Informacje o przekaźniku/świecach mam od 2007 roku kiedy kupiłem auto
Niestety nie potrzebowałem tego wymieniać, a auto pali od ręki nawet w siarczyste mrozy. Także jeśli nie masz kłopotów z odpalaniem, to nie ruszaj tego. Przekaźnik chyba z tego co pamiętam był dość drogi, a wymiana świeczek może się zakończyć boleśnie
Pablo to co pokazujesz teraz, względem tego co widziałem ostatnio to i tak jest bajka Tobie lało bardzo, ale nie pamiętam czy to był zimny czy ciepły silnik. U mnie na zimnym na pewno nie ma takich wartości.
Niestety po mapce i zwiększeniu ciśnienia na CR trochę brakuje mu z pompki grodziowej. Zdarzają się te błędy i nie ma się co specjalnie nimi przejmować. Można zastosować model pasujący od BMW, który tłoczy 5bar. Jeśli jest jak pisze longer86 wtedy więcej nie napompuje, ale może będzie trzymał w granicach tolerancji błędu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
"Fuel delivery starts at the plastic blow moulded fuel tank located under the floor in front of the rear axle. The fuel tank is of the 'saddle' design with a centre hump and two deep sections on either side of the vehicle. A submersible electric
pump is located in the RH section of the fuel tank, this pump is called the primary LP fuel pump. The primary LP fuel pump draws fuel from a swirl pot and delivers it to a filter unit adapter mounted in the LH section of the fuel tank. The adapter unit contains a pressure regulator which is calibrated to 3.6 bar (52 lbf/in 2 ), this will not open during normal operation of the system."
Sam osobiście przyznaje nie pamiętam co jest po stronie kierowcy w baku i jak to dokładnie wygląda.
Jeśli powyższy tekst jest prawdą, to wyższe ciśnienie może wskazywać na to że ktoś majstrował przy "zaworku" albo sie on po prostu zaciął i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia.
Bo jakby nie patrzeć to większość użytkowników ma wartości pomiędzy 3.2 a 3.6 bar, czymś to jest spowodowane[/b]
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Czw Gru 10, 2015 20:07
MaReK napisał/a:
Pablo to co pokazujesz teraz, względem tego co widziałem ostatnio to i tak jest bajka Tobie lało bardzo, ale nie pamiętam czy to był zimny czy ciepły silnik. U mnie na zimnym na pewno nie ma takich wartości.
No właśnie, tak mnie dziś podkusiło po przeczytaniu tego tematu żeby sprawdzić co sie u mnie dzieje na gorącym silniku. I o dziwo w szoku byłem bo widziałem jak mi testowałeś na zimnym silniku i a wartości wtrysków były w okolicy 3. Nie wiem w takim razie czy aż tak konieczna jest wymiana.
Wrzuciłem właśnie filmik z pracy wtrysków po przejechaniu 5km , temp. optymalna w połowie skali. Kurcze nie jest chyba aż tak źle. Jutro przetestuję na zimnym jeszcze.
LINK
A oto moje wskazania. Dwa tygodnie temu nie wyświetlało wartości przepływomierza, bo był uszkodzony ( !514 ). Został wymieniony na drugi od Adasia (działa ). A korekcje wtrysków na jałowym biegu po rozgrzaniu auta wynosiły kolejno: -2, +7, -2, -2,5.
Wyciągnąłem każdy z wtrysków, rozebrałem na części, wykąpałem w myjce ultradźwiękowej, wymieniłem uszczelnienia podane przez dawidd (11 zł /komplet), złożyłem do kupy smarując wszystko olejem silnikowym 5W40.
Wymieniłem podkładki miedziane na nowe, a gniazda wtrysków sfrezowałem.
Efekty widać poniżej - wtryskiwacz, który miał korekcję +7 obecnie ma +1,6 (przełożyłem go z 2 miejsca na 1sze, aby wykluczyć brak kompresji na garze).
Jedyne, co mnie obecnie zastanawia, to to, że jak na wolnych dam mu w palnik do max obrotów, to ciśnienie doładowania skacze jedynie do 1600 mbar, a chyba powinno do 2300?
Screens INPA:
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Jak na 'luzie' dasz pedał w podłogę to nie osiągniesz max ciśnienia doładowania. Dopiero pod obciążeniem (na biegu) silnik dostaje tyle paliwa, że spaliny są w stanie rozpędzić turbinę.
ale wtryski dalej masz kiepskie 1 i 3. A jak wyglądają przelewy?
Tylko 1 jest do wymiany, bo ma przelew większy od pozostałych i złą korekcję. Wtrysk nr 3 zmienia korekcję względem położenia wadliwego wtrysku. Np. gdy wtrysk nr 1 był w gnieździe nr 2, to wtrysk nr 3 miał korekcję 0,2-0,3, za to wtrysk nr 4 poszedł w -2
Więc jak wymienię jedynkę, to wszystko będzie git.
Przelewy 4 min na jałowych przy nagrzanym silniku wyszły:
1. 32 ml
2. 12 ml
3. 11 ml
4. 12 ml
Ale mam 2 wtryski po regeneracji, więc wymienię najpierw jeden i zobaczę, jak będą korekcje chodzić. A potem w razie czego wymienię drugi.
W Seriwsie Bosch powiedzieli mi, że korekcje do +2 to NORMA i nie ma co wymieniać, a korekcje minusowe są zazwyczaj wynikiem korekcji plusowych innych wtrysków.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Kiedyś spytałem w britishcars jakie wskazania mają nowe wtryski i ponoc mają 0,2. Z tym że norma jest 2 to bym się nie zgodził. Swego czasu b dużo szukałem informacji na temat cr i nie odczytałem nigdzie że od 2 można sobie pozwolic, więc z tym wtryskiem który ma korektę 1.6 to bym coś na twoim miejscu zrobił.
cin1391, też mi tak w dwóch niezależnych warsztatach powiedzieli, że korektą do 2 to nie ma się czym przejmować, ale jakoś nie mogłem tego przeboleć... po regeneracji nie wychylają się na rozgrzanym silniku dalej niż do 0.8-1 i wydaje mi się (choć może to efekt placebo), że jednak kultura pracy silnika jest zdecydowanie lepsza.
Prawdą natomiast będzie to, że korekty minusowe będą do pary do dodatnich. Po regeneracji pierwszego najgorszego wtrysku, który miał korektę 3-4 na +, drugi, co dawał -2-3 też się uspokoił i miał -1-2.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ja zresztą empirycznie potwierdziłem teorię o korekcjach ujemnych, poprzez przerzucanie wadliwego wtrysku na poszczególne gary i obserwację zachowania pozostałych wtrysków. W ten sposób potwierdziłem, że mam jeden wtryskiwacz odstawjący od reszty, bo ma korekcje rzędu +1,6 i przelew większy niż pozostałe.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum