U mnie też zaczął poszarpywać, wymieniłem przepustnicę czujnik maf, przewody- bez efektu. Następnie zrobiłem to co napisał autor wpisu z mgrover.org -
wyczyściłem aluminiowe styki i sprężynki znajdujące się w cewkach zapłonowych (po ściągnięciu gumowych rurek). U mnie pomogło auto przestało przerywać - występuje tylko pojedyncze szarpnięcie przy maksymalnym dodaniu gazu z obrotów jałowych (wcześniej przerywał w całym zakresie). Jutro do dopracuje
Może komuś przyda się ta informacja bo wiem że problem jest dość powszechny.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lut 18, 2012 19:09, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 14, 2012 17:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dobrze wiedzieć bo u mnie trochę szarpie i tez z tym walczyłem
w jaki sposób czyściłeś, papierem ściernym?
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 19:57
U mnie jak sie pojawia szarpanie, cewki od tomiego i jedziemy dalej:-) Na nowych cewkach plus świece znika całkowicie;-) po ok 20-30 tys problem zaczyna byc powoli odczuwalny, po 40 już jest znowu taki sam i wowczas znowu ten sam zabieg zyli nowe cewki;-0
Trzeba zdjąć gumkę z cewki, widoczne będą sprężynki .Zrolowałem papier ścierny i po zdjęciu sprężynek z cewek czyściłem je od środka oraz ich podstawy. Następnie czyściłem te metalowe końcówki cewek z osadu.
Ale...
po jakimś czasie szarpanie zaczęło delikatnie powracać, wiec czytając angielskie fora o szarpaniu 1,8 wszyscy rozwiązywali ten problem poprzez wymianę cewki na nową. Kupiłem więc na allegro cewkę używaną za 25 zł, założyłem zamiast pierwszej i moje problemy skończyły się
Teraz nawet przy 40 km/h i wrzuceniu 4 biegu (oczywiście tylko w ramach testu) po naciśnięciu gazu do oporu auto przyspiesza nie szarpiąc.
Generalnie szarpanie to problem zapłonu, więc zacząłbym od czyszczenia cewek, jeśli nie pomoże to proponuję zakup używanych cewek na allegro- ceny są naprawdę śmieszne .
Pomaga też wymiana przewodów wysokiego napięcia.To są śmieszne ceny więc można sobie pozwolić. Nie zgodzę się z opinią, że potrzebna jest wymiana świec co 30-40tys. co tyle wymienia się zwykłe świece, w do tych aut montuje się droższe platynowe świece, które wytrzymują do 80 tys. Muszę wyczyścić te sprężynki i styki to akurat nic nie zaszkodzi
Pomaga też wymiana przewodów wysokiego napięcia.To są śmieszne ceny więc można sobie pozwolić. Nie zgodzę się z opinią, że potrzebna jest wymiana świec co 30-40tys. co tyle wymienia się zwykłe świece, w do tych aut montuje się droższe platynowe świece, które wytrzymują do 80 tys. Muszę wyczyścić te sprężynki i styki to akurat nic nie zaszkodzi
Przerabiałem to, kupiłem nowe przewody NGK i w moim przypadku bez rezultatu- przerywało tak samo więc zająłem się cewkami.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:20
na pewno jest to wina cewki,a ze swiece tanie to wymieniam zawwsze z cewkami 2 x w sumie robilem to:)
wymieniasz cewki na nowe czy używane??
Napisałeś,ze nowe sorki, a jaka cena nowej cewki??
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:32
na nowe, uważam że elementy które okresowo się mienia ze względu na ich naturalne zużywanie się, kupować używane to jak samemu strzelać sobie w plecy:-)
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 11:37
Mam prośbę. Czy mógłby ktoś wystawić krok po kroku fajnie by było ze zdjęciami gdzie odkręcić i co ściągnąć żeby się do tej cewki dostać. Ew. jak ją czyścić żeby jej nie uszkodzić?
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 18:12
4 śruby na plastikowej pokrywe tej co widzisz u mnie w awatarze, pod nią są kable i 2 cewki:-)
hvil mała poprawka na pokrywie są 3 śruby
Kamil79 twoja rada była strzałem w 10
wczoraj czyściłem sprężynki i styki na palcu cewki.Było mnóstwo śniedzi więc przetarłem papierem skręciłem z powrotem i jest poprawa delikatne szarpanie znikło
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Wto Mar 26, 2013 19:11
Ruszę ten temat bo nie chce zakładać nowego choć temat jest inny niz wszystkie .
a mianowicie , auto wkręca sie super na obroty (co prawda mocy dla mnie za mało ale nie w tym problem).
Problem jest tego typu że autem strasznie szarpie przy zmienianiu biegów, i tylko w tedy, dwu masy nie słychać , nic sie nie tłucze , poduszki sa sztywne , wszystkie jak nowe.
Szarpie tylko przy zmianie biegów, im wyższy bieg trym mniej szarpie , ale z 1 na 2 to juz katorga, nie zależnie czy dostaje w piz...de czy jade spokojnie i tak szarpie .
Dowiadywałem sie że może być to tarcza sprzęgła, że niby jest przypalona i przez to szarpie .
co wy na to?
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Wysłany: Nie Kwi 10, 2016 07:48 Re: [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Panowie rozwiązanie opisane przez Kamil79 trochę pomogło tzn. na paliwie szarpanie ustąpiło ale na gazie dalej minimalne występowało problem wyeliminowała dopiero zmiana cewek na zupełnie nowe NGK koszt 2x po 94zł ale było warto bo teraz samochód idealnie pracuje zarówno na paliwie jak i na gazie
Pozdrawiam
GrzesiekM
Kamil79 napisał/a:
Pewne rozwiązanie problemu szarpania (wypadania zapłonów) silnika podczas przyśpieszania z wolnych obrotów lub przy pełnym obciążeniu silnika:
U mnie też zaczął poszarpywać, wymieniłem przepustnicę czujnik maf, przewody- bez efektu. Następnie zrobiłem to co napisał autor wpisu z mgrover.org -
wyczyściłem aluminiowe styki i sprężynki znajdujące się w cewkach zapłonowych (po ściągnięciu gumowych rurek). U mnie pomogło auto przestało przerywać - występuje tylko pojedyncze szarpnięcie przy maksymalnym dodaniu gazu z obrotów jałowych (wcześniej przerywał w całym zakresie). Jutro do dopracuje
Może komuś przyda się ta informacja bo wiem że problem jest dość powszechny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum