Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:30 [R75] tryb awaryjny
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam ponownie,
opisywałem ostatnio problem z kontrolką ESP. Okazało się, że auto przeszło w tryb awaryjny, więc udałem się do mechanika. Zdiagnozował, że jest to ZAWÓR ZMIENNEJ DŁUGOŚCI KOLEKTORA DOLOTOWEGO, a dokładniej jego sterownik. Część + robocizna 400 zł, odbieram auto o godzinie 18, a dnia następnego o 16 auto ponownie przechodzi w tryb awaryjny. Udaję się do mechanika tego samego ponownie, po "analizie komputerowej" stwierdza, że to jednak przepustnica. Wymiana przepustnicy + część 200 zł. Odbieram auto o 10, a o 16 auto ponownie przechodzi w tryb awaryjny. Jestem 600 złoty w tył, mechanik stwierdził, że to już czas dla tego auta.
Czy to możliwe, że przy awarii tych elementów rover przechodzi w tryb awaryjny? Auto na początku straciło moc, na tyle, że rowerzyści mogli mnie wyprzedzić na pasach zanim auto się zebrało, potem pojawił się ten tryb awaryjny auta.
Jestem z Bydgoszczy, gdzie mogę udać się po pomoc, dodam, że do PHjovi nie mam jak jechać, bo auto w tym trybie jedzie max 40km/h i ma problem ze zmianą biegów w skrzyni automatycznej.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 02, 2016 20:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ani uszkodzona przepustnica ani VIS (zawór zmiennej długości kolektora) nie powodują trybu awaryjnego, na moje coś się stało z serwomotorem kontroli trakcji i on przymyka przepustnicę. sprawdź na początek wtyczkę od niego bo u mnie spadła kiedyś. Serwomotor jest na podszybiu po stronie pasażera połączony linką z przepustnicą. Wiem że jakoś robi się jego adaptację ale niestety nie wiem jak i niestety byś musiał się doczłapać do Jowiego bo on to ogarnie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tryb awaryjny moim zdaniem leży u podstaw skrzyni automatycznej, a nie silnika. A mechanik powinien oddać kasę, w końcu nic nie zrobił. Jak mnie to w.....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Czy autem w trybie awaryjnym mogę przejechać 150km żeby dojechać do jowiego? Czy uszkodze auto.
Nie mam pewności czy działa kontrolka check silnika, bo nigdy mi się nie zapaliła.
jak dobrze widzę to trybiki serwomotoru trakcji o którym pisałem?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
pytam bo nie widziałem tego od środka jeszcze ale mi kiedyś świrował po tym jak go zdemontowałem i założyłem ale Jowi mi to kompem ogarnął i działa do dziś
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
To co zarzuciłeś linkiem kolego to sprawdziłem i rzeczywiście widać ułamane ząbki. Wrzucam screena w załączniku. Więc tą białą rolke muszę wymienić żeby ta trakcja zaczęła działać?
Jak to się nazywa, albo czy mogę prosić o podlinkowanie z allegro, albo innej strony gdzie mogę to kupić.
Widzisz linke? Na drugim końcu porusza ona klapką, jak dobrze pamiętam, jak dasz rade to obróć tym ręcznie tak żeby bylo w pozycji wyjściowej i odłącz wtyczkę, do czasu aż nie znajdziesz, będziesz mogl jeździć szybciej niż to co opisales
Samych trybików nie znajdziesz, musisz szukać po szrotach całych używek, lub tak jak gość z linku, klej dwuskładnikowy, nawiercić otworek w trybiku, prostopadle do osi... Nalozyc, później wyszlifowac czymś klej, żeby odtworzyć wyłamany ząb trybu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Super, fajnie by było aby auto wróciło do prędkości normalnych, bo z awarią pojechałbym już do jowiego. Z tym, że jestem janusz jeżeli chodzi o mechanikę, więc może krok po kroku opiszę z czym mam problem.
Krok 2: znalezienie tej linki z klapką na końcu od serwomotoru która idzie, więc wygląda to tak:
https://zapodaj.net/images/81d84f5b266bd.jpg
Na screenie są 2 kolory- zielony nie wiem od czego idzie, ale gdzieś z głębin auta do przepustnicy i tej gruszeczki i tam też jest jakaś linka, natomiast kolor czerwony na drugą stronę przepustnicy i tam już żadnej linki nie widzę, ani klapki tym bardziej.
Mam podnieść i zablokować czymś ten element zielonym kółkiem zaznaczony? czy jednak to co idzie od czerwonej strzałki i na czerwonym kółu, bo tam nic nie widzę i nie mam jak ręki włożyć i w ogóle co przestawić.
https://zapodaj.net/images/75d2d28b634c5.jpg - od strony przepustnicy z lewej
Któryś kolega powiedział, żebym nasłuchiwał dżwięków przy odpalaniu, bo lubią się te trybiki łamać, ale jak odpale auto, to ten serwomotor (biała rolka) nie pracuje, stoi w miejscu.
Kolego odepnij wtyczkę pierwsze zdjęcie. Odepnij linkę zaznaczoną na czerwono i zobacz czy samochód jeździ. I zadzwoń pod link co ci sknerko, podesłał i zamów, bo jak kiedyś tego szukałem i nie szło dostać. Kupiłem od bmw, ale lina inna jest i musiałem moją założyć, a nie jest to możliwe jak linka jest cała (moja była urwana)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zielonym zaznaczyłeś linkę od gazu, reszta tak jak pisze rafalmis1
[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 14:21 ]
MariuszK napisał/a:
co idzie od czerwonej strzałki i na czerwonym kółu, bo tam nic nie widzę i nie mam jak ręki włożyć i w ogóle co przestawić.
musisz wyjąc akumulator i skrzynkę akumulatora zdemontować i będziesz miał dostęp do wszystkiego.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum