Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45 1.6] - jakie luzy zaworowe?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45 1.6] - jakie luzy zaworowe?
Autor Wiadomość
zapaxs 



Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 4



  Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 15:49   [Rover 45 1.6] - jakie luzy zaworowe?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam. Od miesiąca jestem zadowolonym użytkownikiem Rovera 45 z 2000 roku. Moje pytanie jest następujące. Jakie powinny być właściwe luzy zaworowe na zimnym i ciepłym silniku? Przeszukałem całe forum i nie mogłem nigdzie na to trafić. A pytam ponieważ z silnika po odpaleniu wydobywa się głośny stukot, który wraz ze wzrostem obrotów zwiększa swoją intensywność i częstotliwość. Na ciepłym silniku natomiast stukanie jest dużo cichsze jednak nadal jest słyszalne. Co więcej po zakupie auta i przez ostatni czas eksploatacji nie było tego dźwięku na ciepłym silniku. Dodam jeszcze że auto ma instalacje LPG.

Narazie chce sprawdzić czy luzy zaworowe są w porządku. Nie wiem kiedy ostatni właściciel to robił.

Jeśli się powtórzyłem z tematem to przepraszam.

Liczę na konkretne i szybkie odpowiedzi :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 15:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 15:55   

zapaxs, Masz silnik serii K wyposażony w popychacze hydrauliczne, nic tam nie regulujesz :D piszesz ze wcześniej nie było tego, wymieniałeś olej? Jeśli nie to wymiana może pomóc, jeśli tak to na jaki?

generalnie popychacze w tych silnikach lubią klepać, natomiast jeśli wcześniej nie było tego problemu albo nie w takim stopniu to często pomaga zalanie dobrego oleju.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
zapaxs 



Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 4



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 19:31   

Dzięki wielkie. Właśnie kupiłem bańkę oleju półsyntetyk 10W40. Jutro zmiana i zobaczymy jak będzie. Miałem cichą nadzieję, że jednak jest tam możliwość regulacji tego luzu. No ale cóż. Technika to technika.

Jutro dam znać czy jest poprawa :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 05:54   

Dzięki Bogu że niema, nie trzeba się z tym pierniczyć i ciszej.

Jakiej marki kupiłeś olej? Olej olejowi nie równy.
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 06:48   

Jak kupiłeś castrola to go nie wlewaj. Dlaczego? Poczytaj na forum albo uwierz mi ma słowo że na tym oleju popychacze często klepią dużo głośniej niż na innych.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 07:40   

jak klepia popychacze to tylko Valvoline max life 10W40 z moich obserwacji najlepiej ucisza
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
zapaxs 



Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 4



Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 22:18   

Powiem tak ROVERowcy. Kupiłem olej z grupy Orlen Oli 10W-40 w wersji do aut z LPG. Może to i chwyt marketingowy ale po wymianie jest cisza w silniku. Tak więc jak zostało napisane olej olejowi nierówny :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 30, 2016 10:07   

Olej zły nie jest ale musisz go co ok 10kkm zmieniać niestety bo zaszlamia nieco silnik przy większych przebiegach
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Paź 01, 2016 19:33   

Jaka jest najlepsza metoda czyszczenia w tedy sinika?
Mi wiadoma jest taka: Wlać odpowiedni olej, który jest przeznaczony do odklejania tych śmieci itd. odpowiednia chemia w oleju, a następnie po jakimś czasie tak jeżdżąc wymienić olej znów na świeży, a ze starym zleci ten brud).

A inne metody bez rozbierania silnika? Chyba to jedyny sposób?
_________________
W doświadczeniach siła..
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 11:30   

Płukanka.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 11:58   

tak jak zacekpl pisze. najlepszy sposób. Po Castrolu wręcz niezbędny. Z tego co czytałem i sam sprawdziłem dobre oleje co nie zostawiają szlamu to Liqui Molly ,Valvoline, elf, mobil, i na pewno Valvoline ucisza zawory.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 13:25   

sknerko napisał/a:
dobre oleje co nie zostawiają szlamu

Oczywiście zmieniane na czas, nawet najlepszy olej bedzie sie przypalał po 20tys km.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:04   

Dzięki chłopaki. Przy wymianie kupię tym razem Valvoline. Sprawdzę chętnie ten produkt.
Moglibyście jeszcze opisać płukankę? Nie wiem na czym polega i zapewne wielu ludzi również tego zagadnienia nie zna.
_________________
W doświadczeniach siła..
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:08   

zacekpl napisał/a:
Oczywiście zmieniane na czas, nawet najlepszy olej bedzie sie przypalał po 20tys km.
wyobraź sobie że zdarzyło mi się na mobilu zrobić 20kkm i spuszczany był stosunkowo czysty i silnika nie zaszlamił. Nie wiem jak inne bo zawsze zmieniam przy 15/16 tys km. Niestety Castrol nie dość że zaszlamił michę olejową to jeszcze rozszczelnił mi silnik w landku po 10 tys km. W drugim aucie Castrol spuszczaliśmy po 5 tys i był czarny i mętny ale to poprzedni właściciel wlał i jak kupiliśmy auto to zmienialiśmy więc już nigdy więcej bo po zalaniu mobilem i 15kkm olej był ciemny ale przeźroczysty
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:09   

Płukanka to taki płyn sprzedawany w opakowaniach ok 100ml. Dolewa sie tego do oleju przed zmiana i zostawia na biegu jałowym na 10-15 min. Ma za zadanie rozpuścić zanieczyszczenia.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:14   

Płukankę wlewasz przed zmianą oleju, odpalasz i jeździsz ileś tam, patrz na opakowaniu, potem zlewasz olej i zalewasz nowym. prebenny jakąś dobrą płukankę sprawdził ale nie pamiętam jaką
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 22:06   

A poszukałem na forum zalecaną płukankę:
prebenny napisał/a:
(płukanka Archoil 2820 - 59 zł;)
_________________
W doświadczeniach siła..
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Paź 02, 2016 22:42   

Za to kupisz 3 płukanki liqui moly albo 4 millers oil
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [400]Stuki i luzy przekładni kierowniczej
bartek112611 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Sty 09, 2011 19:11
szoso
Brak nowych postów [R45 2.0 iDT 2001r] luzy w skrzyni biegow?
Adam_s21 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lip 30, 2010 15:01
borek88
Brak nowych postów [R400 1,6 '99 LPG] Luzy na drążku kierowniczym
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Lip 14, 2009 21:19
DANTE79R
Brak nowych postów [R400]Luzy w zawieszeniu - przyczyna?
ericson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Maj 07, 2009 20:44
ericson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink