Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy czujnik temapratury cieczy blokuje pracę went
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy czujnik temapratury cieczy blokuje pracę went
Autor Wiadomość
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:22   [R75] Czy czujnik temapratury cieczy blokuje pracę went
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Cześć
Oddałem auto do mechanika ponieważ nie byłem w stanie uruchomić wentylatora. Nie odpala się zarówno z powodu temperatury silnika jak i przy klimie. Dzisiaj dostałem informacje od mechanika że walnięty jest czujnik temperatury cieczy na silniku i że pomimo że wskazówka wskazywała prawidłową temperaturę i na kompie w poz 7 sprawdzałem pomiar to nie były one prawidłowe i cały czas jeździłem z temp 110st. I teraz pytanie czy komp mógł pokazywać błędną temperaturę i czy ten czujnik mógł zablokować wentylator tak że nawet nadmuch na szybę go nie odpali ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:34   

wiesz co.... a sprawdzał mądry mechanik wentylator na krótko? czy liczy że wymieni czujnik i będzie pan zadowolony?
_________________
75 Red Edition
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:35   

Wentylator na krotko kreci ... podobno z jakims dziwnym oporem ale kreci cokolwiek to znaczy
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:41   

jak z dziwnym oporem to niech go lepiej sprawdzi czy się szczotki nie kończą zanim go zajedzie i zniszczy komutator...
_________________
75 Red Edition
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 09:43   

ok ale czy ten czujnik może zablokować całkowicie komunikację z wentylatorem nawet dla klimy ? zakładając że jakimś cudem faktycznie jest walnięty
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 10:25   

w dieslu pracą wentylatora steruje komputer silnika w oparciu o żadanie z modułu klimatyzacji włączenia wentylatora, działa klima ma działac wentylator, rośnie ciśnienie w układzie klimatyzacji, czujnik ciśnienia na rurkach klimatuyzacji wysyła sygnał , a komputer silnika załącza 2 bieg

CZujnik temperatury wysyła sygnał do zegarów o temperaturze płynu chłodniczego, ale znów o załączeniu wentylatora decyduje sterownik silnika.

Więc zmień mechanika bo bzdury plecie a pojęcia nie ma.

poczytaj forum, poszukaj tematów o wentylatorze, jak tu 6 lat siedzę to nikt czujnika cieczy nie wymieniał bo zawsze kłopotem jest wentylator

jak masz 110 stopni to sprawdz czy masz sprawny termostat, czy jest wystarczająca ilość płynu a jak wentylator ma jakieś dziwne odgłosy przy odpalaniu na krótko to coś z nim jest nie tak.

Ile przewodów ma wentylator??
_________________
75 Red Edition
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 10:32   

marecki6, dla sprawdzenia czujnika, mechanik powinien odpiąć czujnik ,bo wtedy ECM pracuje na domyślnej temperaturze 80 st.C i uruchamia wentylator przy włączonym zapłonie. To powie czy to tylko wina czujnika. Można też zmierzyć oporność czujnika w np.20 st.C. Czujnik przekazuje info do ECM i to sterownik decyduje jak jest za wysoka temperatura czy zatrzymać silnik, jest taka możliwość.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Cze 10, 2016 10:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 10:32   

opierając się na wskazaniach komputera nigdy nie osiągnąłem 110st bo starałem sie to kontrolować... niestety nie rozbierałem sam wentylatora więc nie wiem ... w teorii to 2003r więc powinien mieć ten nowszy wentylator ale wiem że poprzedni właściciel go wymieniał więc mógł wsadzić starszy.

Dzięki za odpowiedź tak jak się spodziewałem odpalenie nawiewu na szyby powinno odpalić wentylator i nie ma to nic wspólnego z czujnikiem temperatury cieczy. Jak znam życie to okaże się że wentylator ma rezystor i to on jest wszystkiemu winny... ręce opadają
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 10:35   

marecki6, rezystor dopiero co wymieniałem, nic strasznego. 5 minut roboty zrzucenie zderzaka, odcinasz przewody, lutujesz do nich dłuższe i wyciągasz na bok, dzięki czemu bez rozbierania wentylatora możesz umieścić nowy rezystor w dowolnym miejscu. Ja swój przykręciłem do przedniej belki, bo będzie odbierać ciepło. No i użyłem rezystora 200 W. Nic już go nie ruszy. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 11:13   

MD rezystor powinien być w świetle łopatek wentylatora żeby on go chłodził. bo nawet dużo mocniejszy mocowo może się spalić na postoju jak nie będzie chłodzony. Czyli latem jak gorąco i wentylator chodzi może być nie wesoło.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 11:23   

sknerko, mój jest tuż przy łopatach - nie bezpośrednio na przewiewie, bo byłby widoczny przez grill, ale tuż przy wentylatorze. Choć ten rezystor przy pracy był ledwie ciepły. 150W ponoć są pancerne i zdatne do trzymania w rączce, czyli poniżej 60 stopni. Mój był po prostu ciepły - dla niektórych pewnie przyjemnie. :P

Poza tym nie dało się go zamontować za wentylatorem, jak fabrycznego. Jest ogromny. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 11:32   

SeniorA napisał/a:
Można też zmierzyć oporność czujnika w np.20 st.C
w 20 st.C - ~4 kom , 110 st.C - 0,7 kom
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 14:36   

MD napisał/a:
150W ponoć są pancerne i zdatne do trzymania w rączce, czyli poniżej 60 stopni.
hi hi to potrzymaj go sobie dłużej bez nawiewu jak wentyl chodzi tylko potem nie mów że masz znamię w paski na dłoni :D twoje 200 też się zgrzeje i poparzy, nie ma bata, ten wentylator jednak sporo prądu bierze. Jak myślisz czemu przepalają się oryginalne?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 14:46   

duzy nie chciał wejśc za śmigło... trzeba było 2 podłączyć mniejsze jak ja ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2016 16:23   

sknerko, nie mam tego problemu. Vka się grzeje i chyba muszę skoczyć na serwis klimy w inne miejsce - mam wrażenie, że rok temu nabili za dużo do układu. Spalanie jest zbyt wysokie z klimatyzacją, a do tego wentylator na 1 biegu pracuje tylko chwilę. Zaraz po tym przełącza się na ten wyższy - czyli za duże ciśnienie w układzie.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 18:09   

Może masz zapchany skraplacz muchami czy tam innym shitem, albo jest już kiepski i nie ma blaszek odprowadzających ciepło, albo osuszacz masz już zdechnięty. Jak za dużo gazu to upuść zaworem odrobinę i zobacz czy się poprawi
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 20:15   

Podepnę się pod temat, co do opornika to sam wymieniłem na taki jak na foto i śmiga do dzisiaj.
Co do silnika, w polifcie mam dwubiegowy, jak na foto, może by gdzie taki kupił, może ktoś się z takim już spotkał i da cynk. Sam silnik będzie z pewnością tańszy niż cały wentylator.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 21:18   

silniczek jest wszędzie taki sam(oprócz tych z 1.8) ma tylko różną ilość przewodów wyprowadzonych co nie znaczy że np nie można podłączyć 4 przewodowego zamiast 2 przewodowego,wystarczy tylko te 4 przewody połączyć w pary i śmiga z rezystorem
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Ostatnio zmieniony przez sash997 Sob Cze 11, 2016 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 21:22   

marecki6, napisz do kolegi sash997, on zajmuje się naprawą silników wentylatora.
janio, pytaj Adama.

[ Dodano: Pią Cze 10, 2016 22:22 ]
Eh 2 minuty w plecy.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Cze 10, 2016 22:45   

OK, dzięki, zapytam.
Co prawda u mnie wszystko działa dobrze, ale gdyby był niezbyt drogi to dla miecia bym kupił. Tak na wszelki wypadek.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] czujnik temperatury cieczy
tomek77 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sie 07, 2012 20:26
tomek77
Brak nowych postów [R75] Czujnik temperatury cieczy w chłodnicy - wentylator
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lis 01, 2017 07:28
christopher7
Brak nowych postów [R75] Temperatura rośnie, czujnik temperatury cieczy
mirmus28 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Paź 06, 2011 19:56
kalafior
Brak nowych postów [R75]VIS POWER blokuje sie
Kiler83 Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Wrz 07, 2019 16:17
Kiler83
Brak nowych postów [R75] Czy tempomat ma wpływ na prace wycieraczek?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 19, 2013 07:06
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink