Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75T Cdti] zepsułem tempomat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75T Cdti] zepsułem tempomat
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 17:24   [R75T Cdti] zepsułem tempomat
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witojcie!
Oto moja historia:
Dziś rano nie mogłem włączyć tempomatu i troche byłem zaskoczony.
od razu pomyślałem- czujnik przy sprzęgle- ale poprawiając zanabyłem wątpliwości, bo siedział pewnie.
Wracając do domu też nie mogłem włączyć, więc zacząłem bezmyślnie wciskać guziki i oto jak działa obecnie mój tempomat:
Po włączeniu przyciskiem nad popielniczką zapala się kontrolka na guziku jak zwykle.
Po wciśnięciu Set+ nic się nie dzieje
Po wciśnięciu reset zapala się kontrolka na desce, ale prędkość nic.
Dopiero w tym momencie można ustalić prędkość przy pomocy set+
Po wciśnięciu ponownie reset, lub pedałów tempomat odpuszcza normalnie, ale kontrolka na desce się nadal świeci.
Po wciśnięciu ponownie reset kontrolka na desce gaśnie i dalej już nic nie da się zrobić, żeby ponownie się zapaliła kontrolka i można było ustalić prędkość trzeba wyłączyć i włączyć przycisk nad popielniczką.
W zasadzie nic strasznego- mam tempomat załączany szyfrem tylko trochę niekomfortowo się wraca do normalnej prędkości po hamowaniu ;)

Wydaje mi się, że może to mieć związek z tym, że wczoraj dłubałem w aucie z TOAF'em i poprawiłem ręcznie ZCSy w ECU, bo nie dało się ich odczytać i cały czas pokazywało, że mam kv6 i zerowe wyposażenie.
Tylko co tam teraz nareperować?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 17:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 17:39   

Czy nie j0zek mial ten sam efekt? Tylko ze jego auto widzialo toaf w zasadzie tylko dla dla i disgnostycznie
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 17:40   

Jest! Udało Ci się! ;)
Brawo... to właśnie chciałem osiągnąć i ja z tym, że mnie się nie udało :)

Generalnie Twoje problemy są zbliżone do tego, co mają wszyscy Ci którzy doposażyli swoje auta w tempomaty.

Bardzo niedobrze, że robiłeś update ZCSów ręcznie. Skoro miałeś zły odczyt (ZCS Read Error) to nie powinieneś tam grzebać ;) W sumie to nawet nie wiem czy udało Ci się je zapisać...

Przypomnij sobie czy nie ustawiałeś jakiś innych funkcji?
To będzie istotna informacja.

Przeanalizowanie ruchów, wysiłek szarych komórek i może uda się naprawić Twój tempomat oraz prawidłowo podziałać na niego wszystkim tym, którym prawidłowo nie działa.

Jakie masz dzisiaj błędy w ECU?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 19:35   

Aj tam zaraz nie powinieneś...
teraz przynajmniej wiemy dlaczego ;)

Przeanalizowanie ruchów będzie łatwe.
Wczoraj wyłączyłem sobie tylko wipers speed dependant w BCU, bo padł mi czujnik deszczu, sprawdziłem działanie TOAFa z fotelami, włączyłem na próbę wentylator chłodnicy no i potem grzebłem w tych ZCSach.
Dzisiaj z błędów jest tylko błąd grzania świec...

Próbowałem dziś skopiować ZCSy z IPK i EWS do ECU, ale wyskakuje błąd kopiowania. co ciekawe, po próbie kopiowania niby odczytuje się ZCSy z ECU, tylko nic to nie zmienia.
Co ciekawe mój samochód nie jest pewny, czy jest Roverem, czy MG ;)
Wczoraj na pewno to ustawiłem w ECU, bo ustawiałem wszystko co mi się zdaje, że jest prawidłowo...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 21:55   

Jeśli w EWS i IKE masz te same ZCS to porównaj czy są zgodne z prawdą.
Jeśli przy odczycie ECU na dole programu pojawi się komunikat ZCS Read ERROR czy coś w ten deseń, to nie próbuj nic zmieniać w ECU. Co wykrywa Ci się w CODING w opcji CRUISE CONTROLL ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 23:21   

Coding w ECU wykrywa, że jest aktywny, przy zmianie kodowania nic się nie zmienia

Porównywałem ZCSy w ECU IKE i EWS i wygląda to tak:
jak pojawia się read error, to nic się nie zgadza, jak przejdę przez EWS, albo IKE, to wszystko się zgadza.
Próbowałem wyłączyć i włączyć tempomat, przez kodowanie i przez ZCSy, nic się nie zmienia.
Jutro jeszcze bmwscannerem posprawdzam co i jak...Pewnie jakaś duperela, tylko gdzie :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 06:59   

Odczytać kody z EWS czy IKE nie ma problemu. Problem pojawia się wtedy kiedy program chce czytać ECU ale nie potrafi przejść SEED_KEY. Wtedy nic nie zrobisz.
Sprawdź jak możesz jaki numer seryjny odczytuje TOAF na Twoim sterowniku.

BMW SCANNERem nie dojdziesz do silnika.

Ja tempomat mam sprawny. Działa jak należy ale w opcji kodowania CRUISE CONTROL miałem "Nieaktywny". Zauważyłem też, że jak program odczyta poprawnie sumy kontrolne to kodowanie cruise czy dawki startowej ma sens.

sTERYD napisał/a:
Wczoraj na pewno to ustawiłem w ECU, bo ustawiałem wszystko co mi się zdaje, że jest prawidłowo...

Jeśli wcześniej błędnie odczytał kody ZCS z ECU (napisał to na dole) to wysyłanie mu kodów i tak chyba się nie powiodło. Tutaj głos musi zabrać agent specjalny d/s kodowania w niebycie m.m.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 09:18   

MaReK napisał/a:
Sprawdź jak możesz jaki numer seryjny odczytuje TOAF na Twoim sterowniku.

Właśnie nie odczytuje...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 20:58   

sTERYD, to masz tempomat taki jak u mnie, tyle ze ja mam dokładany. Mam nadzieje ze uda Ci sie naprawić swój i może u mnie uda sie coś zmienić na lepsza
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 21:05   

Problem z odczytem ZCSów w silnikahc poliftowych i pewnie automatach tkwi w sposobie liczenia security Accsss.., ale jestem na dobrej drodze by to rozwiazac.

sTERYD, a nie masz przypadkiem bledu z EEPROMEM w DDE ?,
być może zmaiana ZCSów które są zapisyane w EEPROMIE spowodowala wywalenie Checksumy w DDE, i przestalo coś działac.
Aczkowliek regulacja obrotów biegu jałowego też jest pewnie zapisywana w DDE, i to u MaReK, nie psuło tempomatu..

Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
Ostatnio zmieniony przez marcin.misek Wto Kwi 19, 2016 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 21:19   

marcin.misek napisał/a:

Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...

Teraz? Czy w nowej wersji programu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:13   

marcin.misek napisał/a:
sTERYD, a nie masz przypadkiem bledu z EEPROMEM w DDE ?,

Właśnie w DDE nie pokazuje żadnych błędów.
marcin.misek napisał/a:
Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...

Już próbowałem i nicto :/
Chyba że ręcznie ustawić tak jak jest w EWS...?

Póki co walki ciąg dalszy...
Wielkie Dzięki MaReK za pomoc wczoraj już zacząłem myśleć o przepychaniu auta, bo stanąłem na wjeździe :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 10:37   

marcin.misek napisał/a:

Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...

Jak ma to zrobić jak nie przechodzi Sec_access?

Cytat:
Już próbowałem i nicto :/
Chyba że ręcznie ustawić tak jak jest w EWS...?

Poczekaj do wieczora. Może będzie już poprawka.

sTERYD napisał/a:
Wielkie Dzięki MaReK za pomoc wczoraj już zacząłem myśleć o przepychaniu auta, bo stanąłem na wjeździe :)

Hehe ;) Spoko :)
Następnym razem sprawdzaj wersje na FTP :)
Tam są już dwie wyżej od oficjalnej.

Mimo wszystko, to co się stało nie jest dla mnie pojęte.
Robiliśmy tylko sec access i koniec diagnostyki...
Zapaliła Ci się też trakcja i być może w tym momencie doszło do rozłączenia komunikacji między modułami. Ale czemu zgubił synchronizacje z EWS? Nie wiem.

Dobrze, że to Diesel. KV6 zostalby już tam na zawsze ;D

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 11:37 ]
Steryd

załączam plik, który możesz przetestować w swoim aucie. Powinien na koniec wypluć loga w txt i fajnie jakbyś tego loga podesłał na toaf@roverki.eu.

O to samo poprosilibyśmy wszystkich innych posiadaczy Rover 75 polift z silnikiem Diesel oraz fabrycznym, działającym tempomatem.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 11:02   

Jak tylko skończy mi się inpa instalować, to przetestuję.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 18:43   

Sterydku wyślij jeszcze kopię z programu jak już tempomat zaczął działać ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 20:09   

Udało Ci siesTERYD, naprawić tempomat?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 20:27   

Już wysławszy ale wygląda na to, że problem został rozgryziony :)

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 21:27 ]
Udało się... wcale nie przypadkiem ;)
Spróbuj ustawić w kodowaniu w DDE tempomat nieaktywny i poczekać
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 20:32   

już parę razy próbowałem ustawić na nieaktywny, ale po zapisaniu zmiana nie jest zapamiętywana i po ponownym wejściu znów pokazuje tempomat aktywny
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 20:35   

spróbuj tak: włącz nieaktywny zapisz i wyłącz zapłon na kilka minut.
ewentualnie poczekaj na nowego TOAF'a ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 20:35   

ok
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75T CDTi] PDA- parktronik działa, albo milczy
brak błędu
sTERYD Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Cze 14, 2020 14:25
sTERYD
Brak nowych postów [R75T] Gdzie można kupić czujnik położenia wałka rozrządu
Kigent Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Kwi 07, 2010 06:44
szamanpl
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R75] Tempomat
resort210 Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Mar 09, 2011 16:49
paw77cio
Brak nowych postów [R75] Tempomat...
szukam elektryka co sie na tym zna
damian_kaminski Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Cze 04, 2007 16:22
damian_kaminski



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink