Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] poprawna wymiana akumulatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Wto Lut 14, 2012 06:10
[R416] poprawna wymiana akumulatora
Autor Wiadomość
Haczyk94 



Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: okolice Wrocławia

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 09:47   [R416] poprawna wymiana akumulatora
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Dzisiaj kupuje nowy akumulator, bo stary na mrozie rady nie daje.. Jak poprawnie wymienic go, by nie bylo problemu z imobilajzerem o ktorym czytalem ze byly problemy. Jak utrzymac to stale napiecie? Mam zarowno kluczyk jak i pilota, bo widzialem ze to wplyw jakis mialo..
Dzieki za pomoc.:)
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Lut 13, 2012 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 13, 2012 09:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 10:19   

Sprawdzenie synchronizacji pilota , Centralny otwarty, odlaczasz akumulator (najpierw minus), montujesz nowy akumulator (najpierw plus).

Jesli musisz pozostawic samochod bez akumulatora to rygle zamykasz recznie i ostatnie drzwi kluczykiem

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 10:19 ]
Problem jest tylko gdy odlaczasz akumulator na zamknietym centralnym (zalaczonym alarmie) a jeszcze wiekszy problem gdy nie masz zsynchronizowanego pilota, bo jak podlaczysz aku to zacznie alarm wyc a Ty go nie wylaczysz bo pilota brak
 
 
 
Haczyk94 



Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: okolice Wrocławia

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 10:34   

Czyli otwieram auto, odlaczam najpier minus potem plus, wyciagam akumulator, wkladam nowy i podlaczam najpierw plus potem minus? Stale napiecie nie jest potrzebne tak?:)
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 10:50   

Dokaldnie tak. No wiadomo zresetuje Ci sie zegarek i radio, ale z alarmem nie bedzie problemow
 
 
 
Haczyk94 



Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: okolice Wrocławia

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 19:59   

Ok. Dzieki za pomoc.:)

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 19:59 ]
Akumulator wymieniony. :) Auto pali jak złe, tym bardziej że trochę mocniejszy kupiłem. :)
Tylko ciekawi mnie pewna rzecz, a mianowicie robiłem jak pisał kolega wyżej, lecz pilot nie działał.. ale siedząc w aucie niczym orangutan klikałem w pilota, wciskałem zamek w drzwiach i nagle.. migacze mignęły i pilot działa! Może ktoś mi wyjaśnić co takiego zrobiłem, że się zaprogramował?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:52   

Haczyk94 napisał/a:
ale siedząc w aucie niczym orangutan klikałem w pilota,

Widocznie Ci sie pilot rozprogramowal i wciskajac jak "orangutan" po czterech wcisnieciach go zsynchronizowales. To dobrze ze nie odlaczyles na zamknietym centralnym, bo wtedy by nie poszlo tak latwo
 
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 23:17   

najpierw plus czy minus, minus czy plus. panowie.... najpierw ten przewód gdzie masa ;)

jak masz masę na plusie to plusa ściągasz, jak masz na minusie to najpierw minusa ściągasz a zakładając procedura odwrotna.... tak dla potomnych ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 06:10   

piter-t napisał/a:
jak masz masę na plusie to plusa ściągasz,
Masa zawsze jest na "minusie".
NIGDY na plusie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 07:45   

tronsek napisał/a:
Masa zawsze jest na "minusie".
NIGDY na plusie.

Ale nie zawsze tak było. Starsze auta miały masę na plusie. Nawet kiedyś miałem gdzieś w domu radio samochodowe z + na masie. Z tego co pamiętam to chyba Syrena i Żuk tak miały (lecz głowy sobie uciąć nie dam).
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 08:16   

mcjg napisał/a:
Starsze auta miały masę na plusie

po czym wnioskujesz? tylko na podstawie radia? :wink:
mcjg napisał/a:
lecz głowy sobie uciąć nie dam

całe szczęście bo pewnie byś już jej nie miał :lol:

miałem kiedyś takie radio sterowane masą ale to nie oznacza że plus z akumulatora to jest masa w aucie, to się kupy nie trzyma, żeby plus podłączać do karoserii jako masę :roll:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 08:58   

Na prawdę syrena tak miała i jak się nie mylę to warszawa też i na pewno ursus C328 i C330. Wystarczy znać trochę historii techniki i nie trzeba wnioskować po radiu :cool: .
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 11:09   

szoso napisał/a:
mcjg napisał/a:
lecz głowy sobie uciąć nie dam

całe szczęście bo pewnie byś już jej nie miał :lol:

A jednak ją zachowam :) Co do syreny to jestem pewien. Wątpliwości mam do Żuka.
szoso napisał/a:
to się kupy nie trzyma, żeby plus podłączać do karoserii jako masę :roll:
A dlaczego? Co za różnica? Gdyby przyjął się ten standard to pewnie wszystkie by tak miały, ale przyjął się -. Być może są jednak jakieś po temu przyczyny ale nie wiem niestety jakie.

edit 11:43
No i sobie znalazłem powód i przypomniałem wiedzę z podstawówki. Minus na masie zmniejsza ryzyko wystąpienia korozji.
 
 
mamnaimiepatryk 



Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 3

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 18:53   

bizon napisał/a:
Sprawdzenie synchronizacji pilota , Centralny otwarty, odlaczasz akumulator (najpierw minus), montujesz nowy akumulator (najpierw plus).

Jesli musisz pozostawic samochod bez akumulatora to rygle zamykasz recznie i ostatnie drzwi kluczykiem

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 10:19 ]
Problem jest tylko gdy odlaczasz akumulator na zamknietym centralnym (zalaczonym alarmie) a jeszcze wiekszy problem gdy nie masz zsynchronizowanego pilota, bo jak podlaczysz aku to zacznie alarm wyc a Ty go nie wylaczysz bo pilota brak



Wybaczcie ze odswieżam temat, jestem nowym posiadaczem Roverka, i aku jest do wymiany. W przypadku zrobienia tego jak opisałeś, nie bedę sie musiał bawic z tym kodowaniem z kluczykiem w zamku i kręceniem ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 21:50   

z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 09:13   

sTERYD napisał/a:
z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota.



dziwne co wy macie z tymi kodami i synchronizowaniem kluczyka w swoich Roverkach tyle razy wyciągałem aku i nic nie musiałem synchronizować.. bateria ostatnio padła mi w pilocie to normalnie ja wymieniłem i nic nie musiałem kodować...
 
 
 
mamnaimiepatryk 



Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 3

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 09:46   

sTERYD napisał/a:
z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota.



Tak przyszłościowo, co znaczy ze mam zsynchronizowac pilot? jak to zrobić?[/code]
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 28, 2016 14:03   

szukajka wie...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mamnaimiepatryk 



Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 3

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 19:43   

Znalazłem, dzięki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wymiary akumulatora
kpt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Paź 06, 2008 12:24
Brt
Brak nowych postów [416 Si] Wymiana akumulatora, a immobiliser
rafcio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Lis 22, 2011 20:40
rafcio
Brak nowych postów [R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora
anikogr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Czw Sty 28, 2010 16:36
greg-si
Brak nowych postów [ Rover 400 ] Wymiana przewodów akumulatora
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lut 01, 2016 18:46
Rademenez_
Brak nowych postów [R416] Wyciagnięcie akumulatora a synchronizacja pilota.
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Sty 08, 2013 10:53
fredii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink