Wysłany: Pon Lut 22, 2016 07:43 [200] problem z hamulcami
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich, chciałbym prosić was o rady posiadam roverka 200 jak w opisie tematu no i mam strasznie uciążliwy problem z hamulcami, kiedyś byl w nim wymieniony zacisk, i autko sie zapowietrzyło niestety po wymianie zacisku pól roku temu nie idzie go odpowietrzyć prawdopodobnie, gdyż cały czas borykam sie z problemem miekkiego pedału hamulca, mechanil twierdził ze przy odpowietrzaniu pól roku temu w płynie znajdowały sie resztki uszczelniaczy pompy hamulcowej, wymieniłem więc ostatnio pompe hamulcową lecz problem pozostal, na stacji diagnostycznej wychadzą spore różnice hamowania bo na przedniejn osi jest to 40% słabsza prawa strona, a znałazlem tutaj temat że autko to ma dzielone hamulce w sensie lewy tył i prawy przód prawy tył i lewy przód, niestety szukam więc dalej problemu , dodam tylko ze auto ma abs i w komorze silnika taki element a który wchodzą 4 przewody hamulcowe, może ktos ma pomysł gdzie szukać problemu
Pozdrawiam Vinni.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 22, 2016 07:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To może być duży problem. Jeśli wymieniałeś pompkę hamulcową to zapowietrzyłeś pompę ABS. Musisz odpowietrzyć pompę ABS'u. Niestety muszę cię zmartwić ale jedynym możliwym sposobem (bynajmniej u mnie), była specjalna pompka podciśnieniowa wkręcana w przewód każdego koła po kolei. Po prostu nie dało się jej odpowietrzyć klasycznym sposobem, bo powietrze z pompy hamulcowej docierało do ABS i cofało się spowrotem. Moja była tak zapowietrzona, że zjadło mi dwa całe zbiorniczki płynu (nie sądziłem, że tyle tam się mieści).
Nie wiem jak, ale można by chyba spróbować poluzować na łączeniach wyjścia z pompy.
_________________ Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
Powiększ sobie jakoś zbiorniczek żeby wlać znaczną ilość płynu hamulcowego (lub kogoś, kto będzie ciągle dolewał utrzymując pełny zbiorniczek) i odpowietrz tradycyjnie ale z uruchomionym silnikiem i zachowaniem sekwencji:
Lewy przód->prawy tył->prawy przód>lewy tył.
Powiększ sobie jakoś zbiorniczek żeby wlać znaczną ilość płynu hamulcowego (lub kogoś, kto będzie ciągle dolewał utrzymując pełny zbiorniczek) i odpowietrz tradycyjnie ale z uruchomionym silnikiem i zachowaniem sekwencji:
Lewy przód->prawy tył->prawy przód>lewy tył.
z dolewaniem płynu to nie jest problem bo już próbowałem go odpowietrzać niestety na zgaszonym aucie i w sekwencji lewy tył prawy przód, prawy tył lewy przód
tylko mam do Ciebie pytanie, kiedyś przy probie odpowietrzania komputer od abs po wpięciu wtyczki wydawał taki pisk jakby i się zastanawiam czy nie padł , w sensie abs działa podczas jazdy, ale nie jestem pewny reszty.
więc tak się zastanawiam czy ten abs może robić problem w sensie uszkodzeń czy po prostu on sam w sobie jest zapowietrzony aż tak mocno
czytałem też gdzieś że się zaczyna od najdalszego koła dlatego taką sekwencje stosowałem i w ravie jest że krzyżowo ale nie mogłem doszukać na szybko od którego koła zaczynać.
spróbować można lecz gdyby to nic nie dało ? jeszcze jedno do czego służy w komorze silnika schowany za wtryskami przy samej uszczelce szyby taki element skręcany do którego dochodzą 2 przewody hamulcowe z prawej strony i wychodzą dwa z lewej ?
Edit: + czy zaczynać od pompy hamulcowej lub próbować coś odkręcać przy komputerze absu ?
NOTE: Bleed brakes with engine running and
handbrake in OFF position.
vinni_pl napisał/a:
czytałem też gdzieś że się zaczyna od najdalszego koła
To mantra powtarzana przez mechaników nie do końca zgodna z prawdą:
CAUTION: Braking efficiency may be
seriously impaired if wrong bleed sequence
is used.
vinni_pl napisał/a:
spróbować można lecz gdyby to nic nie dało ? jeszcze jedno do czego służy w komorze silnika schowany za wtryskami przy samej uszczelce szyby taki element skręcany do którego dochodzą 2 przewody hamulcowe z prawej strony i wychodzą dwa z lewej ?
Jeśli masz tylko zapowietrzone nawet z pompą, to takie odpowietrzenie powinno pomóc.
To co opisujesz, to BRAKE PROPORTIONING VALVE - ABS. Nie wiem jak to po polsku.
vinni_pl napisał/a:
Edit: + czy zaczynać od pompy hamulcowej lub próbować coś odkręcać przy komputerze absu ?
ABS ECU na razie zostaw w spokoju. Jeśli kontrolka Ci się nie świeci, to tym bardziej. Najpierw odpowietrz solidnie.
Zaworu odpowietrzającego na zacisku (lub bębnie) nie odkręcaj zbyt mocno, bo przez gwint będzie Ci zasysać powietrze i tym samym będziesz widział bąbelki. W ten sposób traci się niepotrzebnie dużo płynu.
NOTE: Bleed brakes with engine running and
handbrake in OFF position. Obrazek
vinni_pl napisał/a:
czytałem też gdzieś że się zaczyna od najdalszego koła
To mantra powtarzana przez mechaników nie do końca zgodna z prawdą:
CAUTION: Braking efficiency may be
seriously impaired if wrong bleed sequence
is used.
vinni_pl napisał/a:
spróbować można lecz gdyby to nic nie dało ? jeszcze jedno do czego służy w komorze silnika schowany za wtryskami przy samej uszczelce szyby taki element skręcany do którego dochodzą 2 przewody hamulcowe z prawej strony i wychodzą dwa z lewej ?
Jeśli masz tylko zapowietrzone nawet z pompą, to takie odpowietrzenie powinno pomóc.
To co opisujesz, to BRAKE PROPORTIONING VALVE - ABS. Nie wiem jak to po polsku.
Obrazek
vinni_pl napisał/a:
Edit: + czy zaczynać od pompy hamulcowej lub próbować coś odkręcać przy komputerze absu ?
ABS ECU na razie zostaw w spokoju. Jeśli kontrolka Ci się nie świeci, to tym bardziej. Najpierw odpowietrz solidnie.
Zaworu odpowietrzającego na zacisku (lub bębnie) nie odkręcaj zbyt mocno, bo przez gwint będzie Ci zasysać powietrze i tym samym będziesz widział bąbelki. W ten sposób traci się niepotrzebnie dużo płynu.
Okey okey, to już zawsze dla mnie jakaś pomoc,
Spróbuję to jutro może ogarnąć tak jak to opisałeś, zaczynam według rave, na odpalonym silniku, myślę że z 5 powtórzeń całego obiegu powinno coś dać co do płynu i tak będzie do odzysku jeśli to możliwe , jeśli będę go odpowietrzał na otwartym zbiorniczku nic powietrza chyba nie dostanie? mam akurat zaciski i trochę obrobione odpowietrzniki ale znajdzie się sposób żeby nie odkręcać ich zbyt mocno spróbuje zapamiętać jak daleko teraz pedał łapie bo dużo do podłogi mu niestety nie brakuje i zobaczymy czy będzie poprawa póki co dzięki, choć jeśli komuś przyjdzie jakiś pomysł będę wdzięczny za wpisanie go w temat Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum