Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju.
Autor Wiadomość
cornishon69 



Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 13



Wysłany: Wto Maj 17, 2016 16:33   [MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Wczoraj kupiłem auto (MG TF 135 2004 SP2) jeździło ono po max 10km dziennie, ja w drodze powrotnej przejechałem nim prawie 600 i na 50km przed domem zobaczyłem dym z okolic silnika (zjechaliśmy na postój i dym zaczął wydobywać się po około 10 minutach), okazało się, że to pojemniczek z płynem chłodniczym się rozszczelnił, było słychać syk i uleciało trochę płynu. Przestał działać ciepły nawiew. Przejechałem 30km i znowu to samo. Tym razem dolałem rozrobionego koncentratu (do trochę ciepłego płynu) zakręciłem zbiorniczek było tylko słychać jak powietrze się ZASYSA i od tej pory do dzisiaj było ok, temperatura chłodziwa w normie, nawiew działał. Dziś rano wszystko nadal w normie, pojeździłem z 30 minut po mieście, odstawiłem, potem poszedłęm sprawdzić czy wszystko ok i tak było. Płynu bylo tyle ile wlałem, potem pojechałem znowu na około 15-20 minut i po powrocie płynu nie było prawie wcale. Dolałem do normalnego poziomu i po kolejnych 15 minutach uciekło ponad 1cm od wskaźnika normalnego poziomu.
Dodam, że rurki w układzie wymienione są na miedziane, jest większa pompa wodna i jest wentylator chłodzący silnik po wyłączeniu go. Uszczelka pod głowicą była wymieniana.
Tak przy okazji jaka powinna być temp oleju? Czasami pokazuje 120.
EDIT:
Przed chwilą zrobiłem 50 km bez problemu. Płyn w normie, temperatura tak samo.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 17, 2016 16:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Maj 18, 2016 00:49   

cornishon69 napisał/a:
Dodam, że rurki w układzie wymienione są na miedziane,

Brzmi jak jakaś rzeźba.
cornishon69 napisał/a:
jest większa pompa wodna

Jak to większa ? W fabrycznym miejscu ?
cornishon69 napisał/a:
Czasami pokazuje 120.

To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.

Olej czysty ? Płyn czysty ? Korek na zbiorniku wyrównawczym upuszcza ciśnienie ?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 18, 2016 04:55   

zacekpl napisał/a:
To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.

a przy normalnej jeździe? mamy mgf'a 1,8 i przy normalnym jeżdżeniu (również w trasie) nie pokazuje więcej niż 65 stopni. To normalne?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Maj 18, 2016 09:05   

Markzo napisał/a:

zacekpl napisał/a:
To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.

a przy normalnej jeździe? mamy mgf'a 1,8 i przy normalnym jeżdżeniu (również w trasie) nie pokazuje więcej niż 65 stopni. To normalne?


Mierzyłem temp oleju przy okazji strojenia na hamowni obciążeniowej, bo w aucie jeszcze sie nie dorobiłem czujnika, to jest tak ok 80*C mam zanim dostanie mocno w palnik ;) Jak już sie zbliża do 110* to trzeba odpuścić. 65 to troche mało, olej powinien mieć temperaturę zbliżoną do płynu chłodzącego, ew trochę niższą. A termostat dobrze działa ?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
cornishon69 



Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 13



Wysłany: Sro Maj 18, 2016 09:29   

Majonezu nie ma, oleju w płynie też nie. Kupie nowy korek i spróbuje odpowietrzyć układ.
A co do pompy to ma po prostu większe łopatki.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 18, 2016 15:48   

zacekpl napisał/a:
Mierzyłem temp oleju przy okazji strojenia na hamowni obciążeniowej, bo w aucie jeszcze sie nie dorobiłem czujnika, to jest tak ok 80*C mam zanim dostanie mocno w palnik Jak już sie zbliża do 110* to trzeba odpuścić. 65 to troche mało, olej powinien mieć temperaturę zbliżoną do płynu chłodzącego, ew trochę niższą. A termostat dobrze działa ?

hm, auto nagrzewa się bardzo szybko i temp trzyma (plynu). Wskaźnik temp oleju żyje, bo się podnosi, ale wyżej iść nie chce. Czy temp oleju można sprawdzić w Memsie?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Maj 18, 2016 21:12   

Memsy 3 miały czujnik temp oleju na komputer wiec nie powinno byc problemu z podglądem tego parametru.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ MG TF 136 ] znikający płyn chłodniczy
Jankes10 MGF i MG TF 2 Sob Lis 08, 2014 20:36
NoPE
Brak nowych postów [MGF/TF] Znika płyn chłodniczy
Maxiking MGF i MG TF 7 Pon Sie 29, 2011 00:50
Maxiking
Brak nowych postów [MGF] Płyn chłodniczy w kolektorze wydechowym.
gutek071 MGF i MG TF 4 Sro Lis 10, 2021 22:25
Malignus
Brak nowych postów [MGF] Wylał się cały płyn chłodniczy
Madis MGF i MG TF 11 Sob Maj 05, 2012 13:00
Madis
Brak nowych postów [mgf] Płyn chłodniczy leje sie z okolic silnika
Danielo50 MGF i MG TF 7 Wto Sty 15, 2008 09:07
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink