Wysłany: Sob Lut 20, 2016 09:43 [R200] 2.0 TD działanie turbo, jak sprawdzić ?
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam , zakupiłem sobie Roverka 200 2.0 TD i przy malutkim przeglądzie zauważyłem,iż cięgno turbiny nie wysuwa się pod czas dodawania gazu , moje pytanie brzmi jak działa w ogóle turbo w tym silniku (dodam,że znam tylko zasadę działania takowego układu w tdi 1,9), widzę,że owy silnik nie posiada IC oraz do układu nie jest doprowadzane podciśnienie z vacumpompy... tak ma być czy poprostu jakiś magik tutaj działał??
Ostatnio zmieniony przez Lukasz8729 Sob Lut 20, 2016 10:41, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 20, 2016 09:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A możesz wytłumaczyć mi ( lub podpowiedzieć jak to wyszukać) zasadę działania tego układu, najbardziej interesuje mnie skąd bierze się tam podciśnienie sterujące sztangą ? oraz za co odpowiada ten wężyk idący do pompy wtyskowej.
a czy jest jakiś sposób "domowy"na sprawdzenie czy cięgno wg działa prawidłowo? bo z tego co napisałeś na biegu jałowym nie ruszy się ono praktycznie w ogóle i czy jest jakiś sposób aby sprawdzić sam wg?. Jeszcze pytanie o ten wężyk do pompy wtryskowej ? służy to w jakimś sensie do doboru dawki paliwa ?:>
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lut 20, 2016 11:13
Lukasz8729, zegar doładowania musisz wpiąc i obserwowac do ilu laduje, to chyba najprostszy sposob, ja moge zrobic to elmem na BT ale w 200 i to SD to on nie dziala na 100%
ale co mi to powie ? tylko tyle ze cięgno pracuje... a ja chciałbym się dowiedzieć czy podczas jazdy pracuje jak nalezy... gdy dmucham sprężarką ruszą się.
bociannielot czyli mam rozumieć,że w tym układzie nie ma możliwości sprawdzenia tego zegarem... ?
najpierw chciałeś sprawdzić czy się rusza, a teraz że jednak czy działa jak należy, jeśli cięgno się rusza to tam za bardzo nie ma się co zepsuć, sprężyna i powietrze
Podepnij manometr sobie do 2 lub 1.5 bar pod obojetnie ktory wezyk co podalesz na zdeciu i bedziesz widzial jak pracuje turbo podczas jazdy. Innej opcji w SD nie ma
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum