Wysłany: Czw Lut 11, 2016 20:23 [45] Problem z pompą wtryskową
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Mój problem polega na brak możliwości zapalenia auta. Wygląda mi to na awarię pompy wtryskowej. Zacznę jednak od początku. Pewnego dnia jadąc do pracy rano (temperatura na dworze około 2 st.) zaczęło mi szarpać samochodem tak jakby się dławił. Po przejechaniu około 5km auto zgasło. Odpaliłem je ponownie i znowu zgasło i tak kilka razy. Odczekałem 5 minut i znowu je odpaliłem i tak pomału dojechałem do najbliższej stacji (po drodze trochę dławiło auto) i dolałem 20l lepszej ropy. Trochę pomogło. Wróciłem bez większych problemów z pracy do domu. Na drugi dzień dojechałem do pracy, po drodze trochę dławiło auto ale nie było tak źle. Gdy wyszedłem z pracy to auto już nie odpaliło. Rozrusznik kręci bez problemu, ale nie chce zaskoczyć. Opisze co do tej pory zrobiłem:
1) Wymieniłem filtr paliwa
2) Wstawiłem zworek zwrotny prze ręczną gruszką
3) Odkręciłem bak, gdyż myślałem, że jest tam pompa paliwa. To był błąd, bo nie mam pompy paliwa. Za to przy okazji sprawdziłem stan przewodów paliwowych i czystość zbiornika. Wszystko jest OK.
4)Odkręciłem przewód przy pompie i sprawdziłem czy leci tam paliwo. Wygląda, że jest ok. Odkręciłem wtryski i tam też leci paliwo.
5) Spróbowałem odpalić samochód na plaku i się udało, ale tylko gdy psikam plakiem. Jak odstawie plak to samochód gaśnie.
6) Raz udało mi się odpalić samochód poprzez wpięcie butelki z paliwem do filtra. Ale jak się skończyło paliwo w butelce to zgasł silnik i od tej pory już nic go nie ruszy.
Co mogę jeszcze sprawdzić by określić co się popsuło. Bardzo proszę o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 20:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zakładając że powietrze, czyli szeroko rozumiany dolot jest OK w tym przepływomierz - poszukaj na forum o tym, to jeszcze może coś z rozrządem i kątem wtrysku - też poszperaj. Dawno robiony rozrząd był ?
Rozrząd był robiony niedawno około 20 tysięcy temu. Czy jest możliwe, żeby się nagle sam rozrząd przestawił?
[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 18:27 ]
Wyciągnąłem dzisiaj pierwszy wtrysk paliwa. Do wtrysku dochodzi paliwo, z przewodu przelewowego wtrysku leci paliwo. Wtrysk podaje ciśnienie, ale nie tryska paliwem. Co to może oznaczać?
Wygląda na to , że to wina sterownika pompy wtryskowej . Ja to przerabiałem kilka lat temu . Najpierw przerywał , potem staną na amen . Spalił bezpiecznik , tylko nie pamiętam który . Jest ich tam pod masą 10 . Po stronie akumulatora w rogu przy szybie Strona 1 ( pod maską )
Wlutowałem nowy tranzystor do sterownika i dale nie można odpalić auta. Napięcie dochodzi do pompy lecz nie świeci żarówka jak podłącze ją do przewodów idący do czujnika kąta wtrysku paliwa przy rozruch. Czy jak by był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego to też by nie podawało paliwa na wtrysk i pompa by nie działa?
Gorzej jak nie mruga zarowka pod zaworem dawki paliwa w tedy nie odpalisz. Skad wiadomo ze padl tranzystor ? Byly kody bledow czytane z sterownika pompy ?
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Właśnie nie mruga żarówka podpięta pod przewody od tego zaworu, dlatego stwierdziłem, że to na 100% sterownik. Na internecie wszędzie piszą, że jak nie mruga ta żarówka podpięta pod ten zawór to na 100% sterownik. Dlatego wymieniłem ten tranzystor. Zrobiłem to raczej dobrze. Przejścia sprawdziłem miernikiem i wygląda, że wszystko jest ok. Czy istnieje inna przyczyna nie wtryskiwania paliwa przez wtrysk oraz nie świecenia się tej żarówki?
miuzziker, Najpierw sie sprawdza kody w ecu potem kody w pompie i na koncu cos grzebie kolo sterownika. Skad wiadomo co sie stalo ? Przejscie na kablach do pompy i ecu auta jest ?
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Właśnie z podpięciem do komputera jest problem, gdyż do najbliższej stacji diagnostycznej, w której mają możliwość sczytania błędów mam 30km. A auto w ogóle nie odpala.
[ Dodano: Pią Lut 19, 2016 17:15 ]
Czy wie ktoś gdzie można w okolicach Kielc znaleźć komputer T4 by odczytać błędy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum