Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:22 [R75] Czy czujnik temapratury cieczy blokuje pracę went
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Cześć
Oddałem auto do mechanika ponieważ nie byłem w stanie uruchomić wentylatora. Nie odpala się zarówno z powodu temperatury silnika jak i przy klimie. Dzisiaj dostałem informacje od mechanika że walnięty jest czujnik temperatury cieczy na silniku i że pomimo że wskazówka wskazywała prawidłową temperaturę i na kompie w poz 7 sprawdzałem pomiar to nie były one prawidłowe i cały czas jeździłem z temp 110st. I teraz pytanie czy komp mógł pokazywać błędną temperaturę i czy ten czujnik mógł zablokować wentylator tak że nawet nadmuch na szybę go nie odpali ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w dieslu pracą wentylatora steruje komputer silnika w oparciu o żadanie z modułu klimatyzacji włączenia wentylatora, działa klima ma działac wentylator, rośnie ciśnienie w układzie klimatyzacji, czujnik ciśnienia na rurkach klimatuyzacji wysyła sygnał , a komputer silnika załącza 2 bieg
CZujnik temperatury wysyła sygnał do zegarów o temperaturze płynu chłodniczego, ale znów o załączeniu wentylatora decyduje sterownik silnika.
Więc zmień mechanika bo bzdury plecie a pojęcia nie ma.
poczytaj forum, poszukaj tematów o wentylatorze, jak tu 6 lat siedzę to nikt czujnika cieczy nie wymieniał bo zawsze kłopotem jest wentylator
jak masz 110 stopni to sprawdz czy masz sprawny termostat, czy jest wystarczająca ilość płynu a jak wentylator ma jakieś dziwne odgłosy przy odpalaniu na krótko to coś z nim jest nie tak.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Cze 10, 2016 10:32
marecki6, dla sprawdzenia czujnika, mechanik powinien odpiąć czujnik ,bo wtedy ECM pracuje na domyślnej temperaturze 80 st.C i uruchamia wentylator przy włączonym zapłonie. To powie czy to tylko wina czujnika. Można też zmierzyć oporność czujnika w np.20 st.C. Czujnik przekazuje info do ECM i to sterownik decyduje jak jest za wysoka temperatura czy zatrzymać silnik, jest taka możliwość.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Cze 10, 2016 10:35, w całości zmieniany 1 raz
opierając się na wskazaniach komputera nigdy nie osiągnąłem 110st bo starałem sie to kontrolować... niestety nie rozbierałem sam wentylatora więc nie wiem ... w teorii to 2003r więc powinien mieć ten nowszy wentylator ale wiem że poprzedni właściciel go wymieniał więc mógł wsadzić starszy.
Dzięki za odpowiedź tak jak się spodziewałem odpalenie nawiewu na szyby powinno odpalić wentylator i nie ma to nic wspólnego z czujnikiem temperatury cieczy. Jak znam życie to okaże się że wentylator ma rezystor i to on jest wszystkiemu winny... ręce opadają
marecki6, rezystor dopiero co wymieniałem, nic strasznego. 5 minut roboty zrzucenie zderzaka, odcinasz przewody, lutujesz do nich dłuższe i wyciągasz na bok, dzięki czemu bez rozbierania wentylatora możesz umieścić nowy rezystor w dowolnym miejscu. Ja swój przykręciłem do przedniej belki, bo będzie odbierać ciepło. No i użyłem rezystora 200 W. Nic już go nie ruszy.
MD rezystor powinien być w świetle łopatek wentylatora żeby on go chłodził. bo nawet dużo mocniejszy mocowo może się spalić na postoju jak nie będzie chłodzony. Czyli latem jak gorąco i wentylator chodzi może być nie wesoło.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, mój jest tuż przy łopatach - nie bezpośrednio na przewiewie, bo byłby widoczny przez grill, ale tuż przy wentylatorze. Choć ten rezystor przy pracy był ledwie ciepły. 150W ponoć są pancerne i zdatne do trzymania w rączce, czyli poniżej 60 stopni. Mój był po prostu ciepły - dla niektórych pewnie przyjemnie.
Poza tym nie dało się go zamontować za wentylatorem, jak fabrycznego. Jest ogromny.
150W ponoć są pancerne i zdatne do trzymania w rączce, czyli poniżej 60 stopni.
hi hi to potrzymaj go sobie dłużej bez nawiewu jak wentyl chodzi tylko potem nie mów że masz znamię w paski na dłoni twoje 200 też się zgrzeje i poparzy, nie ma bata, ten wentylator jednak sporo prądu bierze. Jak myślisz czemu przepalają się oryginalne?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, nie mam tego problemu. Vka się grzeje i chyba muszę skoczyć na serwis klimy w inne miejsce - mam wrażenie, że rok temu nabili za dużo do układu. Spalanie jest zbyt wysokie z klimatyzacją, a do tego wentylator na 1 biegu pracuje tylko chwilę. Zaraz po tym przełącza się na ten wyższy - czyli za duże ciśnienie w układzie.
Może masz zapchany skraplacz muchami czy tam innym shitem, albo jest już kiepski i nie ma blaszek odprowadzających ciepło, albo osuszacz masz już zdechnięty. Jak za dużo gazu to upuść zaworem odrobinę i zobacz czy się poprawi
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Podepnę się pod temat, co do opornika to sam wymieniłem na taki jak na foto i śmiga do dzisiaj.
Co do silnika, w polifcie mam dwubiegowy, jak na foto, może by gdzie taki kupił, może ktoś się z takim już spotkał i da cynk. Sam silnik będzie z pewnością tańszy niż cały wentylator.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Cze 10, 2016 21:18
silniczek jest wszędzie taki sam(oprócz tych z 1.8) ma tylko różną ilość przewodów wyprowadzonych co nie znaczy że np nie można podłączyć 4 przewodowego zamiast 2 przewodowego,wystarczy tylko te 4 przewody połączyć w pary i śmiga z rezystorem
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Ostatnio zmieniony przez sash997 Sob Cze 11, 2016 08:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum