Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Autor Wiadomość
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



  Wysłany: Wto Lut 14, 2012 17:21   [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Pewne rozwiązanie problemu szarpania (wypadania zapłonów) silnika podczas przyśpieszania z wolnych obrotów lub przy pełnym obciążeniu silnika:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249752

U mnie też zaczął poszarpywać, wymieniłem przepustnicę czujnik maf, przewody- bez efektu. Następnie zrobiłem to co napisał autor wpisu z mgrover.org -
wyczyściłem aluminiowe styki i sprężynki znajdujące się w cewkach zapłonowych (po ściągnięciu gumowych rurek). U mnie pomogło auto przestało przerywać - występuje tylko pojedyncze szarpnięcie przy maksymalnym dodaniu gazu z obrotów jałowych (wcześniej przerywał w całym zakresie). Jutro do dopracuje ;)

Może komuś przyda się ta informacja bo wiem że problem jest dość powszechny.






Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lut 18, 2012 19:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 14, 2012 17:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
amigo30 



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Leszno



  Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 18:16   

dobrze wiedzieć bo u mnie trochę szarpie i tez z tym walczyłem
w jaki sposób czyściłeś, papierem ściernym?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 19:57   

U mnie jak sie pojawia szarpanie, cewki od tomiego i jedziemy dalej:-) Na nowych cewkach plus świece znika całkowicie;-) po ok 20-30 tys problem zaczyna byc powoli odczuwalny, po 40 już jest znowu taki sam i wowczas znowu ten sam zabieg zyli nowe cewki;-0
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:02   

Trzeba zdjąć gumkę z cewki, widoczne będą sprężynki .Zrolowałem papier ścierny i po zdjęciu sprężynek z cewek czyściłem je od środka oraz ich podstawy. Następnie czyściłem te metalowe końcówki cewek z osadu.

Ale...

po jakimś czasie szarpanie zaczęło delikatnie powracać, wiec czytając angielskie fora o szarpaniu 1,8 wszyscy rozwiązywali ten problem poprzez wymianę cewki na nową. Kupiłem więc na allegro cewkę używaną za 25 zł, założyłem zamiast pierwszej i moje problemy skończyły się ;)
Teraz nawet przy 40 km/h i wrzuceniu 4 biegu (oczywiście tylko w ramach testu) po naciśnięciu gazu do oporu auto przyspiesza nie szarpiąc.
Generalnie szarpanie to problem zapłonu, więc zacząłbym od czyszczenia cewek, jeśli nie pomoże to proponuję zakup używanych cewek na allegro- ceny są naprawdę śmieszne .
 
 
amigo30 



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Leszno



  Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:14   

Pomaga też wymiana przewodów wysokiego napięcia.To są śmieszne ceny więc można sobie pozwolić. Nie zgodzę się z opinią, że potrzebna jest wymiana świec co 30-40tys. co tyle wymienia się zwykłe świece, w do tych aut montuje się droższe platynowe świece, które wytrzymują do 80 tys. Muszę wyczyścić te sprężynki i styki to akurat nic nie zaszkodzi :lol:
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:18   

amigo30 napisał/a:
Pomaga też wymiana przewodów wysokiego napięcia.To są śmieszne ceny więc można sobie pozwolić. Nie zgodzę się z opinią, że potrzebna jest wymiana świec co 30-40tys. co tyle wymienia się zwykłe świece, w do tych aut montuje się droższe platynowe świece, które wytrzymują do 80 tys. Muszę wyczyścić te sprężynki i styki to akurat nic nie zaszkodzi :lol:


Przerabiałem to, kupiłem nowe przewody NGK i w moim przypadku bez rezultatu- przerywało tak samo więc zająłem się cewkami.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:20   

na pewno jest to wina cewki,a ze swiece tanie to wymieniam zawwsze z cewkami 2 x w sumie robilem to:)
 
 
amigo30 



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:25   

wymieniasz cewki na nowe czy używane??
Napisałeś,ze nowe sorki, a jaka cena nowej cewki??
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:32   

na nowe, uważam że elementy które okresowo się mienia ze względu na ich naturalne zużywanie się, kupować używane to jak samemu strzelać sobie w plecy:-)
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 11:37   

Mam prośbę. Czy mógłby ktoś wystawić krok po kroku fajnie by było ze zdjęciami gdzie odkręcić i co ściągnąć żeby się do tej cewki dostać. Ew. jak ją czyścić żeby jej nie uszkodzić?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 18:12   

4 śruby na plastikowej pokrywe tej co widzisz u mnie w awatarze, pod nią są kable i 2 cewki:-)
 
 
amigo30 



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 20:06   

hvil mała poprawka na pokrywie są 3 śruby :razz:
Kamil79 twoja rada była strzałem w 10
wczoraj czyściłem sprężynki i styki na palcu cewki.Było mnóstwo śniedzi więc przetarłem papierem skręciłem z powrotem i jest poprawa delikatne szarpanie znikło :lol:
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Maj 26, 2012 19:38   

Prawda prawda. Wymieniłem cewki + przewody + świece.
Koszt 500 zł - radość z jazdy...bezcenna :D
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Mar 26, 2013 19:11   

Ruszę ten temat bo nie chce zakładać nowego choć temat jest inny niz wszystkie .

a mianowicie , auto wkręca sie super na obroty (co prawda mocy dla mnie za mało ale nie w tym problem).

Problem jest tego typu że autem strasznie szarpie przy zmienianiu biegów, i tylko w tedy, dwu masy nie słychać , nic sie nie tłucze , poduszki sa sztywne , wszystkie jak nowe.

Szarpie tylko przy zmianie biegów, im wyższy bieg trym mniej szarpie , ale z 1 na 2 to juz katorga, nie zależnie czy dostaje w piz...de czy jade spokojnie i tak szarpie .

Dowiadywałem sie że może być to tarcza sprzęgła, że niby jest przypalona i przez to szarpie .

co wy na to?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Wto Mar 26, 2013 22:30   

Mam identyczne objawy. Również sądzę że to tarcza sprzęgła. Ale jeśli na razie działa, to niech tak zostanie i nie będę wymieniał.
_________________
:)
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Mar 27, 2013 12:28   

No tak ale rozwali ci poduszki i uszkodzi skrzynie, może tez szybciej wybić zawieszenie, o braku komfortu nie wspominając
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
GrzesiekM 



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków/Limanowa



Wysłany: Nie Kwi 10, 2016 07:48   Re: [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]

Panowie rozwiązanie opisane przez Kamil79 trochę pomogło tzn. na paliwie szarpanie ustąpiło ale na gazie dalej minimalne występowało problem wyeliminowała dopiero zmiana cewek na zupełnie nowe NGK koszt 2x po 94zł ale było warto :) bo teraz samochód idealnie pracuje zarówno na paliwie jak i na gazie :)

Pozdrawiam
GrzesiekM


Kamil79 napisał/a:
Pewne rozwiązanie problemu szarpania (wypadania zapłonów) silnika podczas przyśpieszania z wolnych obrotów lub przy pełnym obciążeniu silnika:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249752

U mnie też zaczął poszarpywać, wymieniłem przepustnicę czujnik maf, przewody- bez efektu. Następnie zrobiłem to co napisał autor wpisu z mgrover.org -
wyczyściłem aluminiowe styki i sprężynki znajdujące się w cewkach zapłonowych (po ściągnięciu gumowych rurek). U mnie pomogło auto przestało przerywać - występuje tylko pojedyncze szarpnięcie przy maksymalnym dodaniu gazu z obrotów jałowych (wcześniej przerywał w całym zakresie). Jutro do dopracuje ;)

Może komuś przyda się ta informacja bo wiem że problem jest dość powszechny.






Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Szarpanie silnika 2.0 CDTi]
elclipse Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 08, 2018 14:14
elclipse
Brak nowych postów [R 75] check silnika i szarpanie
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 22, 2014 07:13
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Czkawka, szarpanie silnika
Gość Rover serii 75, MG ZT 127 Wto Mar 19, 2013 14:55
krzyswe1
Brak nowych postów [R75] Random misfire - szarpanie silnika
Markzo Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Cze 17, 2013 23:47
draj
Brak nowych postów [rover 75 1,8 lpg szarpanie błędy silnika]
sajd Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Sty 14, 2022 08:51
sajd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink