SRS OK - oczywiście wypięła się ta debilna żółta wtyczka ... Trzeba kawałek dętki zastosować jak ktoś pisał już tu hehe - już wiem jak to zrobić.
Obrotomierz cały czas działa czyli chyba jest już OK, natomiast jedno naprawione to prędkościomierz mi przekłamuje Tzn. podnosić się zaczyna dopiero jak tak na oko mam z 50-60km/h - nie wiem bo po garażu jeździłem na 2 biegu tylko i bez GPS (coś mi się wydaje, że jak skrobałem to przekręciła mi się wskazówka o jeden obrót - mam nadzieję, że jakieś "odkręcenie" pomoże - jak nie to do wymiany ehhh, bo liczniki KM chodzą jak chodziły).
Ale to dopiero w sobotę zobaczę jak już będę miał aluramki.
Eee - prędkościomierz OK. Nie wiem czy się sam rozruszał jak należy czy może ma z tym jakiś związek odpięcie Aku jak SRS podpinałem. Czyli zegary działają i świecą jak trzeba - czekam na Alu ramki.
... ale żeby nie było za pięknie to nie odbija mi kierunkowskaz (przełącznik zespolony) - muszę ręcznie wyłączać po zakończeniu skrętu.
Ktoś wie jak to działa i co się mogło stać ? (podczas wymiany kierownicy).
[ Dodano: Pią Gru 19, 2014 09:52 ]
Już wiem jak to działa- na końcu tej tulei kierownicy co się na drążek zakłada (czyli wieloklin to jest ) są wycięcia w które wchodzą takie profile co są w manetce od kierunkowskazu.
Widać, że u mnie albo to nie trafiło jak trzeba, czy przesunęło/spadło jakoś, albo ta kierownica od ZR ma krótszą tuleję I nie sięga. Sprawdzę, to dam znać.
A więc nie pamiętam co gdzie, ale w R400 dajmy na to te wycięcia są horyzontalnie a w ZR wertykalnie ... i dlatego nie odbija. Ale zupełnie mi to nie przeszkadza , wręcz ułatwia. Kwestia przyzwyczajenia. A sam kierownik (z ZRa) widzę, że im "prostszy" w sensie bez żadnych miękkich czy też "ergonomicznych" wstawek jest dużo wygodniejszy i daje lepsze, pewniejsze trzymanie a co za tym idzie - operowanie Do tego jest lepiej wykonany niż mój oryginał z R400.
[ Dodano: Pon Gru 22, 2014 10:37 ]
Są aluminiowe ramki na zegary Zaraz idę zakładać ...
[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 17:16 ]
Aluramki założone, zegary po operacji skrobania ładnie świecą - wygląda to cacy
A dziś miałem kilkudziesięciometrowe hamowanie przy GUSie w Wawie - zatrzymałem się na środku skrzyżowania
No i to spowodowało żeby jednak zainteresować się problemem niedziałającego ABS. Jak wcześniej pisałem - zębatka na jednej tylnej piaście jest już sporo spękana i tu dopatrywałem przyczyny (na pewno też do wymiany, ale to 200 zeta + robocizna a i dobrze by wymienić stereo - czyli pewnie coś koło 500 niewyjęte, więc dlatego odkładałem to ... i dalej odkładam). Czujników nie sprawdzałem - przyszła zima i nie chce mi się dłubać przy tym na razie.
Jedno mnie zastanawiało. O dziwo jak był duży mróz jak dziś kontrolka ABS pięknie gasła po tych kilku sekundach, ale po chwili krótszej lub dłuższej jednak się zapalała tak czy owak. W ciepłe dni od razu paliła się na stałe.
Podobną sytuację miałem z obrotomierzem. Tam pomogło podlutowanie niepewnych lutów.
Więc zaglądam pod machę i sprawdzam te duże bezpieczniki 60A, bo to najłatwiejsze co póki co mogę sprawdzić ... i nie zamarznąć przy tym (są 2 przy nadkolu, jeden chyba od świec, drugi od ABS właśnie, ale nie wiem który jest który, tzn. już wiem ) ... Oba widać że całe. Wyciągam pierwszy, przeczyszczenie gniazda, styków. Wyciągam drugi a tam ... upalona nóżka od bezpiecznika Co ciekawe - poprzedni bezpiecznik jak wymieniałem po kupnie auta 1,5 roku temu (też miałem problem z ABS) też miał upaloną nóżkę ale nie tak jak ten, że aż ucięta). Wtedy byłem zupełnie zielony w te klocki i wymieniłem sam bezpiecznik, teraz już pomału ogarniam. Kupiłem dziś nowe gniazdo, styki, bezpiecznik. Później pójdę to ogarnąć. Odepne Aku i wio ...
I być może na jutro znów będę miał ABS
Swoją drogą spory prąd tam jest (60A max 70 mówi samo za siebie) i gniazdo było wypalone już przy poprzednim bezpieczniku - centralnie musiał tam się łuk elektryczny tworzyć i spawać tę nogę ...
[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 21:04 ]
No niestety ... Oczywiście bezpiecznik i gniazdo wymieniłem bo trzeba było, ale to nie to tylko ... Trzeba pomału kasę szykować ... choć jeszcze posprawdzam czujniki ABS.
_________________ Im faster tym better ...
Ostatnio zmieniony przez -_Zielarz_- Sro Lip 15, 2015 16:06, w całości zmieniany 2 razy
Mam piastę tylną do tarcz, koronka dobra także ten
O dzięki, na PW się odezwałem, także po weekendzie ten ten
[ Dodano: Czw Kwi 16, 2015 13:59 ]
Przezimowałem , nowy sezon czas zacząć ...
Na pierwszy ogień idą piasty na oba tylne koła, zaślepienie EGR i wywalenie przepływki oraz naprawa siłownika przy bocznej-przedniej szybie elektrycznie sterowanej ...
[ Dodano: Sro Kwi 22, 2015 16:54 ]
EGR zaślepiony. Przypływka odpięta - będzie na miejscu do czasu wstawienia rury.
Piasty z tyłu wymienione i problem niedziałającego ABS usunięty
Lekki wyciek oleju usnięty - hehe, masakra ! całą zimę przejeździłem na dolewkach ... a był filtr niedokręcony
Mało się dzieje ... miast "podremontować" swojego R (np. rudą gdzieniegdzie na budzie), połowica wrobiła mnie w remont, ale mieszkania
Wymieniłem padnięty rezystor dmuchawy i wymieniłem filtr kabinowy przy okazji, oraz wymieniłem przewód do wiatraka przy chłodnicy, bo coś nie łączył lub łączył w losowo wybranym momencie
Po wymianie tylnych piast ABS dalej nie hula czyli raczej to czujnik lub przewód).
Nie mam kiedy tego posprawdzać więc problem rozwiązałem póki co tak :
- wyjąłem 60A bezpiecznik przy nadkolu
- chyba 10A w skrzynce
- oraz diodę błędu ABS z deski rozdzielczej co by nie waliła po oczach
W sumie przy dobrych heblach i nowych oponach nawet lepiej przynajmniej w lecie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum