Skąd wiesz, że masz padnięty czujnik? Najprościej to go po prostu odepnij i zobacz czy obroty się ustabilizowały - jeśli tak to masz przyczynę.
W R214 są 2 czujniki - jeden (dolny) od zegarów, a drugi od ECU i gdyby ten wariował to rzeczywiście mogłoby tak się dziać jak u Ciebie. Gdyby nie działał wcale to miałbyś ciągle zawyżone obroty i problemy z odpalaniem ciepłego silnika.
Jeśli nie to to może silnik krokowy? Czyściłeś? Na pewno nie wymieniaj go w ciemno bo to nie tania część.
Wentylator może być nie sprawny i się nie włączać. Do tego wentylator u nas włącza się dość "wysoko", więc może silnik nie osiąga takiej temperatury - jakby nie patrząc to odpięcie górnego czujnika temperatury powinno spowodować włączenie się wentylatora.
Tak na szybko możesz sprawdzić.
- ręką linkę przepustnicy czy nie jest za bardzo napięta, czy przepustnica płynnie powraca do swojego położenia.
- auto może łapać też lewe powietrze (jakaś nieszczelność w układzie dolotowym)
Swoją drogą to sporo ryzykujesz jeżdżąc z uszkodzonym czujnikiem na komputer bo to właśnie on odgrywa bardzo ważną rolę w ustalaniu składu mieszanki a przede wszystkim odpowiada za załączenie wentylatora chłodnicy kiedy silnik się przegrzewa np. w korku.
Ten czujnik to podstawowa rzecz którą powinieneś wymienić aby szukać dalej przyczyny falowania.
http://sklep.landroverowy...mek100060l.html
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum