Wysłany: Sro Lut 03, 2016 23:35 [MG ZT-T] Nie działa spryskiwacz szyb ani xenonów.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam.
Mam problem ze spryskami szyb oraz świateł, mianowicie wczoraj jeszcze wszystko dobrze działało, dziś kiedy chciałem spryskać szybę niestety okazało się ze pompka nie działa. nie wydawała z siebie żadnego dźwięku... wymontowałem, sprawdziłem na krótko i pompka działa.
Prąd (+) jest na wtyczce od pompki po przekręceniu stacyjki, tyle ile sam wywnioskowałem sterowana jest podaniem masy i wtedy się uruchamia pompka.
rozebrałem manetkę przy kierownicy, blaszki które się tam znajdują nie wyglądają na wytarte ani w żaden sposób uszkodzone.
Miał ktoś kiedyś coś takiego ? co zrobić ? co sprawdzić ?
Z góry Dziękuję za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 23:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bezpieczniki F8, F7, F6 (nie pamiętam który teraz) oraz F30 nad nogami pasażera.
Jeśli masz fabryczne Xeny to pompki powinieneś mieć dwie, a do tej na światła przekaźnik, który też tam w puszce siedzi. Możesz też przejrzeć wiązkę i piny na kostkach. Tam czasami panują trudne warunki, może wiązka ucierpiała. Sprawdziłbym też punkty masowe okoliczne. Tak przy okazji. A jak wszystko będzie okej, to jeszcze bym się przyjrzał modułowi komfortu - on tym zarządza - nie spodziewam się, ale może on padł
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
piny w kostkach i bezpieczniki są ok. a np wiesz może jak uruchomić spryskiwacz szyby poprzez podanienie masy przy manetce? nie wiem połączenie jednego pinu z drugim? którego?
Może jednak czegoś się nie dopatrzyłem czegoś w manetce, i po prostu puścić jakoś sygnał.. ?
Poniżej obrazek, który może Ci pomóc. Jednak zakres bezpieczników jest większy (od F5 do F12) - te sprawdź na wszelki wypadek. Pamiętaj, że to że prąd jest na wtyczce od pompy to jeszcze nie wszystko. Tym steruje BCU i jeśli do niego dojdzie zasilanie może Ci zadziałać układ.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
bezpieczniki ok, pompka xenonów działa, sam już więcej nie wymyśle, prowizorycznie podłączyłem pompkę xenonów do pompki spryskiwacza szyb. Jutro mam podjechać do mechanika w Krakowie wiec zobaczymy co wymyśli. Dziś jak przez telefon mu opowiedziałem to co się dzieje to powiedział że ma dziś własnie umówionego gościa z MG ZT-T z takim samym przypadkiem,
Jak będzie naprawione to dam znać co było przyczyną.
Dzięki za pomoc !
jak narazie Ni jak... mechanik mnie spławił ze względu na brak czasu.
a narazie nie miałem czasu jezdzić po innych. Podpięty mam sprysk na przewodzie od xenonów i narazie sobie jakos radze.
Jak naprawie to się odezwę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum