Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si] Silnik poloneza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si] Silnik poloneza
Autor Wiadomość
orzello 



Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 14



Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 14:55   [214Si] Silnik poloneza
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam,
Mam pytanie odnośnie remontu silnika montowanego w polonezach. Czy ktoś posiada informację o jakości tych silników? Wątpliwość pojawiła się w związku z widocznymi różnicami bloku silnika. Są tam inne tuleje oraz płaszcz chłodzący jest znacznie mniejszy od K-seri montowanej w roverkach. Różni się też tłokami i pierścieniami na tłokach. Dostałem ten silnik i nie bardzo wiem, czy warto go remontować.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 14:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 17:14   

Ja mam silnik od poldka i jest ok, tylko mechanik mówił że chyba koła rozrządu są inne i wtryskiwacze, ale tak to nie zauważyłem różnicy między fabrycznym silnikiem a z poloneza.
Może masz wersję z jakiegoś policyjnego poldka tam były też 1.6 rovera.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 25, 2016 20:38   

Czasem nie dostałeś k serii z jednym z pierwszych bloków typu damp liner?
Może foto ci pokaże o co chodzi
 
 
orzello 



Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 14



Wysłany: Sob Maj 07, 2016 14:46   

Tak, tak dokładnie wygląda mój blok. Czy posiada ktoś jakieś doświadczenia związane z tym typem bloku?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Maj 10, 2016 22:10   

W Polonezie były montowane takie same silniki, jak w Roverach. A blok pokazany na zdjęciu to wet liner... Damp to od 1995/1996 roku kiedy wprowadzono 1.6.
Jakościowo nie różnią się niczym, bo schodziły z tej samej taśmy co "normalne".
A różnice polegają na tym, że masz silnik z Poloneza 1994/1995 (czyli jeszcze na starym bloku), a w Roverze masz młodszy. Inny blok, tuleje, tłoki itd... Tak czy tak, pasować będzie bez problemu.
 
 
 
orzello 



Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 14



Wysłany: Sro Maj 11, 2016 17:21   

Dzięki wszystkim za informacje.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 17, 2016 18:47   Re: [214Si] Silnik poloneza

orzello napisał/a:
Witam,
Mam pytanie odnośnie remontu silnika montowanego w polonezach. Czy ktoś posiada informację o jakości tych silników? Wątpliwość pojawiła się w związku z widocznymi różnicami bloku silnika. Są tam inne tuleje oraz płaszcz chłodzący jest znacznie mniejszy od K-seri montowanej w roverkach. Różni się też tłokami i pierścieniami na tłokach. Dostałem ten silnik i nie bardzo wiem, czy warto go remontować.

Bloki są te same, tak jak ci piszą.
Ale reszta różni się pokrywą zaworów, ''gniazdem filtra oleju'' czujnik ciśnienia oleju jest pod innym kątem, króciec [tam gdzie wkręcany jest czujnik temperatury płynu] też ma inny kształt, alternator, koło zamachowe, komputer, pochodzi od rovera 114, wtryski i kolektor wydechowy [żeliwny] pochodzą od wersji 8V, łapa silnika [pod kołami rozrządu] przeważnie nie posiada wkręconych szpilek. Przepustnica jest od wersji ''T''
Czyli jak pakujesz od Poloneza silnik, musisz poprzekładać graty od Rovera. Ale spoko, wszystko pasuje.
A co chcesz w nim remontować?
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 19, 2016 22:15   

Trójnik oprócz tego że ma inny kształt to ma także inny gwint pod czujniki. Jeden to jakiś calowy wynalazek, a drugi to M14, gdzie w Roverze oba gwinty to M10.
A przepustnica nie jest od żadnego Turbo. Ktoś kiedyś rzucił na forum FSO taki tekst bo widział podobną w 2.0 Turbo i teraz wszyscy powtarzają. Przepustnica jest z 114tki. Turbo nie ma wyjścia odmy "od boku" i ma dwa dodatkowe króćce od spodu. Nie wspominając o innej dźwigni linki.
Wtryski są od 16V. Cały osprzęt Poldkowy to w zasadzie kopia tego co w 114, łącznie z pompą paliwa razem z koszem. Nawet kolektor ssący to prawie to samo, tylko w drugą mańkę.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 12, 2016 15:49   

MultecFSO napisał/a:
Trójnik oprócz tego że ma inny kształt to ma także inny gwint pod czujniki. Jeden to jakiś calowy wynalazek, a drugi to M14, gdzie w Roverze oba gwinty to M10.
A przepustnica nie jest od żadnego Turbo. Ktoś kiedyś rzucił na forum FSO taki tekst bo widział podobną w 2.0 Turbo i teraz wszyscy powtarzają. Przepustnica jest z 114tki. Turbo nie ma wyjścia odmy "od boku" i ma dwa dodatkowe króćce od spodu. Nie wspominając o innej dźwigni linki.
Wtryski są od 16V. Cały osprzęt Poldkowy to w zasadzie kopia tego co w 114, łącznie z pompą paliwa razem z koszem. Nawet kolektor ssący to prawie to samo, tylko w drugą mańkę.

Nie napisałem ''turbo''
Chodziło mi o serię silników ''T''
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214SI]wymiana silnika z poloneza do roverka 214si
habr29 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sie 11, 2011 10:12
PTE
Brak nowych postów [R 200] SILNIK czy można oprzeć sie na instrukcji z poloneza
Mati_13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Cze 10, 2009 13:12
Mati_13
Brak nowych postów [214i] Silnik z poloneza do 214i?
Sliver Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lut 22, 2008 19:56
PHJOWI
Brak nowych postów [R 214si 99r. silnik gasnie]
kacpermag Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sob Maj 22, 2010 18:35
kacpermag
Brak nowych postów [214si ] silnik+generalka
214_SI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Kwi 20, 2007 09:01
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink