Forum Klubu ROVERki.pl :: [45] Problem z pompą wtryskową
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45] Problem z pompą wtryskową
Autor Wiadomość
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lut 11, 2016 20:23   [45] Problem z pompą wtryskową
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mój problem polega na brak możliwości zapalenia auta. Wygląda mi to na awarię pompy wtryskowej. Zacznę jednak od początku. Pewnego dnia jadąc do pracy rano (temperatura na dworze około 2 st.) zaczęło mi szarpać samochodem tak jakby się dławił. Po przejechaniu około 5km auto zgasło. Odpaliłem je ponownie i znowu zgasło i tak kilka razy. Odczekałem 5 minut i znowu je odpaliłem i tak pomału dojechałem do najbliższej stacji (po drodze trochę dławiło auto) i dolałem 20l lepszej ropy. Trochę pomogło. Wróciłem bez większych problemów z pracy do domu. Na drugi dzień dojechałem do pracy, po drodze trochę dławiło auto ale nie było tak źle. Gdy wyszedłem z pracy to auto już nie odpaliło. Rozrusznik kręci bez problemu, ale nie chce zaskoczyć. Opisze co do tej pory zrobiłem:
1) Wymieniłem filtr paliwa
2) Wstawiłem zworek zwrotny prze ręczną gruszką
3) Odkręciłem bak, gdyż myślałem, że jest tam pompa paliwa. To był błąd, bo nie mam pompy paliwa. Za to przy okazji sprawdziłem stan przewodów paliwowych i czystość zbiornika. Wszystko jest OK.
4)Odkręciłem przewód przy pompie i sprawdziłem czy leci tam paliwo. Wygląda, że jest ok. Odkręciłem wtryski i tam też leci paliwo.
5) Spróbowałem odpalić samochód na plaku i się udało, ale tylko gdy psikam plakiem. Jak odstawie plak to samochód gaśnie.
6) Raz udało mi się odpalić samochód poprzez wpięcie butelki z paliwem do filtra. Ale jak się skończyło paliwo w butelce to zgasł silnik i od tej pory już nic go nie ruszy.

Co mogę jeszcze sprawdzić by określić co się popsuło. Bardzo proszę o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 11, 2016 20:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 11, 2016 20:39   

Zakładając że powietrze, czyli szeroko rozumiany dolot jest OK w tym przepływomierz - poszukaj na forum o tym, to jeszcze może coś z rozrządem i kątem wtrysku - też poszperaj. Dawno robiony rozrząd był ?
_________________
Im faster tym better ...
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 12, 2016 18:27   

Rozrząd był robiony niedawno około 20 tysięcy temu. Czy jest możliwe, żeby się nagle sam rozrząd przestawił?

[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 18:27 ]
Wyciągnąłem dzisiaj pierwszy wtrysk paliwa. Do wtrysku dochodzi paliwo, z przewodu przelewowego wtrysku leci paliwo. Wtrysk podaje ciśnienie, ale nie tryska paliwem. Co to może oznaczać?
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sob Lut 13, 2016 00:10   

myślę że to sterownik pompy wtryskowej
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 13, 2016 00:27   

pompa nie przytkana jest na sitku ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Lut 13, 2016 08:56   

Sprawdziłem dzisiaj kolejną rzecz i okazało się, że nie dochodzi napięcie na pompę wtryskową. Co może być nie tak?
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sob Lut 13, 2016 17:54   

Wygląda na to , że to wina sterownika pompy wtryskowej . Ja to przerabiałem kilka lat temu . Najpierw przerywał , potem staną na amen . Spalił bezpiecznik , tylko nie pamiętam który . Jest ich tam pod masą 10 . Po stronie akumulatora w rogu przy szybie Strona 1 ( pod maską )

Pos. 1 - 15 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 2 - 20 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 3 - 15 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 4 - 10 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 5 - 10 amper - sygnał + sygnał włączenia świateł
Pos. 6 - 15 amper - przednie światła przeciwmgielne (jeżeli są)
Pos. 7 - 30 amper - światła awaryjne
Pos. 8 - 15 amper - światła stopu
Pos. 9 - 10 amper - klimatyzacja (jeżeli jest)
Pos. 10 -20 amper - pompa paliwowa
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lut 18, 2016 22:46   

Wlutowałem nowy tranzystor do sterownika i dale nie można odpalić auta. Napięcie dochodzi do pompy lecz nie świeci żarówka jak podłącze ją do przewodów idący do czujnika kąta wtrysku paliwa przy rozruch. Czy jak by był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego to też by nie podawało paliwa na wtrysk i pompa by nie działa?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 18, 2016 23:07   

bez katu wtrysku tez odpali.

Gorzej jak nie mruga zarowka pod zaworem dawki paliwa w tedy nie odpalisz. Skad wiadomo ze padl tranzystor ? Byly kody bledow czytane z sterownika pompy ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 19, 2016 06:04   

Właśnie nie mruga żarówka podpięta pod przewody od tego zaworu, dlatego stwierdziłem, że to na 100% sterownik. Na internecie wszędzie piszą, że jak nie mruga ta żarówka podpięta pod ten zawór to na 100% sterownik. Dlatego wymieniłem ten tranzystor. Zrobiłem to raczej dobrze. Przejścia sprawdziłem miernikiem i wygląda, że wszystko jest ok. Czy istnieje inna przyczyna nie wtryskiwania paliwa przez wtrysk oraz nie świecenia się tej żarówki?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 19, 2016 11:06   

miuzziker, Najpierw sie sprawdza kody w ecu potem kody w pompie i na koncu cos grzebie kolo sterownika. Skad wiadomo co sie stalo ? Przejscie na kablach do pompy i ecu auta jest ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 19, 2016 17:15   

Właśnie z podpięciem do komputera jest problem, gdyż do najbliższej stacji diagnostycznej, w której mają możliwość sczytania błędów mam 30km. A auto w ogóle nie odpala.

[ Dodano: Pią Lut 19, 2016 17:15 ]
Czy wie ktoś gdzie można w okolicach Kielc znaleźć komputer T4 by odczytać błędy?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 19, 2016 21:32   

miuzziker, Skad ty jestes moge wpasc jak z Tych jestes ? Smigam przez Bielsko wiec moge pojechac przez A4 na Myslowice i na Tychy.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 19, 2016 21:53   

Niestety teraz mieszkam już koło Kielc
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 19, 2016 22:48   

miuzziker, To lipa to mi niestety nie po drodze :/
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 2.0 td] - problem z pompą wtryskową
adamos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Kwi 30, 2011 14:18
adamos
Brak nowych postów [R45] Problem z pompą wtryskową prośba o poradę...
marius__ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Sie 28, 2015 07:14
wolakm
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R420Di] problem z pompą wtryskową(chyba)
Patryk_420Di Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lut 21, 2013 23:11
kruszan
Brak nowych postów [r45] Cieknąca pompa wtryskowa-nawracajacy problem
borek88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 07, 2013 08:37
Bartek8508
Brak nowych postów [R45] Rozrząd i pompa wtryskowa
wtwisnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 31, 2008 16:47
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink