Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Ile powinno być obrotów?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Ile powinno być obrotów?
Autor Wiadomość
Rover4545 



Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 21



Wysłany: Czw Paź 27, 2016 17:15   [R45] Ile powinno być obrotów?
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Czesc. Mam jeszcze jedno pytanko do tych co maja Rover 45 101km.
Jak mam przy 120km/h 2900 obrotów to nie jest troche za duzo?
Moje inne auta w maja po 2000, 2200 a tu az tyle. Normalne?

Ile wy macie na 5 biegu przy 120km/h?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 27, 2016 17:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 27, 2016 18:19   

3000 rpm sie ma dokładnie przy 135według licznika.
Przy 120 coś koło chyba 2500 jest.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Rover4545 



Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 21



Wysłany: Czw Paź 27, 2016 19:30   

Większe balony mogą oklamywać tyle az licznik? Bo mam 65 założone.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 27, 2016 19:33   

Rover4545, Prędkość tak obroty nie :D

A ile masz na GPS ? Bo osobiscie mam przy 145 na liczniku dopiero 130 wedlug GPS :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Rover4545 



Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 21



Wysłany: Czw Paź 27, 2016 19:36   

Taka aplikacją Yanosik dam rade sprawdzic? Pokazuje predkosc zaraz obok mapy.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 27, 2016 19:57   

Rover4545, tak :) Yanosik, Automapa czy inne :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 28, 2016 05:48   

Wielkość opon niema znaczenia względem wskazań na zegarach.
Pomiar obrotów jest z wianka ABS, tak więc ilość obrotów osi pozostaje ta sama, jedynie rzeczywista prędkość może się zmienić której samochód sam nie jest w stanie sprawdzić.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 28, 2016 09:46   

W dieslu prędkość jest brama z impulsatora skrzyni a obroty z czujnika koła zamahowego.

Abs to własny system i nie przenosi się nic na licznik zegara. W dieslu abs porównuje tylko prędkość każdego koła.

Opony mają znaczenie na prędkość na liczniku bo w zależności od średnicy kola o tyle przekłamuje licznik prędkości
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 28, 2016 11:05   

Wskazania obroty-prędkość na zegarach się nie zmienią względem zmian opon, ale prędkość licznikowa-prędkość rzeczywista tak :)

Co do impulsatora to ciekawe, w benzynie mamy już z ABS pobierany sygnał, w skrzyni jest tylko zaślepka.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 28, 2016 12:48   

ADI-mistrzu, wg info tu z forum od bodajże 2001(?) zmieniono miejsce poboru ze skrzyni na czujnik ABS, patanie mam z innej beczki, jakby mi padło w skrzyni tam cos i zeby skrzyni nie zmieniac a miec pomiar predkosci, co musialbym miec zeby wziac sygnal z czujki ABS? da sie to przerobic, jakas wiazka przewodów z nowszego rocznika ??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 28, 2016 13:06   

Nie wgłębiałem się w to, ale sterownik ABS ma chyba specjalne wyjście impulsowe cykające co pewien czas w zależności od impulsów na wianku ABS.
Do tego Rover podpiął sterownik i pewnie zmodyfikował software aby doprze przeliczał impulsy.

Trzeba by było zobaczyć schemat elektryczny najnowszy jaki jest od R25/R45 (albo MG), wtedy mógł bym coś wykombinować.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 28, 2016 14:55   

Ok, to na razie sprawdzę sam impulsator, jak się okaże że to nie on a część mechaniczna skrzyni to dopiero wtedy będzie sens kombinować :ok:
 
 
 
juby37 



Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 2



Wysłany: Nie Lis 13, 2016 21:37   

U mnie tak to wygląda (113KM):

1

2

3

4
 
 
Rov45 



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 109



Wysłany: Pon Lis 14, 2016 12:17   

O jaa.. masz zatankowane do pełna :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Sprzęgło, jak powinno chodzić
masin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Maj 30, 2011 19:44
borek88
Brak nowych postów [R420] Sonda lambda, czy tak być powinno
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Lis 06, 2010 16:32
GG
Brak nowych postów [MG ZS] Ile powinno kosztować ustawienie kąta wtrysku?
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Paź 16, 2009 19:28
Mix
Brak nowych postów [R420] Jakie powinno byc ciśnienie w oponach?
liroy79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 31, 2011 18:18
liroy79
Brak nowych postów [R414 1,4 16V] Tarcze hamulcowe parzą-Czy tak powinno byc?
RaFaLuS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Mar 27, 2010 10:59
McGAJveR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink