Dziś zrobiłem trasę 50 km. Temperatura na zewnątrz +1 stopień, klima włączona i na wskaźniku 97-99 stopni.
Dziś odstawiam auto do mechanika. Termostat rozpoczyna pracę przy 104 stopniach więc jest chyba dobry. Nowe elementy układu chłodzenia, więc pada podejrzenie na niedrożność układu chłodzenia. Po hgf był płukany układ i zalany nowym płynem, jednak ma on jeszcze pozostałości po hgf. Zostanie więc jeszcze raz przepłukany obieg ze zwróceniem szczególnej uwagi na chłodnicę. Może układ jest zawalony i nie ma drożnego przepływu?. Dodatkowa wymiana i płukanka środkiem nie zaszkodzi, a może pomoże.
Jak nie pomoże, będziemy szukać dalej.
Swoją drogą, to mam uwagi co do wskaźnika temperatury cieczy na desce. W takim razie mój wskaźnik jest cały czas w położeniu w połowie skali od temperatury 88 stopni wzwyż. Czyli gdyby się gotował, to też będzie wskazywał normalną temperaturę?? Tylko ja tak mam, czy to norma?? Wskaźnik "symboliczny"?
Widocznie jest taki wiarygodny. Skoro przy 88 i 105 pokazuje poziom
To on się będzie "marnymi" 75 stopniami przejmował?
[ Dodano: Wto Lut 09, 2016 17:32 ]
Więc tak. Układ chłodzenia przeczyszczony i nowy płyn. Wstawiłem także drugi termostat i nic to nie zmieniło. Problem dalej nie rozwiązany.....
[ Dodano: Wto Lut 09, 2016 18:33 ]
Chyba mam rozwiązanie problemu. Termostat powinien mieć temperaturę otwarcia 92 stopnie czy 82 stopnie?, ponieważ mój obecnie założony ma 92 stopnie.
[ Dodano: Wto Lut 09, 2016 19:15 ]
Jeszcze pytanko w związku z termostatem. Z tego co się orientuję chyba są termostaty z temperaturą otwarcia 88 i 82 stopnie. Czy ten z temperaturą 82 stopnie nie będzie powodował niedogrzania, co też może być szkodliwe?
Ostatnio zmieniony przez feldbahn75 Wto Lut 09, 2016 19:37, w całości zmieniany 1 raz
załóż 82 jest najlepszy do naszych aut bo oddala HGF
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ok, ale dobrze wyczytałem że stopnie odpowiadają też kolorowi obudowy czy to czysty przypadek? (tzn. Czarny - 82, szary -88, beżowy - 92 stopnie). W tej chwili mam beżowy.
Nic mi nie wiadomo o kolorach ale termostat jest dostępny w sklepach z częściami do landrovera. np w landstore i o ile pamietam to na 82stC
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dziś zamówiłem termostat na 82 stopnie. Jak jutro dojdzie to pojutrze założę i dam znać co i jak.
[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 20:04 ]
Panowie!
Dziękuję za właściwe ukierunkowanie.
Problem rozwiązany. teraz temperatura cieczy bez włączonej klimy jest w zakresie 88-90 stopni. Problemem był termostat na 92 stopnie. Teraz mam na 82 stopnie i jest ok. Człowiek błądził, ponieważ nie wiedziałem że te termostaty są w trzech zakresach (82, 88 i 92 stopnie). Myślałem że termostat to termostat, i tyle. A tu zonk!
Po problemie!!
Dzięki!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum