Wysłany: Sob Maj 14, 2016 17:57 [R75] Czyszczenie wtryskiwaczy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Hej,
Mam zamiar przeczyścić układ wtryskowy płynem Liqui Moly 5154. Robiłem to w poprzednich samochodach i czasem naprawdę działa cuda. Procedura wygląda następująco:
1. wyciągniąć przekaźnika pompy paliwa;
2. płyn wlać do przezroczystej butelki;
3. odpiąć wąż zasilania pompy CR od filtra paliwa i włożyć do butelki;
4. wąż powrotu paliwa do baku też włożyć do butelki.
Płynu nie należy rozcieńczać, samochód chodzi na samym płynie.
Jak nie podepniemy zaworu zwrotnego, to płyn wróci do baku.
5. Odpalić, płyn krąży sobie w układzie, samochód w jakieś 30 min powinien go sobie wypalić. Po jakiś 10 minutach przygazować go do 2 500 obrotów.
Problem mam taki, że nie wiem gdzie w Roverze idzie powrót paliwa do zbiornika. Czy jest to ten przewód koło akumulatora z zaworem zwrotnym?
Pomóżcie chłopaki z lokalizacją, a ja jak zrobię, to pochwalę się logami z TOAFA i fotorelacją
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 14, 2016 17:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale wiesz, że nie odpalisz silnika bez podłączonej pompki w baku...?
Powrót to ten właśnie za zaworkiem pierburg. Musisz odłączyć dopiero tam, gdzie jest połączony w jeden wspólny powrót z wtrysków i z pompy, bo nie odpalisz.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
AHIGIENIX,
1. Sprawdzałeś korekcje wtryskiwaczy w TOAFie? Dzieje się coś niepokojącego?
2. Takie czyszczenie raczej cudów nie zdziała, osobiście wolałem czaso- i pracochłonną opcję z wyciąganiem i rozbieraniem wtrysków, co w moim przypadku dało efekt, że korekcje z +2 a nawet +4 spadły do około +0,2 Plusem tego rozwiązania jest to, że można oczyścić gniazda i wymienić podkładki, a sama ta czynność daje już naprawdę dużo.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Nic niepokojącego się nie dzieje, odchyłki w korekcje nie są tragiczne (już nie pamiętam jakie ale różnica wychodziła na pewno mniej niż 1), test przelewowy (30-32-36-30/4 min) w miarę ok ale profilaktycznie nie zaszkodzi
Ta metoda to jest tak samo co Jet Clean Liqui Moly tyle, że tam zamiast butelki jest maszyna.
Zrobię tak, że wyjście z pompy z baku podłączę pod powrót do baku. Powiedzcie gdzie krzyżuje się powrót z pompy z powrotem z wtryskiwaczy? W Rave jakoś nie mogłem znaleźć.
Co do czyszczenia wyciągniętych wtryskiwaczy, to oprócz rozebrania i czyszczenia wymieniałeś jakieś elementy jak w tym fajnym poradniku gdzieś na forum?
Spróbuję zrobić, zaszkodzić nie zaszkodzi a na TOAFIE zobaczymy, czy coś dało. Wrzucę fotorelację i efekty to ocenimy. Opcja jest na pewno prostsza i przyjemniejsza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum