Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 17:24
Wymieniasz samo łożysko,w InterCars 120zł firmy SNR. Musisz oczywiście zdjąć piastę i wyjąć pierścień zabezpieczający. Przy okazji sprawdzisz sobie sworznie i zerknij na stan osłony przegubu,w razie czego sobie wymienisz bo wszystko będziesz miał "na wierzchu".
OK, dzięki. Pytanie jeszcze takie, gdybym chciał zakupić całą piastę z łożyskiem to ile taka część kosztuje i czy w ogóle można gdzieś takie coś kupić. Wszędzie są, ale piasty tylne, w przodzie są takie same?
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 17:52
Tylne są dostępne ponieważ tam nie wymienia się łożysk a jedynie całą piastę. Może nowe przednie gdzieś dostaniesz,chociaż wątpię, ale cena Cię na pewno zaskoczy . Wymień sobie łożysko z przodu,to nic trudnego, i będziesz miał nieduże koszty i markowe łożysko.
Jaki jest objaw padającego łożyska ?
Jeśli na zakręcie zaczyna mi huczeć rytmicznie buczenie to wina łożyska ?
Dźwięk niskiej czestotliwościi
Występuje tylko jeśli skręcam kierownicą w prawo.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 12:33
Excalibue, nie jestem pewien czy łożystko by Ci nie chuczało przy skrecaniu w kazda stronę? może byc też przegub w sumie, może niech ktoś jeszcze się wypowie
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 13:52
Jeśli chcesz sprawdzić łożysko to unieś auto z jednej strony,włącz silnik i bieg i rozpędź koło. Wyrzuć bieg,wyłącz silnik i posłuchaj czy koło buczy i wyje czy nie,tak samo zrób z drugiej strony. Jeśli to przeguby to będzie Ci strzelało przy ostrych skrętach w lewo lub prawo w czasie jazdy.
U mnie objawiało się to jakimś piszczeniem i metalicznym tarciem przy delikatnym skręcaniu, problem występował czasami. Wszyscy twierdzili, że łożysko jest dobre, a ja sie uparłem i teraz po wymianie problem ustał
Co do mechanika i nowej piasty wyraziłem "delikatne oburzenie" i jakoś wymienił samo łożysko. Przypuszczam, że chciał mnie naciągnąć na całą piastę z łożyskiem, bo nie miał prasy ani żadnego patentu do wymiany starego łożyska. No ale pomęczył się i jest gitara
NIedawno wymieniałem łozyska przednie u siebie w aucie. Niestety potrzebna jes prasa. Trzeba odkrecic całą zwrotnice i wyprasowac piaste z łożysk. Nic trudnego. A własnie, jesli bedziesz zmieniał tez dolne swożnie wahaczy to nie bierz tych najtańczych. Do silnikow 1.8 w góre stosowany były masywniejsze swoznie-16mm u góry swożnia i 15mm przy gwincie. wszystko co cieńsze urwie Ci sie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć co może być powodem piszczenia przy skręcaniu (podczas jazdy), bo wymiana łożyska naprawiła szum, ale piszczenie jest nadal.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum