Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Autor Wiadomość
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 08:59   

5L z zamówienia + 1L z tamtego roku, jak zabraknie to mam jeszcze 0,5-1L rzepakowego do kupienia w każdej biedronce która na szczęście jest tak blisko :)


@wellman

A ta kabinówka jest OK ? Nie śmierdzi chińskimi oponami ? Ja się kiedyś naciąłem i kupiłem kabinowy węglowy nie pamiętam jakiej firmy i śmierdziało dość mocno. Potem kupowałem już tylko MANN ale troche kasy mi szkoda 200pln za zwykły (nie węglowy).

Coś czuje, że to ostatni rok, gdy w klekota wsadzam lepsiejsze komponenty, jak stanie się 2gim autem to pewnie będzie już żydzenie na serwisie :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 08:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:08   

ja mam już trzeci kabinowy harta, węglowy i działa jak trzeba i nie śmierdzi
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:11   

sknerko, potwierdzam hart, tani, nie śmierdzi...
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:13   

Ten Hart węglowy coś podejrzanie tani :) tylko 37pln ?! 111 pln różnicy !! !
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:18   

skoro nie ma róznicy to po co przepłacać? 8 lat na nich jeżdżę
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:25   

Od filtra nie zalezy bezpieczeństwo... A ten Twój za 200 nie przezyje 5 filtrów hart... Za chiny ludowe
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:32   

Ja wszystkie filtry, oprócz filtra paliwa, kupowałem najtańsze.
Filtr powietrza, oleju i kabinowy - HART.
Wkład odmy -noname za 25 PLN

Filtr paliwa FILTRON :)

I auto żyje, ma się dobrze. Po co bulić tyle kasy za filtry? Wolę częściej je wymienić - np. co sezon - zima/lato niż raz na rok.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:35   

olejowy harta to trochę rosyjska ruletka bo lubią narobić bałaganu w silniku. wiem to od kuzyna który jest zaopatrzeniowcem w hurtowni motoryzacyjnej i mówił że mieli kilka spraw sądowych w których świadczyli przeciwko firmie hart
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 09:36   

No ja zawsze wymieniam co sezon (co ok 12k km) tylko odma i kabinowy co 2 lata coby cenę uśrednić 200+45 / 2 :)

Ok to zmienię tego kabinowca na harta resztę zostawiam knechta, choć kiedyś czytałem że paliwowy to ponoć najlepszy jest od Boscha ...


Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
 
 
 
stelman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 10:18   

No to chyba będzie za mało bo u mnie wchodzi ponad 5l oleju. Co do kwesti wcześniej poruszanej plukanek i ceramizera to ja już robiłem 3 pełna płukanke a nie tylko jako dodatek do starego oleju przed wymiana. Efekt super po takim zabiegu olej po 10 tys jest jeszcze troszkę zolty a silnik chodzi dużo ciszej i zdrowiej. Ceramizer mam również lany i również po tym silnik chodzi bardziej gladko(swoją droga do wtryskiwaczy też używam co 10 tys cerazmizera). Odkąd mam samochód zrobiłem już 80 tys km i odpoczatku takie zabiegi robie. Zmieniam olej co 10/12 tys ( castrol gtx 10w40). Samochód ma już prawie 310 tys najechanie a między wymianami nie dolewam nic. Tylko bezpośrednio po plukance max 100 ml do następnej wymiany.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100558&highlight=stelman
W garażu jeszcze: Mazda 323 1.3 Si
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 10:25   

Jak zmienisz Castrol'a na Valvoline albo Motul'a to i bez płukanek odczujesz taką różnicę.

Ja silnik płukałem tylko raz i po miesiącu olej już był czarny jak smoła :)
 
 
 
stelman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 10:35   

Z tym castrolem to racja i nie. Ja leję castrol z zaufanego źródła w belgii i to zupełnie inny olej niż castrol kupiony w Polsce. Kolega zmienia olej w bmw e46 z silnikiem dwulitrowym u tego samego znajomego i też co 10 tys km i raz nie miał czasu i zmienił olej w Polsce i kupił castrola tam i zmienił olej. On ma pełny syntetyk a ja półsyntetyk. Mój olej po 12 tyś wygladał lepiej niż jego po 10 tyś. Mój był jeszcze troche złoty taki a jego mega czarna smoła aż taki śmierdzący. Także myślę że to też zależy od źródła i od tego na jaki kraj jest olej. :roll:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100558&highlight=stelman
W garażu jeszcze: Mazda 323 1.3 Si
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 10:40   

Kurcze jak to możliwe ze po roku olej w starym klekocie jest lekko żółty ?!
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 10:47   

Nie wiem u mnie po 100 km był czarny jak... Castrol oczywiście :p
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 10:56   

Ten czyścik/ceramizer zalewasz na stary olej, przeprowadzasz akcje czyszczenia zgodnie z opisem producenta i potem następuje wypróżnienie ? :)

Czy zmieniasz olej na nowy i dolewasz czyścika ?
 
 
 
stelman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 11:08   

Nie co roku:P robię 40 tyś rocznie. Kolega z BMW tak samo. Ceramizer dodaje do nowego oleju i jeżdzi aż do następnej wymiany. Płukanka to jeszcze inna sprawa. Zlewa mechanik stary olej wlewa plukanke( nie mam pojęcia co to jest) wklada nowy filtr samochod chodzi sobie pare minut z tym, zlewa plukanke, wkłada nowy filtr zalewa nowy olej plus ceramizer itp.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100558&highlight=stelman
W garażu jeszcze: Mazda 323 1.3 Si
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 11:12   

A to ja płukałem czymś co się dolewa do starego oleju przed wymianą (chyba 200ml) i 30 min ma sobie silnik pracować, potem wszystko do rowu i zalewanie nowym olejem.
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 11:31   

Ale olej musi robić się czarny, to jest zamierzony efekt. Zapobiega to zbijaniu się osadów i sadzy w kupkę, żeby nie zapchało smoka olejowego itd.
 
 
stelman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 11:35   

No tak ale jeśli w silniku jest mało nagaru i syfu to i olej dłużej zachowuje swój kolor i właściwości. Olej u mnie też robi się czarny ale nie taka smoła. jak wezmę sobie olej z bagnetu tak po 8/9 tyś kilometrów na chusteczkę to ona nadal ma taki złocisto żółty odcień na chusteczce.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100558&highlight=stelman
W garażu jeszcze: Mazda 323 1.3 Si
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 11:38   

Aaa no panie jak się używa zasmarkanych chustek to tak będzie ... :) Dobrze, że odcień żółty a nie zielony :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Krzysztof_P Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lip 08, 2010 16:15
tronsek
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - poziom oleju CDT/CDTi
saute Rover serii 75, MG ZT 36 Nie Sty 31, 2010 12:34
apples
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 22:09
rambo1111
Brak nowych postów [R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
Bulway Rover serii 75, MG ZT 288 Wto Wrz 25, 2018 14:23
Zmienolej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink