Wysłany: Sro Sie 17, 2016 21:03 [R45] Problem ze stacyjką
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam.
Dzisiaj 2 razy miałem problem z uruchomieniem auta. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu na 2 pozycję, kontrolki zapaliły się i słyszałem pompę paliwową, czyli tutaj wszystko jest ok. Po przekręceniu na ostatnią pozycję nie zadziałał rozrusznik. Po prostu była cisza. Nie było żadnego dźwięku itd. Kontrolki nadal świeciły się. Jak wyjąłem kluczyk i ponownie przekręciłem, to rozrusznik zadziałał. Co tutaj podejrzewacie? Problem ze stacyjką, rozrusznikiem?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 17, 2016 21:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Raczej stacyjka, problem z załączaniem 3 pozycji (wyrobienie się blaszek?).
Ale bardziej nie pomogę, nigdy nie rozbierałem stacyjki od Rover'a więc nie znam budowy.
Twoim zdaniem jest to do naprawienia? Czasami jest też tak ze jak przekrece kluczyk na 3 to obrazu auto zapala a czasami musze długo trzymać kluczyk aby odpalić.
Długo trzymać to znaczy że długo kręci silnikiem czy długo trzymać aby załapał?
Możesz otworzyć maskę w czasie zapalania, powinieneś usłyszeć pstryknięcie przekaźnika od rozrusznika jeśli to nie stacyjka. Wtedy znaczy że coś na trasie przekaźnik-rozrusznik bądź sam przekaźnik.
Sprawdzić także możesz sam przekaźnik, ale nie pamiętam który to. Sprawdzenie to najlepiej podmiana na inny najlepiej.
Czasami musiałem dlugo na 3 trzymać i zapalal jakby paliwa brakowało. Dzisiaj miałem sytuacje,że jak przekrecilem kluczyk na 3 to dopiero po 2-3 sekundach rozrusznik ruszył i normalnie zapalil. Natomiast jak występuje problem z odpaleniem to nie słyszę jakiegoś pęknięcia. Jest po prostu cisza. No nic. W poniedziałek i tak auto do serwisu odstawiam i zobaczymy czy odnajdą przyczynę.
Między akumulatorem (ujemną klemą) a karoserią idzie jeszcze przewód, jest przykręcony w okolicach przedniego klosza od strony kierowcy.
Odkręć i przeczyść jego łączenie, to dla pewności że jest masa poprawna, czasem bywa z tym problem a mało który mechanik znajduje w tym problem
Papier ścierny do srebrnego a potem alkoholem odtłuścić.
Po skręceniu możesz pokryć wazeliną techniczną, zapobiegnie korozji.
Sprawdź także czy przewód na łączeniu z oczkiem które przykręca się do karoserii dobrze się trzyma, czasem tam woda powoduje korozję i praktycznie bywa wyłamany bądź trzyma się na kilku pozostałych nitkach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum