Wysłany: Czw Kwi 14, 2016 22:29 [R620ti] Problem z centralnym zamkiem
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam.
Mam problem z centralnym zamkiem..
Padła mi pompa paliwa i sprawdzałem (podmieniałem miejscami) 2 przekaźniki w nogach czy to pompa czy przekaźnik.
I wszystko byłoby okej ale zamknąłem samochód i jak nigdy (brak pilota od centralnego) zamrugal kierunkowskazami..
Zapalila sie kontrolka przy ryglu (czerwona dioda)..
Od razu więc uznałem, że otworze i zobacze czy przy kolejnym zamknieciu auta sytuacja sie powtórzy..
Kluczyk w zamek i otwieram.. Auto zamiast sie otworzyć zaczelo sie drzec na cale osiedle . Po kilku przekreceniach auto sie uciszyło ale centralny zamek nie dziala.. Otwieraja sie tylko i wyłacznie drzwi kierowcy a kontrolka przy ryglu cały czas mruga..
Akumulator byl odpięty na .. 2 dni ? (podpięty + odpięty -). Dziś podłaczylem spowrotem i problem nie minąl.. Dalej jest to samo..
Gdzie szukać ? Może jakoś da sie zresetować czy coś komputer od centralnego..
Ja bym rozebrał zamek o go dokładnie obejrzał.
R600, przynajmniej przez liftem, w wersji z pilotami na podczerwień, ma taki dziwny patent, chyba Valeo, że w zamkach ma takie mikro styczniki, które rozłączają alarm, jeśli otwierasz zamek kluczem (ztcp oba zamki w drzwiach i tylna klapa).
Patent jest o tyle dziwny, że moim zdaniem rozłączy też alarm, jak otworzysz zamek wytrychem, ale cóż...
W każdym razie ja chyba ze 4 miesiące szukałem przyczyny wariowania u siebie (u mnie akurat alarm nie działał w ogóle), a okazało się, że ten styczniki w klapie jest uszkodzony, i pokazywał ciągle jakby klucz był cały czas przekręcony w zamku w pozycji otwarte.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym to, bo wygląda, jakby ten sam stycznik w drzwiach cały czas pokazywał 'zamknięte', czyli alarm powinien być włączony - dlatego mimo przekręcenia kluczyka zaczął wyć, a dopiero po kilku przekręceniach 'zasakiwał' - wtedy alarm przestał wyć.
Ztcp był też jakiś trik na czasową deaktywację alarmu, więc może ten stycznik jest uszkodzony od dawna, tylko alarm był zdeaktywowany, a odpięcie akumulatora zresetowało alarm i dlatego zaczął Ci nagle wyć.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Poprzedni właściciel znalazł pilota i ma mi go wysłać ale wedlug niego jest to smiec - po prostu nie dziala w jego opinii..
maciej, no i super to juz wiem co mniej wiecej szukac.. I tym sie zajme w 1 kolejnosci jak poskladam auto bo nie ma w ogóle reakcji na klucz.. Otwieram drzwi kierowcy.. Auto kreci (z uwagi na uwaloną wczoraj pompe paliwa nie odpalał bo nie miał jak) ale wszystkie drzwi musze otwierac recznie jak w trabancie .
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Kwi 15, 2016 17:40
Witam. Z tego, co kolega Tomi pisał , ma Ti po lifcie. Sterownik centralnego jest w bagażniku po prawej stronie. Czy imo jest w pilocie, czy w kluczyku, można poznać po wyglądzie kluczyka. Być może podczas testów przekaźników pompy coś się zwarło? I jakiś bezpiecznik się przepalił. Dlatego może głupieć alarm. Ewentualnie uszkodzenie alarmu, lub imo było powodem unieruchomienia Roverka i wszystkich obecnych z nim kłopotów?
Powodzenia w reanimacji.
W bagazniku po prawej stronie.. Po prawej stronei... Wiesz co.. ostatnio wydawało mi sie ze miałem wilgotno w bagazniku.. Moze mi zalalo sterownik i auto oszalało ?
Ale to chyba auto nie miałoby iskry na immo ? A u mnie pompa paliwa siedzi i sie nie rusza Odkreciłem filtr paliwa i susza..
Kluczyk jest duzy z immo (miałem też 94' bez immo i tam byl zwykły maly kluczyk)
Czy zwara ? Wiem, że po zamianie przekaźników miejscami wentrylatory załczyły sie na maxa - auto nie dostalo paliwa.. Przekaźniki wrócily na swoje miejsce i wiecej wentylatory sie nie odezwaly.. wtedy uznałem ze widocznie pompa i to nie na dziś i zamknałem drzwi i sytuacja powyżej sie pokazała..
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Kwi 15, 2016 18:08
Chyba, że pechowo zamiana przekaźników spowodowała jakieś zwarcie w stronę sterowania przekaźników. Pompa i wentylatory sterowane są przez ECU. Czy na liczniku jest kontrolka imo? Po włożeniu kluczyka i przekręceniu stacyjki zapala się i gaśnie ? Nie podnosiłem tylnej kanapy, ale należało by odnaleźć przepust, którym "idzie" zasilanie pompy paliwa i upewnić się, czy na pewno dochodzi zasilanie pompy.
Czy na liczniku jest kontrolka imo? Po włożeniu kluczyka i przekręceniu stacyjki zapala się i gaśnie ?
Tak.. Mruga i gaśnie tak jak to powinno być
Rademenez_ napisał/a:
Nie podnosiłem tylnej kanapy, ale należało by odnaleźć przepust, którym "idzie" zasilanie pompy paliwa i upewnić się, czy na pewno dochodzi zasilanie pompy.
Ja to robilem.. Jest pod tym okienkiem rewizyjnym kostka - z tego co mówi Sowa który dostarczył mi nową pompe (dzialajaca) jest to kostka od pływaka..
Po podpięciu diody 12V zależnie od kombinacji albo zapalala mi sie sama dioda lub zapalała sie dioda i rezerwa na zegarach
[ Dodano: Sob Kwi 16, 2016 16:41 ]
maciej napisał/a:
styczniki w klapie jest uszkodzony
byłeś blisko bo coś w klapie..
caly cyrk polegal na tym ze auto sie nie otwieralo.. a pamietalem ze przy zwarciu klem z aku auto sie zamyka albo otwiera... tak wiec poluzowalem (-) i zacząłem zwierać.. po kilku probach slyszalem jak cos w klapie ruszylo.. kolejne zwarcie spodowoalo zamkniecie centralnego.. kolejne odblkowanie i chyba po problemie...
Ogólnie tak.. centralny znów oszalal..
odpinanie aku nic nie dał..
Po otworzeniu bagaznika alarm zaczął wyć i tyle.. w koncu udalo sie wylaczyc alarm no ale to tyle..
Auto nie ma centralnego w tym momencie.. Dobrałem sie do sterownika w bagazniku - suchy, kostki czysciutkie.. na ogół wszystko okej..
Pilot jak nie którzy wiedza zgubila poczta polska tak więc dopiero po kupnie unikwersalnego bede miał centralny z pilota..
Co moge dalej zrobić ? Mikrostyczniki tak ? Czyli zamek w klapie bagaznika i w drzwiach kierowcy..
[ Dodano: Sob Cze 25, 2016 20:38 ]
Dobra.. skonczylo sie na tym ze kostka sie wypieła ale i tak nie jest do konca ideal bo jak przekrece delikatnie to sie zamyka..
ale jak do konca to sie uzbraja alarm i... po kilku sekundach obijaja zamki..
gruchot haha
Dobra.. skonczylo sie na tym ze kostka sie wypieła ale i tak nie jest do konca ideal bo jak przekrece delikatnie to sie zamyka..
ale jak do konca to sie uzbraja alarm i... po kilku sekundach obijaja zamki..
Sprawdź jeszcze raz wszystkie te śmieszne czujniki w zamkach, bo to wygląda, jakby jeden miał zwarcie i centralka uważała, że w którymś zamku jest włożony kluczyk i przekręcony do pozycji 'otwarte'.
Sprawdź też czujniki otwarcia drzwi - pamiętam, że w R600 miałem z nimi drobne problemy (pomogła regulacja i czyszczenie styków) - centralka może dostawać sygnał, że któreś drzwi (albo klapa silnika lub bagażnika) są otwarte - wtedy otwiera pozostałem i pokazuje, że musisz podomykać wszystko.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Po powiedzmy dniu uzywania wychodzi na to, ze cos sie dzieje z zamkiem kierowcy.. Bo jak za którymś razem sie zamknie to zeby otworzyc czasami wystarczy wlozyc tylko kluczyk.. nawet nie musze przekrecac kluczyka..
Takze musze jakos ogarnąc ten temat choc nie wiem jak sie do tego zabrac
Zdejmij boczek, znajdź kabelek wychodzący z zamka (przy bębenku) i odepnij, to zobaczysz.
Jak nie będziesz pewny, który to (drugi jest do otwierania/zamykania centralnego zamka), to porównaj z kabelkiem w klapie bagażnika - powinien wyglądać tak samo (cienki, z małą białą kostką, przynajmniej tak było w moim) i odepnij.
Jak go odepniesz, to samochód będzie zawsze 'myślał', że w zamku nie ma kluczyka, i wszystko powinno działać z pilota, jeśli to ten przełącznik jest przyczyną.
Nie będzie działała tylko opcja rozbrajania alarmu 'z kluczyka', ale to w sumie lepiej.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum