Witam wszystkich tu obecnych,
Jestem nowy wiec prosze wybaczyć bardziej i mniej sensowne pytania. Mam mianowicie problem najprawdopodobniej z dopływem powietrza do silnika. Po zrobieniu przewodów hamulcowych (ściągany bak) zaczęły pokolei dziać sie dziwne rzeczy. Najpierw ubytek płynu chłodzącego (wymieniona uszczelka na jakimś trójniku) i zaraz potem bardzo głośna praca pompki w komorze i pomzgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka w póz 2 słychać przelewanie jakby paliwa, z przodu do tylu. Wymieniłem filtr paliwa i nic. Zaczął dużo palić i klekotać. Teraz myśle nad wymiana filtra powietrza i od razu odmy.tutaj pytanie czy będę musiał zdjąć pokrywę zaworów i zmienić uszczelkę?
_________________ Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 29, 2015 16:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Filtr odmy sam wymieniałem już dwa razy, dość tani jest tu:
http://www.s-part.pl/302,...9-cdi-cdti.html
Plastikowej obudowy filtra odmy nie wymieniać, wystarczy dobrze wyczyścić i po sprawie.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Jeżeli nie wiesz, czy i kiedy filtr odmy był wymieniany, wypadałoby wymienić separator razem z obudową. Co do samego filtra, ASO BMW zaleca w bliźniaczym BMW jego wymianę raz na dwie wymiany oleju. Możesz też pokusić się o "podrasowaną" wersję filtra z obudową, gdzie zamiast wymiennego wkładu z materiału jest separator z tworzywa, który wystarczy po prostu otworzyć i wymyć. Jeśli chcesz taki to w sklepie pytaj o odmę do silnika M47N.
Bez względu czy wymieniasz sam separator czy razem z obudową, musisz zdjąć całą osłonę silnika - zarówno tą dużą część, jak i tą z tyłu, co osłania filtr powietrza. Odpinasz też przewody powrotne na wtryskach i już bez problemu dalej możesz odkręcić obudowę filtra odmy.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ogrzewając wątek .... Planuję wymianę odmy ponieważ przy wymianie filtra powietrza zauważyłem że ścianka za obudową odmy jest zapocona i teraz zastanawiam się czy wymieniać sam wkład czy całość ? Czy poza uszkodzeniem obudowy jest inny powód aby wymieniać całość ? Najchętniej wymieniłbym na ten plastikowy filtr ale nie wiem czy on pasuje do mojej obudowy ?
marecki6, najwięcej pracy to odkręcanie i przykręcanie śrubek.
Musisz zdjąć całą osłonę silnika, czyli najpierw zewnętrzną na trzech śrubach, później wlot powietrza na dwóch i tylna część osłony na pięciu + zatyczka wlewu oleju (z czego na dwie śruby z tyłu wypada wyposażyć się w dobrą przedłużkę, żeby tam dotrzeć i nic nie zgubić).
Wtedy odłączasz wtyczki z wtrysków, odkręcasz plastikową prowadnicę z wiązką i zdejmujesz wężyki przelewowe z wtrysków.
Na koniec odkręcasz obudowę odmy, zdejmujesz, wyjmujesz filterek/separator i uszczelki po czym składasz wszystko w odwrotnej kolejności zakładając nowy komplet odmy. Wsio.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
tylna część osłony na pięciu + zatyczka wlewu oleju (z czego na dwie śruby z tyłu wypada wyposażyć się w dobrą przedłużkę, żeby tam dotrzeć i nic nie zgubić).
longer86, ostatnio zmieniałem u siebie całą odmę na tą z separatorem. Próbowałem zrobić to bez zdejmowania tylnej części osłony, ale wtedy nie dało się odkręcić dwóch tylnych śrub obudowy odmy. Gdyby nie to, to można by było osłonę zostawić.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
A teraz jeszcze pytanko czy to wszystko może mieć wpływ na moc bądź ogólną kondycję silnika? Czy wymyć to wszystko? Jak tak to czym?
Na moc raczej nie ma wpływu, (u siebie nie odczułem) ale za to zauważyłem że jadąc pod górkę na wysokim biegu, silnik nie potrzebował zredukować bieg (automat).
Ale czyszczony był rowniez egr oraz czujnik ten przy egr zamocowany na rurze idącej od egr do intercoolera ponieważ też był zafajdany.
A czyściłem w taki sposób ze wszystkie części odmy razem z pokrywą i uszczelkami wrzuciłem do wiaderka z benzyną ekstrakcyjną i przecierałem ścierką(takze ten filterek). Nie wiem czy to odpowiedni sposób, może specjalisci coś na ten temat napiszą, było by miło.
Egr z tym czujnikiem włacznie zrobilem tak samo.
Było to profilaktycznie miesiac temu, teraz w weekend wymieniam olej oczywiscie na Valvoline Maxlife 10/40 z wszystkimi filtrami wiec czyścić bede wszystko od nowa pożadnie wraz z czujnikiem wysokiego ciśnienia Cr, a w odme wkładam nowy filtr z uszczelkami.
Z własnego doświadczenia radzę przed zakupem obejrzeć zdjęcie obudowy filtra. Kupiłem kompletny filtr (z obudową) zgodny z numerami z pierwszej strony wątku (11 12 7 791 552), ale okazało się, że jest inny, co widać na zdjęciu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum