Wysłany: Czw Paź 13, 2016 18:49 [R214Si] Silnik nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam mam problem, który na tym forum pojawiał się już kilka razy jednak nie jestem pewny do pewnej części na której ewidentnie słychać jakieś zwarcie:
Dziś rano kiedy jechałem żonę odwieść do pracy po niespełna 100 metra zgasnął mi silnik próbowałem odpalić kilka razy ale to nic nie dało..Odczekałem kilka godzin i spróbowałem ponownie lecz efekt ten sam czyli rozruch jest ale nie chce odpalić..
Odłączyłem Palec zapłonowy od jednej z świec i nie ma iskry.
Wyczytałem, że to prawdopodobnie cewka, która znajduję się za silnikiem i najlepsze dojście jest od dołu....Jednak nie pokoi mnie właśnie ta część, o której pisałem z samego początku. Bo raczej ta cześć to nie cewka czy mylę się ??
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 13, 2016 18:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To jest silnik krokowy i on normalnie wydaje takie brzęczące dźwięki
Cewka jest przymocowana z tyłu silnika pod kolektorem dolotowym i połączona kablem z kopułką zapłonową po prawej stronie. W pierwszej kolejności sprawdziłbym właśnie kopułkę i palec.
Jest na forum temat o tym jak wymienić cewkę na zupełnie inną i umieścić ją w miejscu mniej narażonym na wilgoć.
do pewnej części na której ewidentnie słychać jakieś zwarcie:
Silnik krokowy nie powinien wydawać dźwięku cały czas, przynajmniej tak zrozumiałem z Twojej wypowiedzi.
Słychać go np. chwilę po przekręceniu zapłonu, lub chwile po wyłączeniu zapłonu.
Przy czym chwila to 2-3 sekundy
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
To jednak nie to...Mechanik wymienił Cewkę zapłonową ponieważ była słaba iskra na świecach... Teraz iskra jest mocna lecz silnik dalej nie odpala... W dodatku nie potrafi połączyć się z komputerem...może macie jeszcze jakieś pomysły???
Jeśli iskra jest to brakuje mu paliwa do odpalenia. Słyszysz pompę jak przekręcasz kluczyk? Przydałoby się sprawdzić ciśnienie paliwa.
Skoro nie chce się połączyć z komputerem to też może być przyczyna i najlepiej byłoby podmienić komputer i spróbować. Może też być tak, że pompa się nie załącza właśnie przez komputer, bo immo blokuje właśnie ją.
Pompa paliwowa działa dobrze...Co do Komputera, mechanik nie potrafi się do niego dostać systemowo...w poniedziałek ma do niego podjechać jakiś znajomy ze starszym systemem...tak mi powiedział...
Mechanik wymienił samą cewkę czy także panel i kopułkę rozdzielacza?
Czy sprawdził czy wtryskiwacze są kluczowane/podają paliwo?
Sprawdził ciśnienie w listwie wtryskowej?
Czy próbował odpalić na wciśniętym pedale gazu?
Sprawdzając te rzeczy można zlokalizować przyczynę i bez komputera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum