Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Problem z systemem kontroli zjazdu HDC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Problem z systemem kontroli zjazdu HDC
Autor Wiadomość
Aadamus 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: SCOTLAND

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Sty 06, 2010 12:03   [Freelander] Problem z systemem kontroli zjazdu HDC
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Kolejny problem. Po przejechaniu przez dość głęboką wodę zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka kontroli zjazdu:( i od tamtej pory ciągle się świeci:( próbowałem już wszystkiego i przeszukałem całe forum i wykonałem wszystkie zalecane czynności i niestety nic:( ABS działa i kontrola trakcji również pracuje bez zarzutu. Co mogę dalej zrobić?? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 06, 2010 12:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 06, 2010 13:19   

Kolego, prawdopodobnie woda zalała czujniki w skrzyni biegów. A dokładniej czujnik włożenia pierwszego i/lub wstecznego biegu. Komputer sygnalizuje to jedną lampką (pomarańczowy HDC) i pozostawia działający ABS i TC.

Czujnik wstecznego sprawdzisz łatwo - zobacz czy świecą światła cofania, i uruchamia się wycieraczka tylna przy włączeniu wstecznego ( i włączonych wycieraczkach przednich).

Czujnik pierwszego biegu jest niestety wykorzystywany tylko do HDC, więc trzeba pogrzebać pod autem. Czujniki umieszczone są na obudowie skrzyni obok siebie , w dolnej części po lewej stronie (patrząc od przodu).

Możesz się tam dostać od góry wyjmując obudowę filtra powietrza , ew akumulator. Ale łatwiej będzie od dołu ściągając płytę pod silnikiem.

Ta przyczyna wydaje mi się najbardziej prawdopodobna , gdyż jest to nisko i łatwo może ulec zamoczeniu.

Drugi powód to niedomykająca się przepustnica tzw 'sticking throttle' , ale jest dość wysoko więc nie sądzę (chyba że przykryłeś maskę wodą)
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 18:41   

kolego @ win32 juz nie pamiętam gdzie ale znalazłem taką wypowiedz na temat palącej sięHDC Osobiście dzwoniłem do Land Rovera konkretnie w Bielsku-Białej. Chciałem się umówić na reset komputera. Podali mi gościa z serwisu a ten powiedział aby odpiąć obydwa kable od klem i zetknąć ze sobą. Jak tak zrobiłem coś pyknęło i mój błąd się skasował. Świecił mi error hdc powiedz czy w taki sposób można ten błąd wykasować bo coś mi sie wydaje że raczej nikt a zwłaszcza z serwisu i przez telefon takiej rady by nie udzielił czy taki wymyk nie narozrabia jeszcze gorzej dodam ze ja mam taki sam problem i nadal świeci mi sie HDC Pozdrawiam
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 06, 2010 19:08   

Dość osobliwy sposób :shock: .Nie jest to na pewno żadna procedura serwisowa. Po zdjęciu klem i zetknięciu ich spowodowano spięcie które rozładowało wszelką zgromadzoną w elektronice energię (kondensatory w ECU, CCU , SRS , komputerze ABS , uzwojenia itd).

Moim zdaniem nie należy tego stosować, gdyż w ten sposób można zniszczyć sterownik silnika , wyposażenia, uszkodzić czujniki ABS i inne , albo gorzej odpalić sobie poduchy.

Wyzerowanie pamięci błędów nie nastąpiło poprzez polecenie dla komputera, ale poprzez zerowanie pamięci spowodowane przejściem prądu. Generalnie można sobie więcej zaszkodzić jak się będzie miało pecha , bo nie sposób stwierdzić czy któryś z elementów to wytrzyma czy coś nie padnie raz na zawsze. Wszystko będzie zależało od tego ile napięcia jest zgromadzone w kondensatorach , zwojach alternatora , silnikach wentylatorów/podnośników szyb itp.

Poza tym , to usuwa skutek - nie przyczynę. W sporej większości przypadków kontrolki awarii gasną po usunięciu przyczyny.

Sprawdź te same elementy które napisałem koledze wyżej. Dodatkowo przyjrzyj się przepustnicy czy na wolnych obrotach się domyka i czy nie padł któryś stycznik. Nie masz podniesionych obrotów biegu jałowego ?
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 19:49   

dzieki za rade ja też uważam że w taki sposób to raczej można sobie (autku) zaszkodzić a co do pytania o obroty to nic się nie zmieniło , po prostu jest wszystko tak jak było na razie będę z ta kontrolką jeździł w mojej mieścinie nigdzie nie podepną mi landka taka dziura :mrgreen: Pozdrawiam
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:20   

Ale po usunięciu przyczyny ta kontrolka ci sama zgaśnie :) . Sprawdź te czujniki w skrzyni i przy przepustnicy. HDC jest czuły na sygnał z sensorów :)
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 16:49   

witam no niestety w moim przypadku wyjęcie kostki z czujnika na skrzyni biegów oczyszczenie i podpięcie nic nie dało , odpiąłem jeszcze dwie przy przepustnicy przeczyściłem i niestety też nic to nie dało . Najważniejsze ze wszystko działa mam na myśli ABS i TC jakoś to będzie Pozdrawiam :wink:
 
 
Aadamus 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: SCOTLAND

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Sty 13, 2010 14:27   

Niestety u mnie wyczyszczenie też nie pomogło:( Więc poddaje się;( w kwietniu będę w Polsce to podjadę do kolegi który jest elektronikiem samochodowym i obiecał pomoc:) na razie odłączyłem kontrolkę żeby mnie w oczy nie raziła.
 
 
RYCHO2 



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: opatów



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 23:36   

Ja też miałem ten problem i kolega z forum dał mi rade która zadziałała a mianowicie. Przy pedale gazu jest czujnik położenia pedału gazu.(jest on schowany za taką blaszką przyspawaną do pedału gazu. czujnik ten trzeba oddalic od tej blaszki o dwa ząbki a potem skasować błąd. kasowanie błędu jest bardzo proste. trzeba rozpędzić samochód do prędkości około 40 km/h wcisnąć sprzęgło i zgasić silnik. po czym załączyć zapłon (zapala sie wtedy kontrolki HDC i CT). i zapalić silnik. błędy zostały skasowane.
 
 
sebastiankubiak 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: internet



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 07:42   

Jakieś 6 miesięcy temu zapaliły mi się kontrolki ABS TC i HDC pojechałem do warsztatu na komputer który pokazał że to uszkodzony czujnik ABS. Czujnik został wymieniony. Po miesiącu mignęła mi kontrolka HDC i z upływem czasu zapalała się co raz częściej aż świeciła przez 10-20 minut . Teraz znów jest tak samo jak pół roku temu zapaliły się wszystkie trzy kontrolki ABS TC i HDC.
A jeszcze dodam że z początku jak kontrolka HDC się paliła gdy zacząłem jechać paliła się i w czasie jazdy przekręcałem kluczyk (wyłączałem i włączałem ) usterka znikała i wszystko działało normalnie .Tak samo było gdy teraz pojawiły się problemy z trzema kontrolkami robiłem tak samo i wszystko znikało.Teraz już nie gasną świecą cały czas.
Komputer pokazał błąd ABS tego samego co był wymieniony.
Może ktoś ma jakiś pomysł że to nie czujnik może coś innego co by było warto sprawdzić .Bo znów wymienię czujnik i za pół roku będę miał to samo.Jeszcze jedno jak jadę i zaczynam hamować to czyję pod pedałem hamulca ABS (nie jest ślizgo na dobrej nawieszchni).
a jeszcze jedno jak włączam silnik to czuć jak przez 1-2 sekund drży pedał hamulca jakby się załączała pompa abs.Może mi ktoś powie jak sprawdzić pompę abs czy z nią coś nie tak.Jak kontrolka abs nie świeci i naciskam pedał hamulca czuję abs przy lekkim hamowaniu i wkrótce potem się zapala

[ Dodano: Wto Lut 16, 2010 07:42 ]
To ostatnie jest podczas jazdy
 
 
wojtas_73 



Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 18:46   Świecą 4 kontrolki

U mnie świecą cztery kontrolki ABS,HDC,TC i czerwona z hamulca. słyszałem że to nie może być czujnik ABS-u bo wtedy świecą się tylko 3, jest to podobno błąd przy przekaźniku świateł stopu wykorzystywanych przy HDC. czy ktoś wie gdzie ten przekaźnik jest, lub podać namiar gdzie można podłączyć się pod komputer w rozsądnych cenach w okolicach Katowic, Czesław odpada bo 200 zł nie dam.
 
 
hubka0 



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: Raszówka



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 20:59   

Witam !! !
ABS,HDC i TC-ten sam problem występuje również u mnie.
Mam Freelandera od kilku miesięcy i zapaliły się kilka dni temu.
Panowie podpowiedzcie mi gdzie jest gniazdo diagnostyczne !! !
Posiadam sprzęt diagnostyczny i wedłóg rysunku powinno być po lewej stronie pod kierownicą.
Robiłem pół roku temu Freelandera i tam wisiało luzem nad pedałami. Jak uporam się z moim landkiem to chętnie pomogę i opiszę jakie błędy i co padło.
Pozdrawiam. :mrgreen: :fura:
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Lis 30, 2010 08:11   

gniazdo diagnostyczne jest od strony pasażera przy środkowej konsoli słupku zwał jak zwał na krawędzi zasłonięte taką gumową nakładką
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 30, 2010 09:23   

z tego co ja slyszalem od mechanikow w anglii i nawet 2 najacych sie na roverach w polsce to we freelanderach ta kontrola zjazdu to standardowa awaria, podobno jakis przycisk sie wymienia czy przekaznik.
 
 
janusz1970_37 



Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 1



Wysłany: Sro Cze 01, 2016 19:48   

Witam wszystkich. Wybaczcie jeśli coś nie tak i nie w tym miejscu napiszę. Jestem tu nowy i jeszcze nie ogarniam.
Jestem posiadaczem od niedawna freelandera 2000 roku 1.8. Wszystko do tej pory było ok. od jakiegoś czasu podczas jazdy lub nawet dłuższego postoju zapala się kontrolka trakcji i żółte autko. Czasem można jechać 5 kilometrów i nic a czasem po 1000 już kontrolka się wygasza. Każde zgaszenie silnika ponownie gasną kontrolki i tak w kółko. Dodam iż kontrolka ABS nie zapala się i abs-y działają. Kontrola trakcji także działa do momentu zapalenia kontrolek. Na koniec dodam iż zapisany błąd to pwm signal failure from ecu. gdzie szukać??? TPS wymieniony
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 02, 2016 07:51   

na ciąg linki gazu zapewne jest nie taki LR ma na to procedurę
tu coś znajdziesz http://www.myfreelander.c...emmemprobs9.htm
http://www.myfreelander.c...emmemprobs4.htm
http://www.myfreelander.c...transprobs2.htm
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Świeci się kontrolka kontroli zjazdu
bss2 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 9 Wto Mar 09, 2010 09:17
Gość
Brak nowych postów [Freelander] Kontrolka błędu kontroli zjazdu świeci się
bss2 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 14 Czw Lut 14, 2008 13:00
Artur___



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink