Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Płyn chłodniczy w cylindrach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Płyn chłodniczy w cylindrach
Autor Wiadomość
antonioni 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 14
Skąd: Rozprza



  Wysłany: Czw Lut 04, 2016 22:27   [R75] Płyn chłodniczy w cylindrach
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam. Przejrzałem prawie całe forum z podobnymi tematami, ale nie udało mi się znaleźć sensownego rozwiązania mojego problemu, który to spędza mi i nie tylko sen z powiek. Kilka dni temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą (planowanie, szczelność, wymiana całego kompletu uszczelek wraz ze śrubami itp. itd.), i po tej gruntownej naprawie silnik oczywiście ożył, ale zaczął kopcić jak dobry parowóz płynem chłodniczym co oczywiście jest wyczuwalne. Brak oznak płynu w oleju jak i odwrotnie, jedynym śladem tego zjawiska jakie namierzył mechanik jest dostawanie się płynu chłodniczego do 1 i 3 cylindra ( licząc od rozrządu). Prosiłbym o jakieś konstruktywne pomysły co z tym fantem dalej robić bo zaczynają mi krążyć po głowie czarne myśli z wymianą silnika na czele. Nie chciałbym się rozstawać z moim roverkiem, bo od jego zakupu poza drobnymi sprawami spisywał się całkiem nieźle.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 04, 2016 22:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 05, 2016 07:49   

A uszczelka od kolektora ssącego była wymieniona?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
antonioni 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 14
Skąd: Rozprza



Wysłany: Pią Lut 05, 2016 08:00   

Oczywiście była. A jak już pytasz, to czy może przez ten kolektor przepływa płyn i gdyby miał jakieś pęknięcie to mogłoby zasysać ten płyn.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 05, 2016 09:20   

https://www.google.pl/sea...uCA5dVpSfjWkMM:
Płyn przez kolektor przepływa na tych zewnętrznych oczkach, jak najbardziej możliwe jest przeciekanie płynu na 1i 4 cylinder.

[ Dodano: Pią Lut 05, 2016 09:20 ]
Myślę że w przypadku pęknięcia jak najbardziej może puszczać płyn na cylindry.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lut 05, 2016 10:10   

Te kolektory się często odkształcają od temperatury i wtedy puszcza płyn na cylindry. Ja niestety miałem tak że pękła głowica przy gniazdach zaworowych i płyn nie mieszał się ale bezpośrednio leciał do cylindrów i wydechu
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 05, 2016 11:11   

Dokładnie. Ja w taty 416 Si przechodziłem tę operację.

W kolektorze dolotowym jest taki jakby mały zaworek z kulką. Tamtędy płynie płyn. U mojego taty zaworek był zapchany szlamem. Wyrwałem całkiem tę kulkę, wyczyściłem zaworek ze szlamu, poprzepychałem cienkie rurki idące z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego (były przytkane) oraz rureczki idące do kolektora.

Potem wyczyściłem miejsce dolegania uszczelki kolektora do głowicy benzyną ekstrakcyjną i przeszlifowałem delikatnie papierem 1500. Uszczelkę w kolektorze wymyłem płynem do mycia silników Akra K2 (nieszkodliwy dla gum i uszczelek), posmarowałem uszczelkę silikonem wysokotemperaturowym i złożyłem.

Objawy jak ręką odjął.
U mojego taty płyn zalewał 1 cylinder od strony rozrządu.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lut 05, 2016 13:27   

kulkę trzeba koniecznie wywalić bo jak nie rdzą to szlamem zachodzi i blokuje się, potem się robi bąbel powietrza i HGF gotowy. Też wywaliłem w swoim poprzednim a teraz jak gazmen zakładał gaz, to zapomniałem mu powiedzieć, ale przy najbliższej okazji wyleci. Termostat PRT już mam więc i bąble powietrza się nie tworzą i mam nadzieję że HGF odsunąłem baaardzo daleko.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
antonioni 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 14
Skąd: Rozprza



Wysłany: Pią Lut 05, 2016 23:01   

Dzięki za podpowiedzi, jutro będziemy walczyć z kolektorem i zobaczymy co z tego wyniknie. Gdyby ktoś wpadł jeszcze na jakiś ciekawy pomysł to chętnie wysłucham.
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Paź 21, 2016 21:58   

Czołem koledzy!

Mam rover 25 1.4
Mam od niedawna problem ze swoim autem, otóż cały czas kopci parą wodną i kicha do rury a w tym samym czasie wypada zapłon. Podjechałem do mechanika, zmienił mi kolektor ssący na nowy, zmienił uszczelkę bo wcześniej w cylindrze od strony rozrządu był płyn i tez kopcił i prychał parą. Wówczas stwierdził, że płyn był zasysany do cylindra. No dobra zapłaciłem wymienił mi to, o czym napisałem wyżej ale problem pozostał... wciąż to samo. 2 lata temu miałem cały silnik robiony, wszystko na nówkę, nowa uszczelka etc. O co tu kur.. mac chodzi? Bez wątpienia w pierwszym cylindrze od str. rozrządu jest jakby na tłoku maź (olej+płyn chł?) inne są zaś suchutkie aż miło. Dziś zrobiłem test chemiczny na tzw. sprawność uszczelki pod głowicą i niestety jeśli jemu wierzyć to są spaliny w płynie (CO2).... - panowie dramat! Poza tym silnik suchutki nie ma żadnych zew. wycieków itp. Macie jakieś pomysły? Co zrobić mam ? Silnik naprawiać czy wier... na złom bo niecałe 2 tys. km temu był już robiony. Czy te silniki są taki liche? Z góry dzięki za info.
_________________
MagicRover
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodniczy
argail Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Sty 07, 2008 07:51
Olo12
Brak nowych postów [R75]Płyn chłodniczy
zexor Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lip 09, 2018 09:24
czarek236
Brak nowych postów [R75] Uciekający płyn chłodniczy
Spali75 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Kwi 16, 2009 19:55
madej71
Brak nowych postów [MG ZT 190] Znikający płyn chłodniczy...
Krzysztof_89 Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Sie 14, 2013 07:00
Krzysztof_89
Brak nowych postów [R75] Nieszczelność- płyn chłodniczy
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 04, 2013 13:23
kazmierczak11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink