Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witojcie!
Oto moja historia:
Dziś rano nie mogłem włączyć tempomatu i troche byłem zaskoczony.
od razu pomyślałem- czujnik przy sprzęgle- ale poprawiając zanabyłem wątpliwości, bo siedział pewnie.
Wracając do domu też nie mogłem włączyć, więc zacząłem bezmyślnie wciskać guziki i oto jak działa obecnie mój tempomat:
Po włączeniu przyciskiem nad popielniczką zapala się kontrolka na guziku jak zwykle.
Po wciśnięciu Set+ nic się nie dzieje
Po wciśnięciu reset zapala się kontrolka na desce, ale prędkość nic.
Dopiero w tym momencie można ustalić prędkość przy pomocy set+
Po wciśnięciu ponownie reset, lub pedałów tempomat odpuszcza normalnie, ale kontrolka na desce się nadal świeci.
Po wciśnięciu ponownie reset kontrolka na desce gaśnie i dalej już nic nie da się zrobić, żeby ponownie się zapaliła kontrolka i można było ustalić prędkość trzeba wyłączyć i włączyć przycisk nad popielniczką.
W zasadzie nic strasznego- mam tempomat załączany szyfrem tylko trochę niekomfortowo się wraca do normalnej prędkości po hamowaniu
Wydaje mi się, że może to mieć związek z tym, że wczoraj dłubałem w aucie z TOAF'em i poprawiłem ręcznie ZCSy w ECU, bo nie dało się ich odczytać i cały czas pokazywało, że mam kv6 i zerowe wyposażenie.
Tylko co tam teraz nareperować?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 17:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jest! Udało Ci się!
Brawo... to właśnie chciałem osiągnąć i ja z tym, że mnie się nie udało
Generalnie Twoje problemy są zbliżone do tego, co mają wszyscy Ci którzy doposażyli swoje auta w tempomaty.
Bardzo niedobrze, że robiłeś update ZCSów ręcznie. Skoro miałeś zły odczyt (ZCS Read Error) to nie powinieneś tam grzebać W sumie to nawet nie wiem czy udało Ci się je zapisać...
Przypomnij sobie czy nie ustawiałeś jakiś innych funkcji?
To będzie istotna informacja.
Przeanalizowanie ruchów, wysiłek szarych komórek i może uda się naprawić Twój tempomat oraz prawidłowo podziałać na niego wszystkim tym, którym prawidłowo nie działa.
Jakie masz dzisiaj błędy w ECU?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Aj tam zaraz nie powinieneś...
teraz przynajmniej wiemy dlaczego
Przeanalizowanie ruchów będzie łatwe.
Wczoraj wyłączyłem sobie tylko wipers speed dependant w BCU, bo padł mi czujnik deszczu, sprawdziłem działanie TOAFa z fotelami, włączyłem na próbę wentylator chłodnicy no i potem grzebłem w tych ZCSach.
Dzisiaj z błędów jest tylko błąd grzania świec...
Próbowałem dziś skopiować ZCSy z IPK i EWS do ECU, ale wyskakuje błąd kopiowania. co ciekawe, po próbie kopiowania niby odczytuje się ZCSy z ECU, tylko nic to nie zmienia.
Co ciekawe mój samochód nie jest pewny, czy jest Roverem, czy MG
Wczoraj na pewno to ustawiłem w ECU, bo ustawiałem wszystko co mi się zdaje, że jest prawidłowo...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jeśli w EWS i IKE masz te same ZCS to porównaj czy są zgodne z prawdą.
Jeśli przy odczycie ECU na dole programu pojawi się komunikat ZCS Read ERROR czy coś w ten deseń, to nie próbuj nic zmieniać w ECU. Co wykrywa Ci się w CODING w opcji CRUISE CONTROLL ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Coding w ECU wykrywa, że jest aktywny, przy zmianie kodowania nic się nie zmienia
Porównywałem ZCSy w ECU IKE i EWS i wygląda to tak:
jak pojawia się read error, to nic się nie zgadza, jak przejdę przez EWS, albo IKE, to wszystko się zgadza.
Próbowałem wyłączyć i włączyć tempomat, przez kodowanie i przez ZCSy, nic się nie zmienia.
Jutro jeszcze bmwscannerem posprawdzam co i jak...Pewnie jakaś duperela, tylko gdzie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Odczytać kody z EWS czy IKE nie ma problemu. Problem pojawia się wtedy kiedy program chce czytać ECU ale nie potrafi przejść SEED_KEY. Wtedy nic nie zrobisz.
Sprawdź jak możesz jaki numer seryjny odczytuje TOAF na Twoim sterowniku.
BMW SCANNERem nie dojdziesz do silnika.
Ja tempomat mam sprawny. Działa jak należy ale w opcji kodowania CRUISE CONTROL miałem "Nieaktywny". Zauważyłem też, że jak program odczyta poprawnie sumy kontrolne to kodowanie cruise czy dawki startowej ma sens.
sTERYD napisał/a:
Wczoraj na pewno to ustawiłem w ECU, bo ustawiałem wszystko co mi się zdaje, że jest prawidłowo...
Jeśli wcześniej błędnie odczytał kody ZCS z ECU (napisał to na dole) to wysyłanie mu kodów i tak chyba się nie powiodło. Tutaj głos musi zabrać agent specjalny d/s kodowania w niebycie m.m.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
sTERYD, to masz tempomat taki jak u mnie, tyle ze ja mam dokładany. Mam nadzieje ze uda Ci sie naprawić swój i może u mnie uda sie coś zmienić na lepsza
Problem z odczytem ZCSów w silnikahc poliftowych i pewnie automatach tkwi w sposobie liczenia security Accsss.., ale jestem na dobrej drodze by to rozwiazac.
sTERYD, a nie masz przypadkiem bledu z EEPROMEM w DDE ?,
być może zmaiana ZCSów które są zapisyane w EEPROMIE spowodowala wywalenie Checksumy w DDE, i przestalo coś działac.
Aczkowliek regulacja obrotów biegu jałowego też jest pewnie zapisywana w DDE, i to u MaReK, nie psuło tempomatu..
Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...
Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...
Jak ma to zrobić jak nie przechodzi Sec_access?
Cytat:
Już próbowałem i nicto
Chyba że ręcznie ustawić tak jak jest w EWS...?
Poczekaj do wieczora. Może będzie już poprawka.
sTERYD napisał/a:
Wielkie Dzięki MaReK za pomoc wczoraj już zacząłem myśleć o przepychaniu auta, bo stanąłem na wjeździe
Hehe Spoko
Następnym razem sprawdzaj wersje na FTP
Tam są już dwie wyżej od oficjalnej.
Mimo wszystko, to co się stało nie jest dla mnie pojęte.
Robiliśmy tylko sec access i koniec diagnostyki...
Zapaliła Ci się też trakcja i być może w tym momencie doszło do rozłączenia komunikacji między modułami. Ale czemu zgubił synchronizacje z EWS? Nie wiem.
Dobrze, że to Diesel. KV6 zostalby już tam na zawsze
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 11:37 ] Steryd
załączam plik, który możesz przetestować w swoim aucie. Powinien na koniec wypluć loga w txt i fajnie jakbyś tego loga podesłał na toaf@roverki.eu.
O to samo poprosilibyśmy wszystkich innych posiadaczy Rover 75 polift z silnikiem Diesel oraz fabrycznym, działającym tempomatem.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum