Wysłany: Sro Sie 03, 2016 18:31 [Freelander 1 błędy i problemy z elektryka]
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam.Posiadam Land Rovera Freelandera z 2003 roku z silnikiem 1.8 na podtlenku gazu Samochód zakupiłem około 2 miesiące temu i generalnie poza wymianą rozrządu i olejow wraz filtrami nie zaglądałem do niego aż do tej pory.Otóż trafiła mi się okazja i podłączyłem komputer z programem Auto Com. System wykazał kupę błędów ale udało się je wszystkie usunąć jednakże powróciły one jeszcze tego samego dnia. Oto co wyświetlił program :
P1192 Grzałka czujnika tlenu za katalizatorem
P0480 Napęd wentylatora chłodnicy,obwód otwarty,błąd stały
C1221 - Obwód wlacznika pedalu hamulca,nieciągły
I jeszcze jakiś błąd z klimy która oczywiście nie działa
Generalnie to temperatura nigdy nie wzrosła mi powyżej połowy wskaźnika ale też i nie katowałem samochodu tak więc nie przegrzałem silnika..odczyty z czujnika temperatury dawały 90% max i to jest moim najwiekszym problemem że błąd jest w komputerze samochodu i pomimo skasowania pojawia się z powrotem..nie wiem od czego zacząć poszukiwania usterki...proszę o pomoc
Drugą sprawą jest świecąca się ciągle pomarańczowa lampka od TC i Hamulca zjazdowego...abs działa bo sprawdzałem...po skasowaniu błędu lampki gasną i da się uruchomić chamulec zjazdowy z drążka zmiany biegów i działa on dokładnie tak jak opisuje instrukcja obsługi ale wszystko kończy się zaraz po wciśnięciu pedału hamulca..lamki na nowo się zapalają i jest po zabawie bo błędy wracają...tu też prosił bym o pomoc w znalezieniu usterki...zostaje jeszcze klima i sonda lambda którą wymienie na nową i powinno być wszystko ok a przynajmniej tak mi sie wydaje...gorzej właśnie z tą klimą bo tam również nie wiem od czego zacząć...myślałem o jakimś elektryku samochodowym który by to ogarną ale nie ma nikogo takiego w mojej okolicy dlatego postanowiłem zapytać na forum...prosił bym osoby czytające aby opisały mi w miarę dokładnie jak się za to zabrać i po kolei co sprawdzać..wiem że były już tematy tego typu ale tak na prawdę nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytania dlatego założyłem nowy...
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 03, 2016 18:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Błędy TC ABS to może być któryś z czujników przy pedałach
Często winny jest też przekaźnik systemu HDC.
Natomiast pozostałe błędy wymagają już szerszej diagnostyki.
Możesz mieć uszkodzony sterownik wentylatora co jest bardzo niebezpieczne dla tego silnika.
Błędy tlenków mogą oznaczać zarówno zapchany katalizator jak i problem z sonda lambda.
Tak czy inaczej dokładna diagnoza jest konieczna.
P1192 Grzałka czujnika tlenu za katalizatorem
Jak dla mnie sonda a nie kat. W przypadku katalizatora byłby raczej błąd o zbyt ubogiej/bogatej mieszance aniżeli o grzałce.
P0480 Napęd wentylatora chłodnicy,obwód otwarty,błąd stały
To już trzeba rozebrać i posprawdzać kable i sam wiatrak.
C1221 - Obwód wlacznika pedalu hamulca,nieciągły
I z tego co SyntaX pisze to bym powiązał z kontrolką trakcji.
[quote="prebenny"]SyntaX wszystko się układa w 1 całość:
P1192 Grzałka czujnika tlenu za katalizatorem
Jak dla mnie sonda a nie kat. W przypadku katalizatora byłby raczej błąd o zbyt ubogiej/bogatej mieszance aniżeli o grzałce.
Wiecie generalnie tym to sie nie przejmuje bo jak na ta chwile to jest zmartwienie nr 2...ważniejszy jest ten wentylator chłodnicy...ja jestem z Biłgoraja to do Łodzi mam spory kawałek heh no i kicha...generalnie zacząć trzeba pewnie od przekaźników tak mi sie przynajmniej wydaje...
327km w sumie pełny zbiornik paliwa.
Jak by było bliżej mógł bym przyjechać a tak jakieś 4,5h drogi.
Zacząć od przejrzenia wszystkich bezpieczników przekaźników i wiązki do wentylatorów.
Zwłaszcza dwa cienkie kabelki na wiązce idącej po podłużnicy.
Na upartego jak zapłacisz za zbiornik ropki mogę przyjechać.
Jak bym o jakiejś 5 wyruszył to na 9 jestem i mamy cały dzień na działanie.
generalnie to kumpel mi doradził abym odpiął czujnik temperatury i powiedział że jak straci odczyt to powinien uruchomić wentylatory i dokładnie tak się stało więc kable raczej są ok, przekaźnik też, zostaje opornica a przynajmniej tak mi sie wydaje...jest tak jak by nie miała pierwszego i drugiego biegu bo ruszyła od razu na full...tylko nie do końca wiem gdzie ona jest...to znaczy domyślam się, że umiejscowiona jest koło wentylatorów w aluminiowej obudowie...chociaz patrzylem na allegro i wygląda to inaczej ale jest bez obudowy więc póki nie rozbiore to nie będę wiedział...spróbuje ją też po mierzyć aby mieć pewność ale tym wszystkim będę się zajmował już jutro...SyntaX bardzo dziękuję za propozycje ale póki postaram się coś zdziałać sam i wykorzystać podpowiedzi kolegi..prosił bym Cię tylko o podpowiedź w kwestii umiejscowienia tej opornicy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum