Jakbyś przeczytał mój post dokładnie to nie musiałbyś zadawać kolejnych pytań, napisałem dokładnie czym się różni 1.6 od 1.8. Średnicę cylindra oba mają taką samą, różnica jest w długości wykorbienia wału korbowego. A nawet jeśli ta średnica byłaby różna, to co, do sprawdzenia zdejmowałbyś głowicę ?[/quote]
kolego ale to chyba ty coś zle rozumiesz pisze ze chce kupić blok silnika to czemu mówisz mi o zdejmowaniu głowicy? Mówię chce KUPIĆ SAM BLOK:D a po za tym nie miałem nigdy 1.8 wiec porównanie czegoś czego nie mam z czymś czego nie mam mija sie z celem twojej wypowiedzi:) napisałem ze chce zrobić przekładke z 1.4 na 1.6 wiec idac tym tropem jest szansa że bede mógł porównać dwa bloki:)
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2016 12:09 ]
a jak jest najpewniejsza ta srednica tłoka to na to bede patrzał
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 11:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skoro wiesz wszystko lepiej to szukaj samego bloku, a moze nawet nawet samych tulei i tłoków ? Nikt nie zdejmuje głowicy z silników dla zabawy, najczęsciej to śmietniki po przegrzaniu. Patrzaj sobie dalej, pozdro.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 16:55
zacekpl napisał/a:
dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.
Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.
Wszystko fajnie ale od 1998 (wprowadzenie alu miski do 1,4/1,6 i autonapinacza) każde K16 ma otwór w wale o średnicy 22mm.
Ogólnie operacja jest prosta. Kupujesz 1.6 (16K4F) nic nie trzeba mierzyć cudować, bo szanse że trafi się 1.4 albo 1.8 w bloku 1.6 są raczej niewielkie. Sprzęgło i koło zamachowe powinno być to samo, a jeśli się czymś różni to możesz założyć ze swojego silnika. Do tego wtryskiwacze z dawcy, sterownik i tak jak kolega wyżej podpowiadał przelutować kość 93C46 i tyle.
A patrząc na średnicę tłoka to możesz kupić równie dobrze i 1.8 - inne korbowody i wał od 1.6... zewnętrznie nawet po zdjęciu głowicy nie ma możliwości odróżnienia obu. Chyba że silnik ma blaszaną miskę to wtedy bankowo 1.6...
Dajcie spokój, kolega Wiesia92 nic nie wie na temat tych samochodów, a silniki chce przekładać Do mnie pisał o info o soczewkach w r 400, wysłałem mu wyniki z szukajki z gugla, żeby sobie zobaczył na czym to polega a i tak nie potrafił znaleźć odpowiedzi na proste pytania.
A co dopiero tłumaczyć co pasuje a co nie
Dostałeś kolego odpowiedz na Twoje pytanie już w którymś z pierwszych postów, zarówno jak rozpoznać silniki i co pasuje a co nie. Juz nie wspomnę, że potrzebne Tobie informacje oraz wiele innych znajdziesz z pewności na forum. Nie rozumiem w czym problem? Jak chcesz SWAP to oddaj auto do kumatego mechanika, on nie będzie miał problemów jak wyżej.
HAHA a pomysł z kupnem samego dołu... Potem będzie kolejny temat na forum. " Silnik nie odpala, nawet nie kręci..."
PS. Tak, przepraszam, musiałem. Ale wystarczy ruszyć głową i pomyśleć, jesteśmy dorośli
no tak nie znam sie dlatego chyba pisze na tym forum. tylko ze trochę włożyłem w zrobienie głowicy w 1.4 ale sie okazuje ze po zrobieniu głowicy auto i tak jest słabe a ktoś mi poradził że blok z 1.6 pasuje do głowicy z 1.4
Wcześniej nie wiedziałem że patrzysz na to w tym aspekcie.
Uważasz że zmiana z 1.4 na 1.6 zrobi z twojego samochodu mega potwora ?
Daję mu góra sekundę szybciej do setki Dodatkowo tak jak wcześniej pisałem możesz zostawić takie części jak ECU czy skrzynia ze swojego 1.4 ale to twoje przyszłościowe 1.6 nie będzie jeździło tak jak fabryczne. Zastanów się czy zyski są warte takiej kasy
Robiłem ostatnio taką podmiankę. Tyle, że przez pomyłkę. No i poleciał cały silnik, a nie tylko blok silnika. Dodatkowo wymieniłem ECU z IMMO. Bez podmianki ECU auto odpali ale nie będzie pracowało jak trzeba (Złe dawkowanie paliwa). Koszt wgrania nowej mapy wtrysków to około 300 zł (najlepiej z samochodem na miejscu). Mi udało się wyrwać cały komplet za 250 zł. Silnik za 900 zł i weekend roboty.
Moim zdaniem podmianka samego bloku silnika to zły pomysł. Wymiana wszystkich uszczelek i innych uszczelniaczy (wypada przy takiej robocie), do tego pełno roboty, a na pewno wyjdzie coś dodatkowego. Silnik 1.6 ma kilka koni więcej i trochę większy moment ale szału i tak nie robi. Tyle ode mnie. Pozdro
Robiłem ostatnio taką podmiankę. Tyle, że przez pomyłkę. No i poleciał cały silnik, a nie tylko blok silnika. Dodatkowo wymieniłem ECU z IMMO. Bez podmianki ECU auto odpali ale nie będzie pracowało jak trzeba (Złe dawkowanie paliwa). Koszt wgrania nowej mapy wtrysków to około 300 zł (najlepiej z samochodem na miejscu). Mi udało się wyrwać cały komplet za 250 zł. Silnik za 900 zł i weekend roboty.
Moim zdaniem podmianka samego bloku silnika to zły pomysł. Wymiana wszystkich uszczelek i innych uszczelniaczy (wypada przy takiej robocie), do t
ego pełno roboty, a na pewno wyjdzie coś dodatkowego. Silnik 1.6 ma kilka koni więcej i trochę większy moment ale szału i tak nie robi. Tyle ode mnie. Pozdro
ECU wymieniłeś bo pewnie koło dałeś od dawcy i tylko to.
Druga sprawa. Wałki rozrządu są inne w 1,4 niż w 1,6 i1,8.
Ale powinien chodzić na wałkach od 1,4.
Wtryski będą na 99% takie same.
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2016 12:02 ]
Wiesia92 napisał/a:
Witam pytanko czy gdybym chciał zrobić swapa na 1.6 to wystarczy ze zmienię blok silnika? Podobno słyszałem że głowica z 1.4 16v podchodzi do bloku z 1.6. Coś jeszcze trzeba zmieniać do tego swapa?
I tak jak koledzy ci piszą. Jak dostaniesz blok to nic dobrego to nie wróży.
Komplet uszczelek, uszczelniaczy,ew szpilek, planowanie,oleje, płyny we własnym zakresie minimum 600-700zł. Bloki są tanie bo nikt ich nie chce. Na szrotach sprzedają głowice a bloki idą jako złom.
Jak się już uprzesz to dajesz blok 1,6 z kołem zamachowym od 1,4 i śmigasz. Wałki też powinieneś dać od 1,6 lub 1,8. Ale koszty przewyższą pewnie wartość samochodu.
Rozrząd zostawiam w spokoju bloki pod nie są te same.
ECU wymieniłeś bo pewnie koło dałeś od dawcy i tylko to.
Jeśli mówisz o kole zamachowym to w MEMSach 1.9 i wyzej są takie same znaki dla CPWK. Więc koła są zamienne pomiędzy 1.4 i 1.6, w 1.8 koło różni się średnicą z racji innego sprzęgła, ale znaki dalej bez zmian.
polofix napisał/a:
Druga sprawa. Wałki rozrządu są inne w 1,4 niż w 1,6 i1,8.
Do któregoś roku, chyba 1999 wałki w 1.4 i 1.6 były takie same, później w 1.6 były takie jak w 1.8 z tego co pamiętam.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum