Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] - test biegów wentylatora, vis - tester obd (nie T4)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] - test biegów wentylatora, vis - tester obd (nie T4)
Autor Wiadomość
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 11:52   

Widać, że ma powera ten TOAF, podziękowania dla autorów :)

ps.
dodajcie licznik na stronie pobrań i kraj, zobaczymy ile będzie z UK,
bo podejrzewam ze jak się dowiedzą to będzie sporo hahah
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 11:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 12:33   

Wiedza... Sam założyłem tematy, Malo co z prebennym bana nie zaliczyliśmy, ale toaf jest w Bułgarii, Szwecji, ba do Australii tez dotarł
_________________
75 Red Edition
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 21:55   

już po testach :)

1. wentylator (3 biegowy)

test wygląda trochę inaczej niż w Diesel'u, w menu dostępne są trzy pozycje (low, medium, high) wystarczy wybrać prędkość i uruchomić, opcja start - u mnie wszystko ok

ps.
pasek/suwak tez jest, tylko nie bardzo wiadomo jaka pełni funkcje

2. VIS

dostępne są dwie pozycje

a. test power (górny) - po włączeniu testu vis zostaje uruchomiony kilka razy - czyli ok

b. test blance (boczny) - po włączeniu testu raz przekręci i na tym koniec - teoretyczne coś nie tak, wraca dopiero po odłączeniu zasilania


ps.
dodam ze ma visy od dzieja z testerem (przełącznik z diodami), tester ręczny mówi ze wszytko jest ok

fajny ten TOAF :)
Ostatnio zmieniony przez R75 Wto Kwi 19, 2016 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 22:19   

u punxa w dieslu testowaliśmy wentylator (3 biegowy) i fajnie sie włączały biegi po kolei jak sie ciągło suwak tak jak longer napisał zmiana biegu co ok 30%
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 23:06   

Weźmy pod uwagę, że MM galopuje z wersjami TOAFa ulepszając co chwila niektóre rzeczy ;) Ja to sprawdzałem parę miesięcy temu więc może po prostu Marcin ulepszył mechanizm i są przyciski zamiast suwaka ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 23:11   

W wersji V6 są do wyboru 3 pozycje (low, medium,high)
w Dieslu natomaist mozna sterowac prędkością płynnie.
w 1.8 jeszcze brak tego.

Test VIS też powinien działac, ale jeśli macie pewnośc ze VIS jest dobry, ale test zle przechodzi.. to moze cos z programem jednak ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 23:47   

longer86 napisał/a:
Wiedza... Sam założyłem tematy, Malo co z prebennym bana nie zaliczyliśmy, ale toaf jest w Bułgarii, Szwecji, ba do Australii tez dotarł


Polecam promowanie TOAFa na grupach na Facebook'u, jest kilka dużych (MG ZT Owners, Rover 75/MG ZT Help Group, MG ZT & ZTT Owners Club, Rover 75 addicts)

Ogólne w UK jest bardzo duża grupa użytkowników MG ZT/Rover 75.

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 00:47 ]
marcin.misek napisał/a:
W wersji V6 są do wyboru 3 pozycje (low, medium,high)
w Dieslu natomaist mozna sterowac prędkością płynnie.
w 1.8 jeszcze brak tego.


Marcin dzięki ze te dodatkowe opcje, nawet nie wiesz jak to jest przydatne, ostatni przypadek:

Pan sprzedaje Rovera, po włączeniu klimy na Low wentylator startuje i zatrzymuje się i tak w kolko czyli na bank brak jedynki, ale Pan stwierdza:

przecież tak działa klimatyzacja, co mi Pan tutaj głupoty opowiada, wszystko jest sprawne, klimatyzacja dochładza się a jak się już schłodzi to wentylator się wyłącza - przecież to logiczne :D

marcin.misek napisał/a:

Test VIS też powinien działac, ale jeśli macie pewnośc ze VIS jest dobry, ale test zle przechodzi.. to moze cos z programem jednak ;]


ktoś w 100% pewny swoich VISow musiałby potwierdzić :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 00:12   

Cytat:
Ogólne w UK jest bardzo duża grupa użytkowników MG ZT/Rover 75.


Tak zgadza się, ale przynajmniej połowa jest bardzo konserwatywna i czci T4
_________________
75 Red Edition
 
 
manfredek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 23:31   

R75 napisał/a:

marcin.misek napisał/a:

Test VIS też powinien działac, ale jeśli macie pewnośc ze VIS jest dobry, ale test zle przechodzi.. to moze cos z programem jednak


ktoś w 100% pewny swoich VISow musiałby potwierdzić


Ja jestem już w 100% pewny swoich VISów. Po lekkich modyfikacjach VIS Power powrócił do życia.
TOAF w czasie testów czterokrotnie zmienia ich pozycje na skrajne. Kliknięcie w którykolwiek punkt na suwaku powodowało powtarzanie tej sekwencji w nieskończoność. Ciężko było to w ogóle zatrzymać. Oba silniczki słychać wyraźnie i pracują porównywalnie głośno. U mnie przy testach balance słychać silniczek i tę łopatkę a przy power tylko silniczek bez klapek kolektora (ale na pewno się ruszają).

Trzeba wymyślić jakiś patent, żeby ograniczyć VISom przekręcanie się w niedozwolone pozycje. Z rozpędu obracają się za daleko wciskając oba switche i w czasie testów TOAFem słychać jedynie cykanie tego małego przkaźnika a VIS ani drgnie. Niestety problem dotyczy także nowych VISów. Jakiś czas temu kupiłem oryginały z ebaya, dzisiaj się okazało, że tylko balance chodzi. Po ograniczeniu na szybko, ruchu w power wszysto już gra ale przydałoby się zrobić to tak, żeby mieć spokój na lata.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 20:50   

czyli można testować visy TOAFem bez ryzyka uszkodzenia czy nie?
bo teraz to już nie jestem pewny :D

czy ktoś inny robił jeszcze testy?
Ostatnio zmieniony przez R75 Czw Kwi 21, 2016 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
manfredek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 20:57   

Można testować do woli. TOAF wysyła takie same sygnały jak moduł silnika. Tam nie ma filizofii. Sterownik podaje masę na jednen z pinów VISa i tak steruje kierunkiem obrotu silniczka w środku.
Nie wiem co u Ciebie jest namieszane, że Ci nie działa. Jak przerobię zapasowy VIS to Ci pożyczę:)
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 15:51   

po wymianie na "nowy" od dzieja test TOAFem ok

dzięki manfredek za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Test wentylatora
Cieszyn Rover serii 75, MG ZT 38 Pon Cze 10, 2013 08:23
Qrka_Wodna
Brak nowych postów [R75] Skaner diagnostyczny, tester do 75
Colin1488 Rover serii 75, MG ZT 17 Nie Cze 26, 2011 19:24
antonioni
Brak nowych postów [R75] Test klimatyzacji
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 37 Pon Wrz 21, 2015 18:41
kyuss7
Brak nowych postów [R75] Test zegarów
DominikR75 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Cze 03, 2014 20:02
pelson91
Brak nowych postów [R75] Test przyspieszenia 0-100 i 80-120
Kiniulek Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 23, 2010 23:54
dzieju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink