Wysłany: Nie Lut 28, 2016 08:12 [R75] Czujnik parkowania - odczyt z INPA
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Wczoraj dołożyłem czujnik cofania do mojego kombi. Po zmianie kabelków we wtyczce i podłączeniu K-Bus pod IPK mam dostęp z INPA do czujnika. Prawie wszystko gra, prawie bo czujnik ciągle pika. W INPA 2 środkowe czujniki wykrywają przeszkodę mimo iz nic z tylu nie ma. Oprawki do czujników założyłem z sedana i tak się zastanawiam czy może to własnie jest przyczyna. Czujniki sa skierowane lekko w dol ale nie ma tragedii. Moze ktoś ma doświadczenie z montażem czujnika do kombi i coś podpowie, czemu ciągle mi pika
http://naforum.zapodaj.net/c69484671a8e.jpg.html http://naforum.zapodaj.net/c16b5f03a277.jpg.html
Inna rzecz która mnie interesuje to czy z czarnego sterownika PDC da się wyprowadzić kable na 2 głośniki - lewy i prawy tak żeby piszczal z tej strony z której jest przeszkoda? W inpa jest tak opcja do testowania lewego i prawego głośnika. Z kolei w rave nie znalazłem opisu o 2 głośnikach, tylko o jednym
Jak czujniki są skierowane w dół to mogą "widzieć" ziemię. U mnie wypikuje kazdy krawężnik i jak się cofa pod lekką górkę, to tez widzi więc to pochylenie może miec wpływ. Najprościej chyba będzie podlewarowac tyl i sprawdzić
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
nna rzecz która mnie interesuje to czy z czarnego sterownika PDC da się wyprowadzić kable na 2 głośniki - lewy i prawy tak żeby piszczal z tej strony z której jest przeszkoda? W inpa jest tak opcja do testowania lewego i prawego głośnika. Z kolei w rave nie znalazłem opisu o 2 głośnikach, tylko o jednym
Korzystasz ze skryptu ktory obsluguje zarówno PDC w wersji na tyl, jak i PDC z czujnikami przod i tył. Stad ten lewy i prawy gośnik.
I teoretycznie jeśli masz moduł z sedana, to nalezalo by go przekodowac na wersje kombi
Mi pikał ciągle jak uruchomiłem (kupiłem auto z niesprawnym). Okazało się, że czujniki były pomalowane lakierem do paznokci, a ten blokował sygnał. Po zdarciu lakieru do paznokci czujnik przestał pikać, zaczął działać prawidłowo
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
przyłożyłem linijkę do płaszczyzny czujników i faktycznie 2 środkowe ida w dol, czego gołym okiem nie widać. Założę oprawki do kombi i pewnie problem zniknie
[ Dodano: Pon Lut 29, 2016 06:27 ]
Myślę jeszcze o dołożeniu z przodu parktronika, tylko co go uruchamia? Jest ciągle włączony ? Jak to jest w innych autach z fabrycznym przednim czujnikiem?
Myślę jeszcze o dołożeniu z przodu parktronika, tylko co go uruchamia? Jest ciągle włączony ? Jak to jest w innych autach z fabrycznym przednim czujnikiem?
Gdzieś wyczytałem że załącza się poniżej określonej prędkości lub manualnie guzikiem w kabinie - co IMO jest naprawdę dobrym rozwiązaniem
w większości aut przedni jest z guzika. czasem jest cały czas włączony.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
widziałem moduły na przód które sie uaktywniają po naciśnięciu hamulca i sa aktywne przez ileś sekund i jeśli nie ma przeszkody to sie wyłączają. To jest chyba najlepsza opcja
Czy ja wiem... Wjeżdżając na jakiś parking masz wolne miejsce... I najpierw deptasz hamulec i dopiero parkujesz.. Bez sensu... To chyba lepiej jak to jest seryjnie... Domyślnie włączone, jak przeszkadza Ci pukanie to przycisk do wyłączenia lub maly układ gdzie przyciskiem wylaczysz np na minutę jesli gdzies cos Ci przeszkadza
Możnaby jeszcze pogrzebać konkretniej i zrobić żeby układ działał tylko na wstecznym, 1 i 2 biegu (na wyższych raczej nie parkujemy ). Ewentualnie jeszcze chwilkę po wciśniętym hamulcu.
wykrywanie biegów było by najlepsze, ale dość skomplikowane albo włącznik uruchamiany niska prędkością. Co do hamulca, trzeba by to wypraktykować, ale wydaje mi się ze to niezła opcja no i najłatwiejsza do realizacji
Czujnik stykowy przy lewarku i heja. Są takie do kupienia w sklepach elektronicznych - zwierają obwód, dopóki wywierany jest na nie nacisk. Wystarczy podpiąć to do zasilania i kabelka odpowiedzialnego za wykrywanie wstecznego w czujnikach. Oczywiście mówię tu o dodatkowym zestawie, niefabrycznym. Wystarczyłoby umieścić czujki z przodu, przycisk przy lewarku, a pikajdło z tyłu. Poprzedłużanie kabelków to nie problem - montaż przełącznika też. Zwykle są okrągłe, z gwintem. Kawałek nawierconego kątownika, wkręcony w to przycisk i całość zamontowana tak, by wbita jedynka uruchamiała czujkę. Ewentualny przycisk wyłączający też byłby banalny w montażu - zwykły wyłącznik na tym samym przewodzie, co przełącznik przy lewarku. Wyłączając układ - nawet, gdyby jedynka była zapięta - obwód wciąż będzie przerwany.
Sam o tym myślałem, ale chwilowo nie jest mi to potrzebne. Choć na ciasnych parkingach przydałoby się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum