Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam panowie mam do was jedno pytanie .
Dreczy mnie jeden maly problem.
Montowalem nowe radio , z glosnikami (tyl) oraz zmacniacz.
Gdy zapalam auto i radio sie zalaczy i muzyka zaczyna grac przy dodawaniu gazu piszczy mi w tylnych glosnikach , taki dzwiek jakby sprezarka swistala. za kazdym razem.Nie wiem od czego mam zaczac zeby to zniwelowac , bo nie powiem troche to uciazliwe jest dla mnie
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 18, 2016 18:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dzieki za info jutro zobacze to , te piszczenie jest tylko na tylnych glosnikach ktore sa podlaczone pod zmacniacz, nawet na postoju jak scisze radio do min. to slychac piszczenie , a przy odpalaniu tez nieraz zapiszczy .
zasilanie do wzmaka musiałbyś puścić inną drogą niż biegną kable/wiązka z auta
i inną kable głośnikowe.
robi się echo. Bo kable są pewnie nie najlepsze i słabo są zekranowane.
Jeśli to nie pomoże to filtr szumów za ok.18 do 30zł
A jak auto jest zgaszone to nic nie "gwiżdże"?
Kable głośnikowe na tył raczej ma oryginalne tak jak kolega wyżej pisze puść inna droga kabel zasilający do wzmacniacza i inną drogą kabel sygnałowy z radia do wzmaka najlepiej z dala od kabli instalacji auta
Najpierw odłącz wzmacniacz od radia i zobacz czy będzie to samo
Że co?
Przecież wzmacniacz właśnie wzmacnia wszelkie zakłócenia.
moore715 napisał/a:
Nie wiem od czego mam zaczac zeby to zniwelowac , bo nie powiem troche to uciazliwe jest dla mnie
Zregeneruj alternator i problem zniknie.
Identyczny problem dotknął i mnie przy montażu zestawu audio. Zawczasu kupiłem filtr pętli masy i filtr do radia. Teraz chcę to sprzedać, bo po regeneracji alternatora jak ręką odjął.
Najpierw odłącz wzmacniacz od radia i zobacz czy będzie to samo
Że co?
Przecież wzmacniacz właśnie wzmacnia wszelkie zakłócenia.
moore715 napisał/a:
Nie wiem od czego mam zaczac zeby to zniwelowac , bo nie powiem troche to uciazliwe jest dla mnie
Zregeneruj alternator i problem zniknie.
Identyczny problem dotknął i mnie przy montażu zestawu audio. Zawczasu kupiłem filtr pętli masy i filtr do radia. Teraz chcę to sprzedać, bo po regeneracji alternatora jak ręką odjął.
A co ma alternator do buczenia w głośnikach? Każdy fachowiec który montuje car audio nie zaleca puszczania kabli audio przy instalacji fabrycznej auta bo powstają a zakłócenia i przypadłości takie jak u autora tematu. A odłączenie radia od wzmacniacza ma na celu sprawdzenia czy przypadkiem przy radiu nie ma problemu...
A odłączenie radia od wzmacniacza ma na celu sprawdzenia czy przypadkiem przy radiu nie ma problemu...
Nie kompromituj się.
Jeśli nie zakładałeś car audio w aucie i nie borykałeś się z problemami zakłóceń, to proszę nie wypowiadaj się, bo totalne głupoty piszesz.
Na początek poszukaj pliczku "PolskiCarAudioFAQ01beta.pdf" w siecii i przeczytaj ze zrozumieniem.
Akurat mam car audio w swoim r200 i sam przerabialem fabryczne audio na nowe od radia aż po 4 głośniki wzmacniacz i skrzynie basową + kable audio fabryczne zostały wymienione na nowe podczas zmiany kompletnej tapicerki na ta z r25....po zamontowaniu nie miałem problemu z buczeniem czy to w radiu czy w głośnikach a tym bardziej w skrzyni basowej. Jako że nie miałem wykładziny na podłodze to kable zostaly ulozone przy tunelu srodkowym.
Edit:
NoPE
Wskaż mi w tym tekście gdzie tu jest mowa ze główna przyczyna jest szkodzony alternator? Podpunkt wyciągnięty z twego poradnika który wskazales...
10.4 Pisk zwiększający się wraz z obrotami silnika
Mamy tutaj do czynienia z indukowaniem się zakłóceń z aparatu zapłonowego bądź alternatora do naszej instalacji audio. Często spowodowane jest to używaniem interkonektów bez ekranowania, podłączaniem jednostki i wzmacniacza z różnego zasilania (jedno z akumulatora, drugie z masy), kładzeniem przewodów głośnikowych lub prądowych w bezpośredniej bliskości wiązki elektrycznej pojazdu itp. Pomocny może się tutaj okazać kondensator filtrujący, który podłącza się między radioodtwarzacz i instalację samochodową. Jak nic nie pomaga trzeba "rozpiąć" całą instalację i krok po kroku sprawdzić kiedy pojawia się problem - bywa, że jest to żmudna praca, a efektem może być nawet uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze.
Przecież sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. To ewidentnie wskazuje na alternator, a pierwsze co robią przy renowacji to wymiana szczotek, łożysk i właśnie wymiana regulatora napięcia.
3 podstawowe kroki przy CA to:
-zasilenie wzmacniacza bezpośrednio z akumulatora dużym przekrojem żyły (ja mam aż 35mm2). Plus i minus (minusa nie można brać z karoserii)
-separacja obwodów sygnałowych od linii zasilających lub bardzo dobre kable sygnałowe
-sprawny alternator
Jeśli powyższe zostanie spełnione i zakłócenia będą dalej występowały, to wtedy można rozpinać instalację i sprawdzać.
Banned_Admin napisał/a:
nie miałem problemu z buczeniem czy to w radio czy w głośnikach a tym bardziej w skrzyni basowej
Bo pewnie masz sprawny alternator.
Skrzynia basowa bardzo rzadko przenosi zakłócenia, bo najbardziej przenikliwe są przecież wysokie częstotliwości.
Mnie rozbroiło Twoje polecenie odłączenia wzmacniacza i sprawdzeniu. Wzmacniacz wbudowany w radiu zdecydowanie różni się mocą i oczywistym jest, że nie wzmocni zakłóceń więc co niby miałby usłyszeć?
A gdzie kazałem odłączyć wzmacniacz wbudowany w radio? A druga sprawa to jeśli któryś z kabli przy radiu dotykałby go to nie uważasz ze na radiu można by było to usłyszeć? I dlatego też myślę że wypada sprawdzić najpierw instalacje audio czy nie z nią problemu a potem ewentualnie alternator....natomiast nie uważam żeby minus trzeba by było ciągnąć aż od akumulatora skoro cała karoseria jest pod niego podłączona a z tego co mi wiadomo to kabel masowy im krótszy tym lepiej....
A gdzie kazałem odłączyć wzmacniacz wbudowany w radio?
Ja też nic takiego nie zasugerowałem. Mówiłem o wzmacniaczu zewnętrznym. Przecież jakoś z samego radia zakłóceń nie słyszysz, a dopiero po podpięciu zewnętrznego.
Banned_Admin napisał/a:
Natomiast nie uważam żeby minus trzeba by było ciągnąć aż od akumulatora skoro cała karoseria jest pod niego podłączona a z tego co mi wiadomo to kabel masowy im krótszy tym lepiej....
To źle uważasz. W przypadku instalacji systemu audio cała karoseria staje się anteną i zbiera wszelkie zakłócenia z całego auta. Wzmacniacz to podbija i mamy brum. Do tego dochodzi pętla masy co trzeba wyeliminować.
Polecam kanał Reduktor Szumu w serwisie YouTube. Wszystko tam jest wytłumaczone.
Banned_Admin napisał/a:
wypada sprawdzić najpierw instalacje audio czy nie z nią problemu
Ale co chcesz sprawdzać, skoro przeważnie to są nowe podzespoły - od kabli po sprzęt?
Wystarczy zadbać o prawidłowe ułożenie kabli sygnałowych (środkowy tunel jak najbardziej - też tak mam pociągnięte) i zasilenie wzmacniacza dużym przekrojem przewodów bezpośrednio z akumulatora.
Można się też upewnić czy masa w radio jest poprawnie podłączona. Nawet w Alpine zdarzają się przypadki, że nie jest wyprowadzona na zewnątrz obudowy, a tylko do ujemnego potencjału zasilania. Podobnie jest w budżetowych wzmacniaczach.
Kable głośnikowe zaś trudno ciągnąć bez równoległej styczności z wiązkami elektrycznymi auta. Wtedy trzeba by było upinać je pod tapicerką w słupkach i lecieć dachem. Mało kto tak robi przy amatorskim systemie audio.
To wszystko z mojej strony, bo temat dla nowicjusza spędza sen z powiek ale wystarczy poszukać trochę w ynternetach i materiałów na ten temat jest mnóstwo.
Powiem tak , alternator byl regenerowany dokladnie 2 miesiace temu.
Na poczatku tego nie bylo , z czym teraz mam doczynienia.
Ale co zauwazylem , ze dzis jak poruszylem mocniej radiem to ten efekt piszczenia znikt. na jakis czas , i potem jak znow odpalilem auto to znow sie pojawil , gdy stoje na postoju , i silnik pracuje , jest delikatnie piszczenie , ale jak wyciagne panel i radio zgasnie to cisza , to jest tylko na odpalonym silniku , juz tez myslalem ze moze radio gdzies w kieszeni dotyka czegos ze tak sie dzieje . nie znam sie na tym .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum