Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 25] gaz czy warto?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 25] gaz czy warto?
Autor Wiadomość
km222222 




Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Sob Sie 20, 2016 20:31   [rover 25] gaz czy warto?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2004

kupilem rover 25 silniczek 1.4 benzyniaka 2004. Zastanawiam sie czy zagazować go..... Jakie byłyby za i przeciw?.
Ostatnio zmieniony przez km222222 Nie Sie 21, 2016 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 20, 2016 20:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 21, 2016 19:28   

Za......
Po zagazowaniu będzie palił +/- 9 L Miasto
7 L trasa. ( oczywiście potrafi więcej :smile: )
Przykład 7 x 1,80zł. = 12,60zł. za przejechanie 100 km. Podoba się ? :)
Jak chcesz sam się przekonać odwiedź http://www.autocentrum.pl...kalkulator-lpg/ bardzo fajny kalkulator.

Przeciw......
Całą atmosferę psuje jednak ten artykuł http://www.antyradio.pl/M...owe-prawo-10407 więc z decyzją bym się wstrzymał.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
km222222 




Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Pon Sie 22, 2016 22:55   

a benzyna nie pojdzie w gore?
Jedno mnie tylko martwi, że pisze się o tym iż silniki rovera
są specyficzne i bardzo drogie w naprawie, a zamontowanie gazu
może przyspieszyć wypalenie się uszczelki pod głowicą
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 23, 2016 14:33   

Chyba musiałbyś mieć zbyt ubogą mieszankę, żeby cokolwiek się wypalało, a to oczywiście kwestia prawidłowego montażu i regulacji. Zbyt uboga mieszanka na dłuższą metę zniszczy każdy silnik, bo się gniazda zaworów wypalą.

Mój Rover z obecnym silnikiem śmiga na LPG już prawie 20 tys km i złego słowa nie powiem. Poprzedni właściciel przed wymianą silnika jeździł z tą instalacją przeszło 9 lat, więc ciężko wiązać śmierć motoru z jazdą na gazie.

Benzyna musiałaby bardzo wyraźnie zdrożeć. Na gazie zawsze będzie taniej (chyba, że cenowo zbliży się do benzyny), ale liczy się to czy koszt instalacji będzie zwracał się rok czy 5 lat, co w niektórych przypadkach przekroczy "życie" auta.
U siebie liczyłem z ciekawości to instalacja zwróciłaby się przy obecnych cenach paliw po 8 miesiącach jazdy.
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Wto Sie 23, 2016 15:05   

gazuj nawet się nie zastanawiaj :) ja swojego w lutym zagazowałem i już zdążył się zwrócić paląc mi 13l/100 :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
m166 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 165



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 18:57   

@toksyn to ile kręcisz miesięcznie tych kilometrów ? :)
 
 
km222222 




Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Czw Mar 23, 2017 23:04   

doszedlem do wniosku ze nie ma sensu rovera gazowac bo to przyspieszy HGF
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 23, 2017 23:29   

Zaiste ciekawy wniosek :ok2:
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 23, 2017 23:43   

km222222 napisał/a:
doszedlem do wniosku ze nie ma sensu rovera gazowac bo to przyspieszy HGF


jedynie co przyspieszy HGF to po odpaleniu zimnego silnika dajemy od razu 3k-5k obrotów ;) Mam samochód który ma kilka lat z gazem i mechanik mówi że stan dobry, nic się złego nie dzieje
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Mar 24, 2017 17:42   

:mrgreen: Zajebisty wniosek, nie powiem

U mnie wszystkie auta latają na gazie. Ba nawet mam kumpli, którzy auta na wysokie moce stroili właśnie na LPG

Uszczelka jest uszczelką. To czy padnie zależy tylko od tego jak będziesz używał silnika. Skoro zdecydowałeś się na K16, to powinieneś wpierw się dowiedzieć czego nie należy temu silnikowi robić. Gaz to paliwo jak każde inne. Jedynie pozostaje kwestia podania odpowiedniej proporcji do powietrza, żeby EGT nie leciało i tyle. Ale to samo jest przy benzynie ...

I proszę... nie pisz, że gaz jest suchy i nie smaruje. Od smarowania jest olej.
 
 
km222222 




Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Sob Mar 25, 2017 15:52   

tego nie wiem
kazdy mechanik mi mowi ze w roverze gaz to glupi pomysl, bo jest wyzsza temperatura
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Mar 25, 2017 17:13   

Witam. Jestem zwolennikiem LPG. Od 10 lat wszystkie moje samochody miały gaz. W żadnym nie wymieniałem uszczelki pod głowicą. Roverem 200VI jeździłem 3 lata i poza zamontowaniem termostatu z diesla nic przy silniku nie robiłem. Na gazie jeździł tak samo jak na benzynie. Jedyna różnica to dwa razy tańsze paliwo . W 620ti spalanie 14-15 l/100km LPG czyni jazdę tańszą niż 90 konnym Peugeotem 406 HDI.
Podstawą bezawaryjnej jazdy Roverem z K-serią jest dbanie o prawidłowy poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i sprawny termostat.
Z trochę innej beczki. Mój Teść jest mechanikiem samochodowym i uszczelki pod głowicą wypalają się w silnikach KAŻDEJ marki. Benzyny i Diesle . Niemieckie, francuskie , japońskie itd. Wymiana uszczelki w Roverze droższa jest o koszt szpilek. Reszta wygląda tak samo. Również koszt jest zbliżony.
PS. Jeśli Rover kupiony na długo. Polecam montaż LPG. Jeśli to samochód na rok. Nie ma sensu.
_________________
MG ZS180
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Sob Mar 25, 2017 17:35   

Swojego 1,8t zagazowałem od razu po kupnie. Od tego czasu zrobiłem 30.000 km na lpg i wszystko jest bez problemu (jak na razie). Owszem, miałem wymieniają uszczelkę pod głowicą, ale płyn ze zbiorniczka uciekał w znacznych ilościach już przed założeniem lpg, więc już szykowałem się na uszczelkę.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Mar 25, 2017 20:37   

To ja jeszcze dorzucę... w moim gospodarstwie domowym są na co dzień użytkowane samochody w LPG ( wszystkie benzynowce jakie mamy po za moim maluchem, E38 które w zasadzie robi za pomnik przyrody oraz Prima, która z racji bycia tym czym jest, gazowana na pewno nie będzie bo ma zostać w oryginale).

Natomiast są 3 Polówki 9N 1,4 16v ( tak, te silniki ktore tak lubią olej), punto 1,2 8V z klimatyzacją ( mocy przybywaj), Tarpan z 1,8 K16 pod maską, Rover 200Vi i ... żadnemu nic się nie dzieje. Punciak ma już natrzaskane na gazie 90 tyś km.

Tarpan ogólnie teraz mało jeździ ( bo kiedyś kręcił po 30tyś rocznie). Obecnie używam go tylko na Złombolu. Odpalam i czasem robię od strzała 1200km co zajmuje około 20 godzin jazdy z przestojami na obiad i tankowania :mrgreen: I wiesz co Ci powiem... jakbym słuchał wszystkich mechaników, to jeździłbym na wrotkach chyba :mrgreen:

Powiem więcej, mam kumpli, którzy mają różne dziwne auta. Jednym z nich jest np. Saab 9-3 2,0T podciągnięty na cirka 320KM na... gazie :roll: Tak więc... ten tego. Ci co lubią dobre zapalniczki, niech sobie kupują na benzynę, a ja dalej będę jeździł na gazie. Teraz zastanawiam się nad gazowaniem 4,2 V8 FSI albo W12 6,0 FSI zobaczymy na czym finalnie stanie :-)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 25, 2017 22:12   

Ja nie mam gazu w żadnym samochodzie, bo najczęściej jeżdżącym, robie mniej niż 10 tys. rocznie :mrgreen:

214 Si kanciakiem ojca zrobiliśmy na gazie ze 160 tys. przez ten okres co prawda byla robiona uszczelka, ale samochód był kupiony używany i piernik wie co poprzednicy z nim wyrabiali i ile licznik cofnęli .........
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Nie Mar 26, 2017 06:01   

To ja też dorzucę. Pierwszy samochód zagazowałem w 2000 roku. Był to Trabant 1.1 z 1991 roku (silnik VW). Już wtedy czytało się w prasie, że lpg nie będzie opłacalne z uwagi na znaczną podwyżkę ceny gazu :-) . Trabantem sam zrobiłem na gazie prawie 100.000 km. Samochód sprzedałem koledze, który do dziś go tłucze na lpg :-) . Kolejnym był Fiat Uno 1.0 Clip, w ktorym też zamontowałem lpg. Na samym lpg zrobiłem też kupę kilosów, lecz blacha znikała w szybkim tempie i sprzedałem (pomimo tego, auto wspominam bardzo dobrze). Trzeci samochód to był Daewoo Lanos 1,4 z instalacją lpg założoną w salonie Daewoo, przy przebiegu 4km. Kupiłem go. Jak miał 120.000 km. Sprzedałem przy przebiegu 240.000 km (cały żywot na lpg!!!!). Samochód sprzedany znajomemu, który dalej go eksploatuje. No i teraz Rover.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Mar 26, 2017 17:59   

AndrewS napisał/a:
Ja nie mam gazu w żadnym samochodzie, bo najczęściej jeżdżącym, robie mniej niż 10 tys. rocznie :mrgreen:
...


Tyle to ja czasem w ciągu 3 tygodni przejeżdżam :mrgreen:
 
 
agus123 



Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 1



Wysłany: Pon Kwi 03, 2017 22:19   

Ja bym gazował.... Ale to ja, jestem po prostu biedny :D .
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 04, 2017 08:50   

Panowie. Autor tematu zadał pytanie latem 2016. Do tego czasu raczej decyzja juz zapadła. :)
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 04, 2017 08:53   

km222222, wyższa temp. czego? I co ona ma do gazu?
Pierdaczą głupoty, gaz nie wpływa na silnik (chyba że źle wyregulowany).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214 Si] Instalacja gazowa - czy warto.
Lupus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Wrz 18, 2013 14:31
piotrekcrash
Brak nowych postów [r200] - warto zainwestować czy nie ?
kondzio780 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Paź 07, 2017 21:06
nanab
Brak nowych postów [R220 sdi] Magnetyzer - czy warto?
zex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Cze 08, 2009 06:58
mcteusz
Brak nowych postów [R220 SD 97'] Klocki tył - TRW, czy warto?!
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Lut 23, 2009 15:08
snake0908



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink