Mam podobną sytuację-spore problemy z przekręceniem kluczyka. Smarowałem i to sporo WD40. Działa z oporem i przy bardziej energicznym ale z czuciem przekręceniu i to najlepiej zaraz po włożeniu kluczyka. Też będę musiał wyjąć wkładkę , zobaczyć czy sama działa poprawnie i być może dać do dobrego punktu gdzie naprawiają zamki i stacyjki.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 27, 2016 19:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nooo, zobaczymy co dalej zrobi szwagier. Ja zaś wyczytałem w sieci rzecz następującą.
Stacyjek nie powinno się smarować.
Substancje smarujące są tłuste i powodują że kurz który dostaje się do wkładki zaciera zapadki (wówczas albo zamek się nie przekręca albo można go przekręcić zwykłym śrubokrętem). Innym powodem mówiącym za tym aby nie smarować wkładek jest to że środki smarująco penetrujące dla przykładu (WD-40 czy Brunox) w swojej recepturze zawierają substancje kwasowe które powodują korozję sprężynek zapadek we wkładce. A te z dodatkiem teflonu wraz z brudem zalepią wkładkę.
Sposobem na poprawne działanie wkładek jest ich okresowe wymycie spirytusem.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Wreszcie wszystko działa jak należy, pkfamilia miałeś rację, trzeba było udać się do gościa co robi stacyjki i zamki. Ale i on nie dał rady przekręcić stacyjki w I pozycję aby włożyć drut. Dobrze, że szwagier zamówił stacyjkę prezentowaną wcześniej na foto, tam wkład dał się wyjąć, fachowiec dopasował do niego pierwotne kluczyki dlatego obyło się bez dalszych czynności i kosztów.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Bębenek ze stacyjki którą zamówił wyjął normalnie według procedury tu opisanej. Ten bębenek dopasował do kluczy które szwagier miał ze starą stacyjką, potem założył nową stacyjkę z dopasowanym bębenkiem i jest OK. Starą stacyjkę z zablokowanym bębenkiem musiał rozcinać aby go wyjąć. Po rozebraniu go na czynniki pierwsze gość stwierdził, że wszystko jest mocno wypracowane, pościerane i nic z tego starego bębenka nie będzie.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Tak jak jest opisane drut musi wejść na około 3cm przy położeniu wkładki stacyjki w pozycji I. Ja po wyjęciu wkładki oddałem ją do naprawy do serwisu na Zawiszy Czar.... w Łodzi za 150zł i dzięki temu magę posługiwać się 1 kluczykiem do wszystkich zamknięć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum