Wysłany: Sob Mar 12, 2016 16:09 [MG ZT-T 2.0 CDTi 135ps] - bardzo duże spalanie
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
od jakiegoś czasu jestem posiadaczem MG ZT-T 2.0 CDTi (135ps) z automatyczną skrzynią biegów. Mam świadomość, że samochód ten dużo pali, zwłaszcza w automacie, ale 18,6 l przy jeździe po mieście to zdecydowanie za dużo.
W samochodzie zdiagnozowano problem z trzema wtryskami.
Wiosna idzie, więc przymierzam się do zajęcia tematem.
Zastanawiam się teraz czy bawić się w regenerację, kupić nowe (pytanie czy oryginalne a może jakieś inne, pasujące) a może ryzykować i kupić używanie? Czy ktoś może polecić mi aternatywne wtryski do MKG100270?
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem podobnego wątku dotyczącego silnika diesla.
Może kilka różnych czynników składa się na takie "kosmiczne" spalanie.
Będę wdzięczny za każde podpowiedzi czy sugestie, co wypadałoby zweryfikować i sprawdzić.
Chciałbym mieć większe rozeznanie zanim się do warsztatu wybiorę.
Pozdrawiam
SlaS
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 12, 2016 16:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawdź przepływomierz, filtr powietrza, czy hamulce nie trzymają (np ręczny), wtryski, wycieki paliwa w okolicy silnika gdzie paliwo szybko odparuje, no i jak zawsze odczyt w INPA w live data. Auto kopci? Jeśli tak to na jaki kolor?
[ Dodano: Sob Mar 12, 2016 19:21 ]
a no i czy był jakiś chip tuning?
Czym zdiagnozowano te lejące wtryskiwacze? Elektronicznie czy próbą przelewową?
Jak wygląda sekcja pompy CR? Nie jest tam czasem spocone i brudne? Nie śmierdzi ropą?
To spalanie jest z komputera LCD czy w/g obliczeń matematycznych od tankowania do tankowania?
Dopisz sobie kraj/miasto zamieszkania, żeby można było Cię ew. pokierować do kogoś kto Ci pomoże.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nieszczelny intercooler drastycznie podnosi spalanie. Wybierz sie na przejażdżkę po miescie nocą, zwróć uwagę czy przyspieszajac widzisz dym w swiatlach reflektorów aut jadących za toba... U mnie spalanie w ten sposób skoczylo o 2 litry
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Mar 13, 2016 09:56
cin1391 napisał/a:
Ma ktoś jakiś skuteczny sposób na sprawdzenie szczelności całego układu dolotowego?
Ja u siebie sprawdzilem poprzez odczyt w torque pro przez obd. Przy przyspieszaniu z butem w podlodze jesli nie pokazuje doladowania takiego, jak powinno byc to duze prawdopodobienstwo, ze gdzies jest nieszczelnosc.
Według mojej wiedzy, nie ma żadnego chip tuningu. Auto czasem kopci na czarno przy przyśpieszaniu. Białego ani niebieskiego kopcenia na szczęście nie ma.
A jak sprawdzić przepływomierz?
Diagnostyka wtrysków była dokonana elektronicznie. Spalanie zmierzone na podstawie wlanego paliwa a według wyświetlacza LCD jest ok 2 l mniej.
MaReK:) Polska/Warszawa
PS
Co do INPA, to mam parę wersji ale nie udało mi się uruchomić.
Czytałem nawet jakiś wątek na forum na ten temat i albo mam złą wersję albo czegoś mi brakuje. Pytanie, czy interface od BMW będzie pasował do MG?
Jak kopci na czarno bez chipa, to prawdopodobnie nieszczelny, uwalona przeplywka zaniża wartości wiec tez nie dal by dużej dawki paliwa, zainteresuj sie jednak szczelnością w okolicach intercoolera. Na tak wysokie spalanie może miec wpływ kilka czynników. Szczelność IC, stan wtryskow, ciśnienie w oponach... Webasto jesli posiadasz, a jesli webasto to może i termostat, bo wtedy silnik sue nie dogrzewa i webasto może pracować w trybie ciągłym... Ugadaj sie z Markiem... Posprawdzasz kilka rzeczy , a jak uporasz sie ze spalsniem to i może kilka koników zyskasz
wiec to trzeba z inpą sprawdzić, ale raczej w większośći przypadków przepływka zaniża, nie spotkałem się jeszcze z taką zawyżającą, od zanieczyszczeń spadają wartości odczytów
Jak kopci na czarno bez chipa, to prawdopodobnie nieszczelny, uwalona przeplywka zaniża wartości wiec tez nie dal by dużej dawki paliwa, zainteresuj sie jednak szczelnością w okolicach intercoolera. Na tak wysokie spalanie może miec wpływ kilka czynników. Szczelność IC, stan wtryskow, ciśnienie w oponach... Webasto jesli posiadasz, a jesli webasto to może i termostat, bo wtedy silnik sue nie dogrzewa i webasto może pracować w trybie ciągłym... Ugadaj sie z Markiem... Posprawdzasz kilka rzeczy , a jak uporasz sie ze spalsniem to i może kilka koników zyskasz
Webasto oczywiście w tym aucie jest.
Nie znam się na tym i nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie, że może pracować w "trybie ciągłym". Wydawało mi się, że żeby webasto działało to trzeba je uruchomić albo z pilota albo z sterownika umieszczonego w schowku podłokietnika?
Jeżeli jest inaczej, tzn uruchamia się automatycznie to może to być jakiś trop.
Jak mogę sprawdzić czy to nie jest wina webasto?
Webasto uruchamia się automatycznie jak temperatura zewnętrzna jest poniżej +5 stopni. Taka oczywiście jest teoria. Webasto nagrzewa płyn chłodzący bodajże do 70 stopni i przechodzi w 'tryb uśpienia' (włączy się jak znów temp ciecz spadnie poniżej 70 stopni).
Druga kwestia - te 18 litrów pali cały czas? Czy raz zatankowałeś i się przeraziłeś? Też miałem sytuację gdzie zatankowałem i spalanie wychodziło mi w okolicy 18 litrów ale to albo dystrybutor źle skalibrowany był albo jakieś lewe paliwo, bo następne tankowania (oczywiście na innej stacji) i wróciło spalanie do normy (dla jasności tankowałem na orlenie... jak widać i na 'markowej' stacji można się naciąć).
Kolejna sprawa to jak zdiagnozowano problem z wtryskami (jaki problem? są zatkane? leją?) też może to wpływać (a nawet na pewno) na spalanie.
Te prawie 19 litrów to pomiar z tankowania do pełna, po przejechaniu 294 km wlałem prawie 55 litrów paliwa:( Teraz robię drugi pomiar, miałem sprawdzić po 100 km ale trochę przespałem. Zbliżam się do 200, to wtedy zatankuję na full z tego samego dystrybutora ale patrząc na wskaźnik nie wygląda to optymistycznie.
A co do wtrysków, to leją (3 sztuki) i wiem, że ma to wpływ na spalanie, ale chyba nie aż na takie.
Jesli masz uwalony termostat , to silnik nie osiąga tych 70 stopni i webasto dogrzewa caly czas. A spala jak dobrze pamiętam okolo 0,5 litra na godzine pracy chyba.
Nadal kierowalbym Cie w kierunku sprawdzenia szczelności dolotu...
Sprawdzales ciśnienie w oponach? Jak masz male ciśnienie to ooo toczenia tez zwiększy spalanie
MaReK:) Co do filtru odmy, to nie jestem pewien. Chyba go nawet dostałem przy zakupie.
Będę chciał go i wszystkie inne wymienić przy wymianie oleju, co planuję zrobić w najbliższym czasie.
Możesz jakieś dobre filtry polecić?
W sprawie diagnostyki i oględzin odezwę się na priva
Co Ty się tak do mnie uśmiechasz cały czas ? Ja nie wiem czy ja mogę bezpiecznie się z Tobą spotkać
SlaS napisał/a:
Możesz jakieś dobre filtry polecić?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, zlecałem albo Mariuszowi (Britishcars), Robertowi (Britcarparts) lub Tomkowi (TomaTeam) zakup. Czyli u tych u których coś w danym czasie robiłem. Nigdy się nie zawiodłem oprócz filtra powietrza firmy KNECHT
Cytat:
W sprawie diagnostyki i oględzin odezwę się na priva
Okej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum