sknerko, czyli subwoofer z grubego MDF/płyty wiórowej na prawą stronę (ewentualnie tył włókno szklane), wzmacniacz z kondensatorem po drugiej stronie, a w półce zamontować osłonę głośnika, ale bez głośnika tak, by po prostu był jakiś otwór do bagażnika, tak?
_________________ Jam jest MD, władca Dinożaurów
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 16, 2016 17:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w mazdach sub jest bez obudowy (za skrzynie robi bagażnik) przykręcony na środku i otwór jest na wprost głośnika w półce . U nas też bym spróbował może nie idealnie na środku bo lampka jes,t ale obok i dziura w półce zaślepiona siatką jak w H/K. Wzmak z drugiej strony a kondensator to chyba już przerost formy nad treścią. jak by nie zdało egzaminu bez obudowy to wystarczy obudowa nawet z cienkiej sklejki taka żeby wydłużyć drogę dźwięku do otworu na środku półki. Ten otwór to ten okrągły zaślepiony gumą
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Maj 17, 2016 08:50
Jeszcze mam kilka pytań odnośnie fabrycznego zestawu HK. W którym miejscu był oryginalny wzmak montowany w sedanie? Jakie grube kable zasilające on miał? Bo dość śmiesznie by to wyglądało jakbym do malutkiego wzmacniacza ciągnął "kable spawalnicze" Sprawdziłem dodatkowo wczoraj głośniki z tylnych drzwi bo dokładałem fabryczne tweetery i one wcale nie grają tak źle pod warunkiem, że nie są zamontowane w drzwiach tylko w innej skrzyni a miałby ktoś może wymiary zewnętrzne oryginalnego subwoofera HK?
Oryginalny wzmacniacz był montowany po prawej stronie w bagazniku pod wykładziną. W każdym sedanie są tam dedykowane miejsca do montażu. Tak to wyglądało przy przymiarce u mnie:
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Sprawdziłem dodatkowo wczoraj głośniki z tylnych drzwi bo dokładałem fabryczne tweetery i one wcale nie grają tak źle pod warunkiem, że nie są zamontowane w drzwiach tylko w innej skrzyni
Nawet w drzwiach grają nie najgorzej jak je napędzasz przyzwoitym sprzętem, a jak dasz dystanse z MDF i wygłuszysz mata bitumiczna to już całkiem znośne są, co nie zmienia faktu że jakieś tam bardziej markowe są lepsze.
Marcin84 napisał/a:
a miałby ktoś może wymiary zewnętrzne oryginalnego subwoofera HK?
a po co ci to? raczej marne szanse zbudować taki sub a kupowanie go to też nie jest najlepszy pomysł, chyba że całego H/K zakładasz.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Maj 17, 2016 11:12
christopher7 napisał/a:
Oryginalny wzmacniacz był montowany po prawej stronie w bagazniku pod wykładziną. W każdym sedanie są tam dedykowane miejsca do montażu. Tak to wyglądało przy przymiarce u mnie:
Dzięki za fotkę Jak ten co przyjdzie się tam zmieści to tam go wcisnę właśnie i na foto widzę, że kabli super ambitnych też nie ma.
sknerko napisał/a:
a po co ci to? raczej marne szanse zbudować taki sub a kupowanie go to też nie jest najlepszy pomysł, chyba że całego H/K zakładasz.
Całego HK nie zakładam, bo jest po prostu strasznie drogi. Samego woofera nie kupuje, bo przestudiowałem całe forum i podobno aż takich rewelacji też nie ma i do tego jeden z kolegów pisał, że jest strasznie wielki przez co zajmuje sporo miejsca. Wymiary chciałem dla porównania, ponieważ dziś dotarły te głośniki z BMW E60 i zastanawiam się nad trzema opcjami. Czy walnąć je pod siedzenia, czy próbować je połączyć ze sobą na kształt oryginalnego suba z wykorzystaniem ori obudów tunelem zrobionym ze sklejki z wyjściem powietrza w półkę, czy całą skrzynie budować ze sklejki i wykorzystać same głośniki. Tak dla jasności nie jestem całkowitym laikiem, ponieważ kiedyś budowałem wzmacniacze i kolumny gitarowe od podstaw, więc myślę, że sobie poradzę.
Przed chwilką znajomy który ma Mazde 6 z systemem BOSE odsłuchał Roverka i stwierdził, że różnica w dźwięku jest znikoma, więc może ja się czepiam
czy całą skrzynie budować ze sklejki i wykorzystać same głośniki.
tak bym zrobił z wyjściem w półkę z tyłu. Faktycznie Bose w Maździe szału nie robi tak jak H/K u nas
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dzięki za fotkę Jak ten co przyjdzie się tam zmieści to tam go wcisnę właśnie i na foto widzę, że kabli super ambitnych też nie ma.
Kable zasilające (z reszta głośnikowe również) faktycznie nie są zbyt grube. Tak na oko zasilające ~1.5mm. Do tego wzmacniacza wystarcza ale do mocniejszego bym nie polecał.
Z H&K najlepiej jakbyś sam posłuchał u kogoś kto ma oryginalną nie kombinowaną instalację i głośniki i sam ocenił. Każdy ma inne wymagania co do Car-audio i inny słuch
Przy dużo mocniejszym wzmacniaczu i głośnikach od ciągnięcia kabla od aku+wymiany kabelków od głośników w drzwiach chyba się nie wymigasz...
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sie 01, 2016 10:42
christopher7 napisał/a:
Przy dużo mocniejszym wzmacniaczu i głośnikach od ciągnięcia kabla od aku+wymiany kabelków od głośników w drzwiach chyba się nie wymigasz...
Co do kabli zasilających to nie zamierzam się migać, dobiorę odpowiednie do wzmacniacza, jak tylko jego pełne parametry będę znał. Nie chciałbym auta z dymem puścić Co do głośników w drzwiach to nie będę musiał. W radiu mam wyjście RCA, które może grać jako "tył" lub "sub" i z niego polecę bezpośrednio na wzmacniacz. Ten jest tylko dwu kanałowy więc wykorzystam go tylko do suba. Wzmacniacz mam nadzieję, że zmieści się jak u Ciebie za wykładziną, a sub będzie na 80% pod półką, więc całe okablowanie głośników w zasadzie w bagażniku. Muszę jeszcze tylko ładną maskownicę załatwić na tylną półkę, żeby zamontować.
[ Dodano: Pon Sie 01, 2016 11:42 ]
No więc aby dokończyć temat, może komuś info się przyda Wzmacniacz Magnat Rebel 200 zmieścił się idealnie w miejscu fabrycznego. Do wzmaka puściłem kable 10Ga (5,2mm2), nie przewiduje większego wzmaka , bo ten daje zamierzony efekt. Subwoofer który budowałem na bazie głośników od BMW i wzorowany na oryginalnym HK nie dał zamierzonego efektu. Na razie w bagażniku na próbę pożyczona tuba JBL na głośniku 12cali, efekt jest bardzo zadowalający. Docelowo będzie demontowalna skrzynia. Wewnątrz niskie pasmo ładnie rozchodzi się po całym aucie, na zewnątrz nic nie słychać. Muszę jeszcze tylko wyciąć otwór i dorobić maskownicę w tylnej półce. W przyszłości kto wie, może zajmę się wygłuszeniem przodu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum