Wysłany: Pią Maj 13, 2016 23:47 [Rover 620Sdi] Spadek mocy po nagrzaniu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, od jakiegoś czasu a mianowicie od początków wiosny zauważyłem spory spadek mocy przy rozgrzanym silniku, dodam też że silnik zaczyna wydawać nieco inny dziwięk (coś w rodzaju buczenia). Turbine sprawdziłem oraz węże do niej i do intercoolera i wszystko jest ok. Myślałem nad kątem wtrysku, dawką paliwa oraz o uszczelce pod głowicą, chociaż auto nie kopci w żaden sposób i oleju i płynu nie zabiera
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 13, 2016 23:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Maj 16, 2016 08:33
Jak będziesz miał nagrzany silnik i moc Ci spadnie, spróbuj schłodzić pompę wtryskową wodą z butelki (nie zalej elektryki) i zerknij czy będzie poprawa.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 21 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Maj 17, 2016 00:30
Marcin84 napisał/a:
Jak będziesz miał nagrzany silnik i moc Ci spadnie, spróbuj schłodzić pompę wtryskową wodą z butelki (nie zalej elektryki) i zerknij czy będzie poprawa.
Też bym poszedł pierwsze w kierunku sprawdzenia nastawnika pompy, bo tam jest z temperaturą do czynienia.
Może najpierw warto sprawdzić czy nie ma błędów: link z procedurą
Jeśli to nastawnik to wyrzuci błąd
ze sprzęgłem jest tak samo, błędów nie wyrzuciło, dodam że auto po wyżej 2,5 tys ma takie samo przyspieszenie a czasem po wyżej 3,5 tys odcina, wszystkie przewody związane z przepływem powietrza posprawdzałem, turbina jakoś za bardzo zaolejona nie jest i nie ma znaczących luzów wirnika, myślałem jeszcze nad przegubem wewnętrznym i zewnętrznym z prawej strony bo mam je już w słabym stanie ale to by odpadało bo nie ma związku z temperaturą. Została mi tylko opcja przeczyszczenia nastawnika pompy i tutaj mam pytanie. Czy trzeba założyć nową uszczelke przy tej pokrywie pompy?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Maj 30, 2016 19:44
Kam971 napisał/a:
Czy trzeba założyć nową uszczelke przy tej pokrywie pompy?
Ja osobiście dałbym nową bo stara od temperatury była u mnie jak plastikowa i tak zgnieciona, że prawie o połowę cieńsza niż nowa, puszczała po założeniu ponownym. W nastawniku jest jeszcze czujnik temperatury paliwa, jak masz drugie auto na części zawsze możesz go podmienić. Co prawda u mnie jak był strzelony to auto startowało jak ślimak ze świateł a dopiero na wyższych obrotach szło, ale ma on związek z temperaturą na pewno. Polewałeś tą pompę jak pisałem wyżej?
Nie polewałem z braku czasu, na dniach jeszcze wymienie profilaktycznie filtr paliwa i dopiero potem zobacze z tym schładzaniem
[ Dodano: Pon Lip 04, 2016 21:34 ]
Pompe polałem niby coś dało ale to nie to, ostatnio wpadł mi do głowy pomysł że intercooler może być dziurawy ponieważ troche bardziej mi syczy przy przyspieszaniu niż kiedyś
[ Dodano: Nie Lip 17, 2016 10:13 ]
Problem spadku mocy przy wyższej temp. zażegnany, mimo to moje auto nadal słabo wkręca sie na obroty i odcina przy 3,5 tys mimo wymiany filtra paliwa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum