Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] 2.0 TD działanie turbo, jak sprawdzić ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] 2.0 TD działanie turbo, jak sprawdzić ?
Autor Wiadomość
Lukasz8729 



Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sob Lut 20, 2016 09:43   [R200] 2.0 TD działanie turbo, jak sprawdzić ?
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam , zakupiłem sobie Roverka 200 2.0 TD i przy malutkim przeglądzie zauważyłem,iż cięgno turbiny nie wysuwa się pod czas dodawania gazu , moje pytanie brzmi jak działa w ogóle turbo w tym silniku (dodam,że znam tylko zasadę działania takowego układu w tdi 1,9), widzę,że owy silnik nie posiada IC oraz do układu nie jest doprowadzane podciśnienie z vacumpompy... tak ma być czy poprostu jakiś magik tutaj działał??
Ostatnio zmieniony przez Lukasz8729 Sob Lut 20, 2016 10:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 20, 2016 09:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2016 09:55   

jak na moje to w czasie postoju dodając gazu Turbo nie dmuchnie tak mocno żeby się musiał WG otwierać.
_________________
75 Red Edition
Ostatnio zmieniony przez longer86 Sob Lut 20, 2016 10:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lukasz8729 



Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sob Lut 20, 2016 10:24   

A możesz wytłumaczyć mi ( lub podpowiedzieć jak to wyszukać) zasadę działania tego układu, najbardziej interesuje mnie skąd bierze się tam podciśnienie sterujące sztangą ? oraz za co odpowiada ten wężyk idący do pompy wtyskowej.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2016 10:38   

turbo spręża powietrze, jeśli uzyska odpowiednie ciśnienie to otwiera się zawór WG i upuszcza powietrze do wydechu z pominięciem wirnika turbiny
_________________
75 Red Edition
Ostatnio zmieniony przez longer86 Sob Lut 20, 2016 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lukasz8729 



Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sob Lut 20, 2016 10:49   

a czy jest jakiś sposób "domowy"na sprawdzenie czy cięgno wg działa prawidłowo? bo z tego co napisałeś na biegu jałowym nie ruszy się ono praktycznie w ogóle i czy jest jakiś sposób aby sprawdzić sam wg?. Jeszcze pytanie o ten wężyk do pompy wtryskowej ? służy to w jakimś sensie do doboru dawki paliwa ?:>
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lut 20, 2016 11:13   

Lukasz8729, zegar doładowania musisz wpiąc i obserwowac do ilu laduje, to chyba najprostszy sposob, ja moge zrobic to elmem na BT ale w 200 i to SD to on nie dziala na 100%
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2016 11:30   

jak chcesz sprawdzić to możesz dmuchnąc kompresorem w wężyk w stronę WG powinno sie ruszyć
_________________
75 Red Edition
 
 
Lukasz8729 



Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sob Lut 20, 2016 11:45   

ale co mi to powie ? tylko tyle ze cięgno pracuje... a ja chciałbym się dowiedzieć czy podczas jazdy pracuje jak nalezy... gdy dmucham sprężarką ruszą się.


bociannielot czyli mam rozumieć,że w tym układzie nie ma możliwości sprawdzenia tego zegarem... ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2016 11:59   

najpierw chciałeś sprawdzić czy się rusza, a teraz że jednak czy działa jak należy, jeśli cięgno się rusza to tam za bardzo nie ma się co zepsuć, sprężyna i powietrze
_________________
75 Red Edition
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 20, 2016 12:17   

Podepnij manometr sobie do 2 lub 1.5 bar pod obojetnie ktory wezyk co podalesz na zdeciu i bedziesz widzial jak pracuje turbo podczas jazdy. Innej opcji w SD nie ma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200,diesel,97r.] Jak sprawdzic czy mam ABS
chyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Lut 15, 2008 14:08
piter34
Brak nowych postów [R200 1,4i 97r LPG] Jak sprawdzić pompę paliwa?
I gdzie się znajduje, jak się do niej dostać?
Mayday Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Mar 18, 2009 21:49
Mayday
Brak nowych postów [R200 1.4i 1998r] Jak sprawdzić autentyczny przebieg?
pistolet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sty 29, 2012 11:20
polofix
Brak nowych postów [R200] Problem z podkręceniem turbo z 1,1 na 1,3 bara
Raptile Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pon Lis 22, 2010 12:14
funfel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink