Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Czy przednie koła powinny się obracać swobodnie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Czy przednie koła powinny się obracać swobodnie?
Autor Wiadomość
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



  Wysłany: Pon Paź 03, 2016 18:01   [R45] Czy przednie koła powinny się obracać swobodnie?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Mam takie pytanko, czy po podniesieniu auta i wrzuceniu na luz, przednie koła powinny się obracać swobodnie? U mnie słychać szum klocków o tarcze, a koło po zakręceniu ręką zatrzymuje się prawie natychmiast. Po zdjęciu koła, tarczą hamulcową w ogóle nie można zakręcić, bo prawdopodobnie trzymają ją klocki.
Sprawa generalnie nie dotyczy Rover'a, a każdego samochodu, na internecie, jedni piszą, że tak powinno być inni, że nie. Mechanik twierdzi, że wszystko jest OK, klocki muszą być "gotowe do hamowania" i delikatnie dotykać tarczy.
Rozumiem, że obrót spowalnia mechanizm napędu, ale wg mnie koło powinno się obracać w miarę swobodnie, mniejsze spalanie, itp.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 03, 2016 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 03, 2016 18:13   

Rov45, Trzeba było film zrobić, było by jasne bo pojecie zatrzymuje się natychmiast jest rożne :roll:

Przednie kola ogólnie się nie będą kręcić kilka obrotów ale kawałeczek powinny się kręcić i zatrzymać. ;)

Jeżeli śruby pływające działają ok i nie są zapieczone oraz tłoczek nie zardzewiał to fenomen normalny.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 19:35   

Gdy zdejmę koło, tarczą wcale nie mogę zakręcić. Na filmiku chyba nie jest słyszalny szum powodowany przez tarcie klocków o tarcze.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Matelusz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 19:49   

Jak na moje wszystko jest okej, oporu podczas jazdy czuc nie bedziesz na pewno przez mase. :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 03, 2016 20:08   

Rov45, Az za bardzo się to kreci wolno :mrgreen: Tak to wszystko wygląda na ok. :wink:

Bez kola kręcić zawsze jest ciężko duży opór jest bo mniejsza dźwignia :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 20:11   

No wiem, ale bez koła w ogóle nie idzie zakręcić, tylko można przesuwać tarczą. Nie chce mi się odkręcać już dzisiaj koła i tego nagrywać.
Może i się kręci mocno, ale zrobiłem to obiema rękoma przykładając trochę siły.
Ewidentnie słyszalny jest taki szum tarcia klocków o tarczę i twierdzicie, że to jest normalne?
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 20:28   

Normalnie tego nie słychać w trakcie jazdy.
Wsadź kogoś za kierownicę. Nagrzejcie silnik, tarcze. Po 12 km przyśpieszania i hamowania tarcze będą nagrzane. (chyba, że miasto to inna sprawa)
Wyjdź w tedy z samochodu, a twój kierowca niech jeździ wokół ciebie w różnych kierunkach, różnie obracając kierownicą, ale od czasu do czasu hamując(przychamując).

Jeśli przy wolnej jeździe będziesz słyszał, że twoje klocki szumią o tarcze z powodu nadmiernego obcierania(będzie to wyraźnie słychać, rozpoznasz przecież) to będziesz wiedział, że należy to poprawić.
Jeśli nie słychać to znaczy, że jest wszystko w porządku.
_________________
W doświadczeniach siła..
Ostatnio zmieniony przez Heron Pon Paź 03, 2016 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 03, 2016 20:28   

Rov45 napisał/a:
Może i się kręci mocno, ale zrobiłem to obiema rękoma przykładając trochę siły.


No i tak ma być, tak jak na filmie się nie będzie kręcić. Bez kola można z klockami i tarczami max kręcić kilka cm w najlepszym przypadku. :D

Stwarzasz sobie problemy których nie ma ;)

Rov45 napisał/a:
Ewidentnie słyszalny jest taki szum tarcia klocków o tarczę i twierdzicie, że to jest normalne?


Tak ma to być :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 03, 2016 20:31   

W poprzednim samochodzie miałem podobne problemy. Za pierwszym razem tarcze były krzywo założone. Przejeździłem jakiś tydzień, a czułem że coś jest nie tak, no ale jak można krzywo tarcze założyć... Ale jakoś można. Po tygodniu je zdjąłem, założyłem jeszcze raz i było ok. Za drugim razem robił mi mechanik, wymienił zaciski i już nic nie tarło. Nie wiem dokładnie o co tam chodziło.
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Paź 03, 2016 20:48   

Ja tarcz nie zmieniałem od zakupu, więc raczej się tam nic nie przestawiło samo. Nie chcę robić problemu na siłę, tylko się spytałem czy to normalne, ale skoro tak twierdzicie to odpuszczam wycieczkę do mechanika :)
Pytanko jeszcze takie: czy polecacie i czy bez obaw mogę użyć czegoś takiego do wyczyszczenia hamulców
http://allegro.pl/k2-brea...6104235475.html
wszędzie piszą, że środek jest dobry, ale to oczywiście reklama, a chciałbym się dowiedzieć jak w praktyce to wygląda.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 03, 2016 21:02   

Rov45, Kazdy break cleaner jest dobry obojętnie jakiej marki.

Osobiście tez używam K2 ale w 5l bance bo jest najtańszy :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Jakie powinny być numery wtryskiwaczy i ciśnienie
Czarton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Kwi 08, 2015 12:33
wooy11
Brak nowych postów [R45 2.0TD 01r] Piasta koła
baltian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Maj 28, 2009 14:29
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Latające koła
piorun1111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sob Paź 11, 2008 15:42
Zukowaty
Brak nowych postów [R45] Pytanie o koła
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 02, 2007 20:30
drooid
Brak nowych postów [R45] Koła z Golf II
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Paź 19, 2007 23:11
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink