Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Uszczelka pod głowicą - diagnoza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Uszczelka pod głowicą - diagnoza
Autor Wiadomość
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 16:00   [R45] Uszczelka pod głowicą - diagnoza
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Witam, mam pytanie czy wyciek oleju widoczny na zdjęciach jest spowodowany uszkodzoną uszczelka pod głowicą czy uszczelką pod pokrywą zaworów?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 24, 2016 16:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 24, 2016 20:35   

Uszczelka głowicy jest niżej.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 20:41   

Po zaglebieniu sie w temat obstawiam teraz uszelnienie na polowie glowicy. Nie wiem tylko czy wiaze sie to z wymiana rozrzadu?
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 15:33   

Z pod pokrywy cieknie. No chyba że z pomiędzy połówek głowicy w gore cieknie
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Nie Lip 31, 2016 18:04   

Wymienilem uszczelke pod pokrywa zaworow lecz dzisiaj zauwazylem znow niewielkie zawilgocenie w miejscu co na zdjeciu. Dokladnie w narozniku w okolicach rozrzadu. Tak na prawde takie "pocenie sie silnika" wystepuje juz u mnie od dawna. Oleju nie ubywa, auto jezdzi normalnie. Myslicie ze szukac przyczyny tej usterki dalej czy olac temat i skoro wszystko dziala to nic niebrobic?
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Lip 31, 2016 20:39   

Moim zdaniem - a mam tak od 6 lat (przy czym : brak ubytku oleju i innych problemów) można spokojnie jeździć. W rodzinie : trzy roverki i każdy tak ma. To chyba przez brak uszczelki w tym miejscu - a składa się tylko na klej i możliwe, że dlatego tak jest.
Ostatnio zmieniony przez IROLA Wto Sie 02, 2016 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Sie 01, 2016 04:28   

Brak uszczelniebia w tym miejscu czyli ktorym? Mi sie jeszcze nasuwa uszczelnienie tam przy walkach rozrzadu.
P.S. Sporo macie w rodzinie ich :p
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 02, 2016 16:48   

Rov45 napisał/a:
Dokladnie w narozniku w okolicach rozrzadu


Z dwóch stron ?? to może być też przez uszczelniacze pod kołami rozrządu.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Wto Sie 02, 2016 18:32   

Z jednej strony. Dokładnie to w miejscu pokazanym na trzecim zdjęciu, w okolicach tego, nazwijmy to "wgłębienia". Na zdjęciu po lewej stronie u góry jest śruba - to w tym narożniku właśnie.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 02, 2016 19:51   

Tam zawsze jest zaolejone :/
Najgorzej że tam jest alternator i pewnie też cały w oleju.
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 13:14   

Gdy pierwszy raz to zauważyłem, osłona alternatora była w oleju, ale teraz obserwuje to i nie cieknie aż tak mocno, żeby alej znalazł się na alternatorze.
Przy okazji tego tematu mam pytanie: czy olej który zaciekałby na alternator mógłby spowodować, że on by nie ładował akumulatora? Kilka razy miałem kompletnie rozładowany akumulator, chciałem kupić nowy, ale problem ustał.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 15:59   

Radzę uważać.
Ja nie miałem tam nawet mikro wycieku aż tu nagle na trasie w ciepły dzień wyleciało pół litra oleju i zalało całkowicie alternator ;]
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Czw Sie 04, 2016 20:17   

To przykra sprawa, ale w ten sposób to staram się nie patrzeć, nigdy nie wiadomo kiedy coś się urwie, wycieknie, itp. Technika - nie znasz dnia ani godziny usterki :)

[ Dodano: Czw Sie 04, 2016 21:17 ]
Kurcze, dalej są zacieki w tym miejscu, dziś zauważyłem, że pojawiły się większe zawilgocenia oleju. Czyżby ta wymiana uszczelki pod pokrywą nie miała sensu? Może by tak dać tą uszczelkę dodatkowo na jakiś silikon lub cuś? :)
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Sie 04, 2016 20:55   

Rov45, Według mnie leci ci z połowy głowicy.
Żeby to zrobić trzeba ściągnąć pasek rozrządu i odkręcić kółka, dopiero wtedy połówki składasz na loctite 510 uważając żeby nie zalać kanałów olejowych.
Warto też przy okazji wymienić 4 uszczelniacze wałków (2 prawe i 2 lewe czarne i czerwone).
To tak w bardzo dużym skrócie.
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 05:54   

Mokry jest silnik na wysokości pomiędzy uszczelką pod pokrywą, a połową głowicy, czyli jak ktoś tu wcześniej zauważył leci w dół z tego co jest wyżej.

No, ale skoro wymiana nic nie dała, to trzeba szukać w innym miejscu. Powiedz tylko, czy takie uszczelnienie - uszczelniacze wałków i ten loctite jest drogi? Ile może mechanik wsiąść za robociznę? No i najważniejsze - czy wymiana tego wiąże się z ponowną wymianą oleju i rozrządu?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 05, 2016 20:17   

Z tym można kombinować ale za wiele się nie zrobi.
Montowanie alternatora zostało źle zrobione, pasek ściąga go w dół, tworzy się dźwignia i odkształca głowicę (a przynajmniej jej dolną połówkę).

Zmiany temperatury silnika a więc jego rozszerzalność powodują występowanie takich niewielkich wycieków.

Alternator powinien mieć dwa punkty podparcia na silniku, u nas jest niestety jeden...
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 20:36   

No mi dzisiaj mechanik powiedział, że to uszczelnienie wałków rozrządu. W poniedziałek mam zostawić auto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Maj 17, 2007 21:14
bizon9ek
Brak nowych postów [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
redcloud Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Pon Maj 28, 2012 09:28
szoso
Brak nowych postów [R45] Uszczelka pod głowicą
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 20, 2008 19:41
vanderwacho
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r 400 98'] Uszczelka pod głowicą
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sty 25, 2012 20:01
Adrian
Brak nowych postów [R45] Czy to uszczelka pod głowicą
miros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Sie 29, 2008 18:18
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink