabli i na jakim biegu najlepiej się wpiąć biorąc pod uwagę skuteczność nawiewu ale i pobór prądu zastanawiam się miedzy biegiem 2 a 3)??
w tej wiązce od wbasto powinny być kable do akumulatora?? wtyczka do pompki paliwa??
bo widziałem tylko na foto i nie dokładnie było ujęte i wszystkich kabli nie było widać a jutro na żywo będę to przed kupnem oglądał więc chcę być przygotowany
wydajemi się, że masz wszystko co potrzeba, aczkolwiek przy takiej adaptacji na bank jeszcze coś po drodze wyjdzie i trzeba będzie coś kombinować ....
wężyk paliwa wpiąłbym po filtrze, powrót gdziekolwiek gdzie Ci będzie wygodnie .... wentylator myślę, że lepiej na 3 bieg (to w razie czego można szybko zmienić) .... i najlepiej, żeby działał jak już będzie ciepła ciecz w układzie krążyłą (może przez jakis termistor ), a nie od razu o włączeniu zdalnym webasta (szkoda prądu) Wpiąłbym sie bezpośrednio na kostkę od rezystorów wentylatora (najlepiej przez diodę dla bezpieczeństwa). Kable od aku to najmneijszy problem ... ważniejsze są wszelkie wtyczki
kopiłem i już mam w domu
odpaliłem na sucho i wentylacja działa jest raczej wszytko w zestawie
ale chyba nie ma czegoś takiego jak powrót paliwa dziwi mnie trochę ale widocznie pompka musi dawać tyle paliwa ile potrzebuje piec czyli do 0,5l na godzinę
no jeszcze tego nie rozgryzłem do końca;/ (a wczepić będę musiał się dużo wcześniej niż filtr i nie dalej niż 1,2m od baku-tak mówi instrukcja niestety nie po polsku)
co do wentylatora to tam jest jakiś przekaźnik i bezpiecznik na wentylator wiec tylko się podłączyć (funkcja włączenia wentylatora jest dopiero po rozgrzaniu do iluś stopni (nie wiem dokładnie ilu)
w rezystor (ten nie szczęśliwy który się lubi przepalać na 1i2 biegu??) czyli chodzi nad rezystor przy kostce tak??
wtyczki są wszystkie
najgorsze ze nie mam miejsca na ten piecyk
ktoś wie czy po stronie kierowcy miedzy zderzakiem a nadkolem jest wolne miejsce?? po stronie pasażera jest zbiornik płynu spryskiwaczy wiec zonk ale nie wiem co po drugiej stronie jest.
jak się wpiąć w wodę to wiem
może dogrzewacz egr usunę więc jak ktoś będzie chętny to pisać
na pewno będę potrzebował jakieś złączki wąż kolanka i trójnik do paliwa
nom i w koncu ktos z fotami tyle ze u mnie w tym miejscu jest mapsensor i inne bzdety;/
powidz mi jak masz wpieta pompke paliwa (w ktorym miejscu w wezyk?? czy moze bezposrednio z zbiornika??) i czy idzie od webasta jakis powrot paliwa czy tylko pompa podaje??
na jak dlugo ustawiasz czas by np przy -18/-20 sie silnik rozgrzał??
a i weze ukd. chlodzeni i webasto masz wpiete szeregowo?? to znaczy waz z silnika do webasto i z webasto do nagrzewnicy czy szeregowo czyli 2x trojnik miedzy silnikiem a nagrzewnica??
jaki bieg dmuchawy ci załacza webasto??
Dodam ze mam Webasto tylko naprawić muszę bo nie działa Więcej w krotce
Ok jest problem nie chce się ustrojstwo włączyć. jak nacisne na Zegarku grzanie to sie świeci tylko symbol grzania ale nic więcej się nie dzieje
podpiąłem laptopa i byly 3 błędy, skasowałem je i teraz jedynie błąd drugi 9000/00 powraca jak się wepnie Webasto do akumulatora. Da się go skasować ale nadal cisza.
Robilem test komponentów i wszystko dziala. Świeca grzeje bo ja wyciągałem i robi się czerwona, czujnik płomienia pokazuje 3 Ohm, czujnik temp pokazuje temp otoczenia i jak sie go dotknie temperatura rośnie Zaworki paliwa, wody pykają, przekaźnik dmuchawy tez. Dmuchawa spalin działa oraz pompy wody.
Z błędu wynika ze ktoś piec przegrzał.
ktoś ma jakieś pomysły ?
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 18:02
super fajnie ale czemu masz program po niemiecku?? 2.13 jest też w pl języku więc niewiem czemu utrudniasz sobie pracę język wybiera się przy instalacji
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 21:14
to po prosze o tłumaczenie błędu bo z niemieckim to mi nie po drodze...
[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 21:14 ]
aha teraz widze po angielskiemu napisałeś usterka sterownika, spawałeś coś może ostatnio?? albo ładowałeś aku jakimś dziwnym prostownikiem? jak wygląda temperatura wody w programie?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Błąd jest uszkodzony sterownik.
Temp wody pokazuje taki jaki jest na czujniku w środku elektroniki co przylega do obudowy. Innej wartości w programie nie widzę żeby mierzył.
Jak dotykam to rośnie z 20 stopni na więcej. To webasto pochodzi z Renault megane 1 classic od kolegi. Wymontowalem od niego bonie działało odkąd auto kupił. Czy ktoś coś spawal czy lądował nie wiem.
Pytanie jak to naprawić czy trzeba po kolei mierzyć płytkę i szukać co padło.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lut 04, 2016 00:37
mógł sie program rozjechać w sterowniku... niestety niemam programów od BW/DW 50 bo tego już sie prawie nie naprawia (sprzęt raczej muzealny) możesz troche obejrzeć płytke, zobacz z podłączonym programem czy sie włącza kontrolka zielona wł główny po włączeniu zegarkiem pieca,w tych sterownikach często gniją te cienkie piny od kostki 6ciopinowej
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Płytkę oglądałem z obu stron i zalane jest ładnie z obu stron ta żywica. Sprobouje Piny polutować bo niektóre wyglądają trochę jak by na zimne luty choć pod lupa wygląda na ok.
Sprawdzę za chwile jeszcze czy coś świeci się tam
A tutaj jest przetłumaczony log błędów:
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lut 04, 2016 10:31
sprawdź oporność czujnika płomienia,ostatnie gniazdo na sterowniku,chyba brązowe przewody,coś koło 3 Ohm powinno być ale to sprawdze na wieczór ile dokładnie
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lut 04, 2016 16:56
to gniazdo na płytce jest do podłączenia telestartu wbudowanego z pokrywke sterownika, na sterowniku nic nie ma sie świecić tylko kontrolka w programie, w widoku ogólnym masz rużne parametry i rząd kontrolek żółtych zielonych i czerwona od wykrywacza płomienia,sprawdź czy zielona sie zapala po włączeniu pieca zegarkiem,sterownik rzadko sie psuje w taki sposób że widać czasem jakiś rezystorek pieprznie albo tranzystorek i nic nie widać
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997, Ahh to tam nic nie świeci w programie nawet jak się naciśnie grzanie. Jedynie co się zaświeci na zielono to tryb letni jak kabelki ze sobą zewrę a tak to reszta kontrolek ciemna.
[ Dodano: Czw Lut 04, 2016 19:33 ]
A co do gniazda to teraz jasne jest. Myslalem ze to jakieś złącze do wgrywania firmware czy coś.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Udalo mi sie jedynie recznie przez program podac paliwo i wlazcyc swiecie i zaczyna dymic z webasta. Niestety jest brak opcji zeby dmuchawa lekko chodzilo bo plomien zdmuchuje jak na full sie zalaczy.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Udalo mi sie jedynie recznie przez program podac paliwo i wlazcyc swiecie i zaczyna dymic z webasta. Niestety jest brak opcji zeby dmuchawa lekko chodzilo bo plomien zdmuchuje jak na full sie zalaczy.
Dziwne że rusza ręcznie.U mnie jak miałem padnięty akumulator to Piec nie włączy się jeśli wykryje za niskie napięcie.To samo sie miało jak otwierałem samochód pilotem to też się wyłączyło.Może też masz nie takie napięcie.
Gdzie będziesz chciał zamontować piec?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum